Trivago neemt Base7booking over

1 maart 2016 |
Trivago neemt Base7booking over<

Trivago, 's werelds grootste metazoekmachine voor hotels, kondigt de overname aan van cloud-PMS-startup Base7booking. Het geavanceerde cloudplatform
van Base7booking biedt hoteliers toegang tot concurrerende technologieën, terwijl trivago toegang biedt tot wereldwijd meer dan 120 miljoen reizigers per maand. De integratie van beide platforms zal hoteliers helpen gemakkelijk in contact te komen met miljoenen reizigers en het aantal rechtstreekse boekingen via hun eigen website te doen toenemen.

Hoteliers over naar digitaal beheer
“We streven ernaar om onze synergieën te gebruiken om nieuwe mogelijkheden voor hoteliers en reizigers te ontwikkelen. trivago en Base7booking zien een toekomst tegemoet waarin hoteliers overgaan van pen en papier naar een digitaal beheer van hun hotel, met mogelijkheden voor concurrerende rechtstreekse boekingen en met prijzen op trivago in slechts een paar kliks. Dit is een belangrijke stap op weg naar het in staat stellen van hoteliers om te zorgen voor meer boekingen via hun eigen website”, aldus Johannes Thomas, Managing Director van trivago.

Dankzij de krachtenbundeling met Base7booking behouden hoteliers de controle over hun boekingen en hun ondernemersvrijheid. Volgens een recent verslag van Phocuswright* is twee derde van de hoteliers van plan de inspanningen op het gebied van rechtstreekse boekingen uit te breiden. trivago en Base7booking willen gebruikmaken van dit momentum en ervoor zorgen dat hoteliers hierin slagen.
Zwitserse hoteliers
Het cloud-PMS-platform van Base7booking is ontworpen door innovatieve Zwitserse hoteliers die geen genoegen wilde nemen met de technologieën die tot dan toe op de markt beschikbaar waren. Het team van Base7booking besloot een platform te creëren dat een uitgebreide reeks van op maat gemaakte functies biedt aan de hand waarvan hoteliers hun bedrijf op efficiënte wijze kunnen beheren. De online toegang via de cloud zorgt voor een ongeëvenaarde flexibiliteit. Zo kunnen hoteliers overal werken en communiceren met hun hotel. Het platform is beschikbaar in 17 talen en Base7booking wordt momenteel door hoteliers uit meer dan 40 landen gebruikt om hun hotel te beheren.

Partnerschap
Frank Martin, hotelier en oprichter van Base7booking: “We zijn hoteliers die de levens van andere hoteliers willen verbeteren. Ons cloudplatform maakt technologie toegankelijk en zorgt ervoor dat hoteliers veel tijd en geld besparen. Wij zijn zeer enthousiast over het partnerschap met trivago, omdat dit Base7booking toegang biedt tot 120 miljoen reizigers.”

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: