Visual storytelling bij Valk Exclusief

22 juli 2015 |
Visual storytelling bij Valk Exclusief<

Valk Exclusief presenteert haar luxe hotels met visual stories. Foto's, video's en toeristische informatie worden gecombineerd tot
één geheel met als doel de consument online te verleiden. Uit onderzoek is gebleken dat beelden de belangrijkste factor zijn waarop consumenten de keuze voor een hotel baseren. De 32 luxe hotels, die samenwerken onder het label Valk Exclusief maken hiervoor gebruik van MyAlbum; een Nederlandse Startup die onlangs een Visual Storytelling platform heeft gelanceerd.

Beeldverhalen
Visual Storytelling is een marketingterm voor het maken van beeldverhalen. Valk Exclusief heeft voor ieder van de 32 hotels een verzameling beeldverhalen samengesteld van het hotel zelf, de omgeving en activiteiten in de buurt. Deze verhalen bestaan uit foto's, video's en beschrijvende teksten en vormen zodoende een soort interactieve flyer. Het hotel kan deze flyer naar eigen inzicht gebruiken binnen social media, als inspiratie bij de receptie of uiteraard geïntegreerd op de eigen site.

60 % meer engagement
De eerste resultaten zijn bemoedigend. De engagement (likes, reacties, retweets) op posts in social media liggen zo'n 600% hoger dan gemiddeld. Uiteraard is het nog te vroeg om te zien in hoeverre dit direct converteert in boekingen, maar volgens Gerard Schomaker van Valk Exclusief is dat ook niet het primaire doel. "Bij Valk Exclusief is de klant koning, en dat begint al online. We willen mensen graag een goed beeld geven van wat ze van hun verblijf bij ons kunnen verwachten. Visual Stories van onze hotels en de omgeving zijn hiervoor een prachtig middel. De Valk Exclusief Hotels & Restaurants onderscheiden zich binnen de Van der Valk groep in prijs / kwaliteit én extra (online) faciliteiten en services. Visual storytelling, Watch App, zakelijke dienstverlening met centrale én digitale facturatie op rekening, VIP check-in en checkout met binnenkort ook Apple Pay: zomaar een aantal speerpunten waar wij voor de Valk Exclusief hotels aan werken. Het gebruiken van de nieuwste technologie speelt ook in de hospitality een grotere rol. Het draagt inmiddels bij aan de totaalbeleving van de gast. Mede door een snelle, gemakkelijke en dus complete online beleving kiest de gast voor onze Valk Exclusief Hotels & Restaurants."

Klik "hier":http://beta.myalbum.com/hotelzwolle voor een voorbeeld van visual storytelling.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
''Afwaardering en leegstand op komst in hotelsector''

De hotelmarkt verkeert in zwaar weer door de coronacrisis. De bezettingsgraden lagen in april en mei onder de 10% en verschillende hotels zijn al failliet gegaan. Nu het toerisme weer op gang komt, lijkt het weer de goede kant op te gaan. Dat idee is echter onterecht, omdat het zakelijk bezoek voorl...

Wellness Coronacrisis
Wellness van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer open

Per 1 juli is het wellness complex van Amrâth Hotel & Thermen Born-Sittard weer geopend. Na de verplichte sluiting van ruim 3 maanden zijn management en medewerkers blij om weer gasten te mogen ontvangen. General Manager Yvanka Vos is enthousiast dat ze na lang wachten haar gasten weer ...

Branded Content
Vrouwelijke ondernemers en managers gaan post-lockdown ‘unwinden’ op de Veluwe

Vrouwelijke ondernemers en managers in onze branche hebben het de afgelopen maanden extra zwaar gehad. Ze moesten in de lockdown vaak meerdere ballen in de lucht houden. Via zoom-meetings moesten ze hun teams blijven aansturen en motiveren. Ondertussen drukte ook de continue aandacht voor kinderen ...

Koffie & thee Longread
Koffiekennis: alles over koffievarianten

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. In de horeca is koffie essentieel, net als in B&B en dan zeker bij het ontbijt. Omdat specialty coffees steeds gangbaarder zijn, is het verstandig om eens in deze donkerbruine materie te duiken. Want wat is speci...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Karlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangri...

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: