Van der Valk geeft bezorgpilot boost met Thuisbezorgd.nl

11 juli 2018 | Thijs Jacobs

Vorige maand werd bekend dat Van der Valk Hotel Apeldoorn-de Cantharel onder de naam Valk Vers een proef is gestart met het bezorgen van gekoelde verse maaltijden voor inwoners van Apeldoorn en omgeving. Vanaf vandaag kunnen inwoners hun maaltijd ook bestellen via de website van Thuisbezorgd.nl. Een primeur, want de online etenbestelsite was nog niet eerder beschikbaar voor de verkoop van koude maaltijden.

Valk Vers is een initiatief van Van der Valk-ondernemer Bob Zeeuw van der Laan. In 2013 startte hij met een groentetuin achter het hotel. En in 2017 zette de ondernemer een nieuwe stap en startte een eigen verswinkel in het nabijgelegen dorp, waar onder de naam Valk Vers dagelijks verse maaltijden worden bereid en verkocht, met producten uit de eigen groentetuin en van lokale leveranciers. Vorige maand volgde een nieuwe richting, door het bezorgen van verse gekoelde maaltijden aan huis.  Daarmee speelt hij in op de drukke agenda’s van consumenten die op zoek zijn naar een maaltijdoplossing die niet veel tijd kost maar wel lekker en gezond is.

Groeien door samenwerking

Nu zoekt de ondernemer de samenwerking op met Thuisbezorgd.nl. “Thuisbezorgd.nl is de grootste speler op de Nederlandse markt als het gaat om het bezorgen van maaltijden. Wij zoeken de samenwerking op om onze maaltijden nog bereikbaarder te maken voor onze gasten”, vertelt Zeeuw van der Laan. “We houden van lekker eten en zien dat gezond en lekker heel goed kunnen samengaan. Ook wanneer je kiest voor gemak.  Daarom bereiden we dagelijks verse maaltijden. En we bezorgen bewust gekoeld, zodat mensen voor meerdere dagen een maaltijd in huis kunnen halen. Maar ook omdat we op die manier de kwaliteit van onze maaltijden het beste kunnen waarborgen.”

In de maaltijden werkt Valk Vers met twee labels: ‘Sterker’ en ‘Lichter’. “Die eerste lijn is gebaseerd op de maaltijden die sporters eten voordat ze een grote prestatie moeten leveren. Ze zijn ontwikkeld om net wat meer energie te geven dan een gewone maaltijd. De ‘Lichter’-maaltijden bevatten minder koolhydraten en meer groenten en passen prima in een gezonde levensstijl”, licht de ondernemer toe.”

Voor nu en voor later

Valk Vers speelt in de aanpak bewust in op verschillende motieven van gasten. Die kunnen via www.valkvers.nl hun maaltijden vooruitbestellen en laten bezorgen op een moment dat het hen uitkomt. Maar ook de gast die ’s avonds op de bank ploft na een lange dag en geen tijd of zin meer heeft om uitgebreid te koken kan bij Valk Vers terecht. “Thuis op de bank kiezen mensen vaak voor een snelle oplossing en die vinden ze online. Wij bieden ze graag een gezond en lekker alternatief als toevoeging op het assortiment dat online al beschikbaar is. En dat kunnen we ook direct brengen. Thuis of op het werk, net waar onze gast op dat moment is. Thuisbezorgd.nl is dan een logisch platform om bij aan te haken. Daar is onze gast, dus daar willen wij ook zijn. Bovendien leren we graag van de ervaring van een grote online speler als Thuisbezorgd.nl”

De samenwerking met Thuisbezorgd.nl is voor Valk Vers onderdeel van de bezorgpilot die ze zijn gestart in Apeldoorn. Vooralsnog blijft het bij die regio. “Natuurlijk is er ambitie om te groeien. Maar we starten eerst met deze pilot en gunnen onszelf de tijd om te leren”, vertelt eigenaar Zeeuw van der Laan. Valk Vers richt zich overigens niet alleen op particuliere gasten. Ook bedrijven kunnen maaltijden bestellen. “We gaan rustig ontdekken wat wel en niet werkt. We zijn alles aan het testen.”.

Via www.valkvers.nl zijn alle maaltijden te bestellen. Er staat een aantal vaste gerechten op het menu, maar er zijn ook wekelijks wisselende gerechten. Zowel gerechten die warm gegeten worden als maaltijdsalades behoren tot het assortiment. Gasten kunnen bovendien kiezen uit een aantal bijgerechten bij hun maaltijd en ook aan kinderen is gedacht. De prijs van een maaltijd varieert van €3,50 (kids maaltijd) tot €8,50. Valk Vers bezorgt 7 dagen per week en maaltijden kunnen ook worden afgehaald bij de verswinkel in Ugchelen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: