Volledig tech-driven hotel CityHub opent in Witte de Withstraat in Rotterdam

15 mei 2018 | David Bakker

CityHub heeft in één van de meest levendige en sfeervolle straten van Rotterdam een nieuw hotel geopend. Met 126 futuristische slaapunits, een ‘digital first’ lobby én een app die reizigers wegwijs maakt in de stad, haakt CityHub perfect in op de behoeftes van de travel savvy millennial om op ontdekkingsreis te gaan, te socializen met locals en ervaringen direct online te kunnen delen. Rotterdam is hot en happening en daarmee dé plek voor een nieuwe vestiging van CityHub, dat in 2016 de ‘Best innovation hotel concept’ Award ontving. De locatie in Rotterdam is het begin van een wereldwijde uitrol van dit innovatieve hotelconcept. 

In 2015 sprak Hospitality Management uitgebreid met Sem Schuurkes en Pieter van Tilburg over hun toekomstvisie binnen de hotellerie.

Een nieuw type reiziger is ontstaan; de 20 tot 35-jarige digital natives. Ontdekken is bij hen het sleutelwoord: geen 5 sterrenhotel en geijkte toeristenplekken, maar een gepersonaliseerde reiservaring en insider tips. Ze zijn 24/7 connected en verwachten informatie on-the-go: een uitgangspunt dat door veel traditionele hotels niet optimaal wordt benut. CityHub bouwt haar hele reiservaring rondom deze nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche, via een city app, contact met een persoonlijke CityHost en unieke Hubs om in te slapen.

Slapen in een hub; chillen in de Hangout

CityHub combineert de privacy en het comfort van een hotel met het communitygevoel en de betaalbaarheid van een hostel. In het historische pand aan de Witte de Withstraat bevinden zich 126 strak vormgegeven privé slaapunits genaamd ‘Hubs’. Elke Hub is uitgerust met een comfortabel king size bed, WiFi, te personaliseren mood lighting en Bluetooth muziek streaming. In de CityHub Hangout, het kloppende hart waar reizigers en locals elkaar ontmoeten, kan de reiziger met behulp van een persoonlijk polsbandje zelf de bar bedienen en eigenhandig inchecken. Reizen was nog nooit zo makkelijk.

Ervaar Rotterdam zoals de locals

Gasten kunnen tijdens hun verblijf altijd en overal advies vragen aan de CityHosts, die de key to the city zijn. Deze jonge lokale helden kennen alle ins en outs van Rotterdam, zijn 24 uur per dag bereikbaar via de CityHub app en lopen rond in de Hangout. De CityHosts weten precies waar de beste party’s plaatsvinden en wat de nieuwste hotspots zijn, die door gewone toeristen nog niet zijn ontdekt.

Overal connected met de CityHub app en WiFi-to-go

Reizigers krijgen exclusief toegang tot de CityHub app, een interactieve travel guide met een geïntegreerde chat, zodat gasten met elkaar kunnen connecten en nieuw gevonden plekken kunnen delen. Ook de mood lighting, alarmklok en het streamen van muziek in de Hub, zijn met de app te bedienen. CityHub biedt haar gasten daarnaast WiFi-to-go aan: een mobiele router waarmee gasten altijd en overal in Rotterdam kunnen checken wat er te doen is in de stad. Hiermee draagt CityHub nog meer bij aan de ultieme reiservaring voor de nieuwe generatie reiziger.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: