Van der Valk Venlo en HAS werken samen

11 maart 2016 |
Van der Valk Venlo en HAS werken samen<

Van der Valk Hotel Venlo is officieel benoemd tot partnerbedrijf van HAS Hogeschool in Venlo. Van der Valk Hotel Venlo
zal fungeren als partner op het gebied van het vermarkten van nieuwe producten. Dit door het beschikbaar stellen van de verschillende afdelingen binnen het hotel, maar ook door middel van stages en gastcolleges voor studenten van de HAS. Dit met als doel het onderwijs zoveel mogelijk te laten aansluiten in de praktijk en er kan direct getest worden of nieuwe ideeën in de praktijk tot hun recht komen.

Foto: Han van der Eijk (Van der Valk Hotel Venlo) en Frans van Leijden (HAS Hogeschool) met de samenwerkingsovereenkomst.

Transitie
Van der Valk Hotel Venlo, met 149 hotelkamers en 10 vergaderzalen, heeft de laatste jaren, net als veel andere hotels uit het concern, een transitie doorgaan. Sinds 2007 is er veel geïnvesteerd in het hotel om het product te verbeteren en is er tot op heden jaarlijks een renovatie of vernieuwing doorgevoerd. De meest recente renovatie uitgevoerd binnen het hotel is de renovatie van 87 economy kamers. "Maar naast de 'hardware' wil men ook de service en het product in de vorm van eten en drinken optimaliseren. De samenwerking met HAS Hogeschool is hierop natuurlijk een mooie aanvulling. Door de samenwerking met ons hotel biedt het studenten bijvoorbeeld een perspectief om te onderzoeken of een nieuw product door de gast wordt gewaardeerd", aldus Han van der Eijk, directeur van Van der Valk Hotel Venlo.

Realistische testomgeving
Voor studenten die dagelijks werken aan innovaties op het gebied van voeding, is het natuurlijk interessant om te kijken hoe toekomstige gebruikers erop reageren. Van der Valk Hotel Venlo is mede door de brede en internationale doelgroep uitermate geschikt om te fungeren als partner. Dit uiteraard gecombineerd met de expertise van de medewerkers en het management van Van der Valk Hotel Venlo. Deze twee factoren zorgen voor een zo realistisch mogelijke testomgeving. Bovendien heeft de samenwerking nog een ander voordeel, naast de praktische kant samen kan worden gekeken naar het commercieel- en marketingtechnisch in de markt zetten van deze innovaties.

Christel Tuin




Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Coronacrisis
Zo gaat de hotellerie om met de nieuwe hygiënestandaarden

De hotellerie neemt hygiënemaatregelen om de veiligheid van personeel en gasten te waarborgen, maar ook om te laten zien dat het absoluut veilig is om in het hotel te verblijven. De grotere hotelketens hebben maatregelen genomen en protocollen ingesteld. Sommige zaken zijn van tijdelijke aard, ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: