Trend: reiziger veeleisend over technologie

25 november 2016 | Jorien Slager

Reizigers worden veeleisender als het gaat om technologie, zakenreizen worden vaker ‘bleisure’-trips en er wordt steeds meer belang gehecht aan hoe groen een reis is. Dit zijn enkele trends die boekingsplatform Booking.com ziet voor 2017 die ook de zakelijke reismarkt zullen beïnvloeden.

De belangrijkste trend is volgens Booking.com de honger naar meer technologie. Reizigers worden veeleisender en ongeduldiger. Van de reizigers verwacht 44 procent dat zij hun trip met een paar klikken op hun smartphone kunnen regelen.

Ruim de helft (52 procent) van de respondenten verwacht in 2017 meer gebruik te maken van reisapps. Booking.com gat hier in 2017 op inspelen door reizigers vaker te voorzien van tips onderweg met behulp van kunstmatige intelligentie om behoeften te voorspellen.

Zakenvakanties

De groei van zakenvakanties, een zakenreis gecombineerd met een vakantie, ontwikkelt zich sterk en de boekingsite verwacht in 2017 een verdere toename te zien. Van de 40 procent van de reizigers die dit jaar op zakenreis zijn gegaan, denkt 46 procent dat ze in 2017 nog vaker op zakenreis zullen gaan. Van de zakenreizigers verlengt 49 procent zijn zakenreis al om langer van de bestemming te kunnen genieten, waarbij driekwart dat komend jaar even vaak of vaker wil gaan doen.

Groener reizen

Een derde trend is de groeiende aandacht voor ‘groene’ reizen. Zowel bij reizigers als accommodaties geldt dat de trend steeds milieubewuster, duurzamer en verantwoorder wordt. Booking.com verwacht dat in 2017 een discussie ontstaat over de introductie van internationale standaarden voor duurzame accommodaties en vervoersaanbieders die meer informatie geven over CO2-compensatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: