Wat is de beste hotelbar in Amsterdam?

10 februari 2016 |
Wat is de beste hotelbar in Amsterdam?<

Er kan weer gestemd worden voor de Beste Hotelbar van Amsterdam. Voor de vierde keer wordt deze verkiezing georganiseerd. Het aantal bijzondere hotelbars in de hoofdstad groeit als nooit tevoren.

Veel nieuwe hotelbars
Er zijn maar liefst 16 hotelbars genomineerd. Organisator Vincent van Dijk: "Er zijn afgelopen tijd erg veel bijzondere hotelbars bijgekomen in Amsterdam. Het ene na het andere hotel opent zijn deuren en ook bestaande hotels verbouwen massaal hun hotelbar. Inmiddels kan Amsterdam zich meten met andere wereldsteden, als het gaat om keuze en kwaliteit."

Pop-up
"Zeker in het oude centrum gebeurt veel. Achter de Dam openden het W Hotel met maar liefst drie hotelbars en de bar van The Hoxton, Lotti's. Pulitzer's Bar kreeg een make-over en ging vorige week open. Ook de SkyLounge Amsterdam werd verbouwd. Binnenkort openen The Tailor van NH Collection Grand Krasnapolsky en de nieuwe bar van The Dylan hun deuren. Bijzonder is ook de pop-up hotelbar King Charles II van NH Collection Barbizon Palace in de oudste kapel van Amsterdam. Ook buiten het centrum gebeurt wat", zegt Vincent van Dijk. 'Het nieuwe Jaz Hotel voegt met Rhythms Bar bijvoorbeeld echt iets toe aan Amsterdam-Zuidoost."

Red & Grey
Een onafhankelijke jury heeft een shortlist samengesteld van 16 hotelbars. Tot 12 maart kan er gestemd worden op de beste hotelbar via www.besthotelbar.com. Daarna wordt de winnaar bekendgemaakt. Winnaars van vorige jaren waren: Tunes Bar (Conservatorium Hotel), SkyLounge Amsterdam (DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station) en 5&33 (art'otel Amsterdam). De Red & Grey Best Hotel Bar Award wordt mogelijk gemaakt door de mix Red & Grey, Canadian Red cranberry en Grey Goose vodka.
?
De genomineerde hotelbars zijn:
SkyLounge Amsterdam (DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station)
The Duchess (W Hotel)
Pulitzer's Bar (Pulitzer Hotel)
Rhythms Bar & Kitchen (Jaz Hotel)
Tunes Bar (Conservatorium)
5&33 (art'otel Amsterdam)
PRESSROOM (INK Hotel)
Freddy's Bar (Hotel De L'Europe)
Floor 17 (Ramada Apollo)
Bluespoon Bar (Andaz Prinsengracht)
Lotti's Cafe, Bar & Kitchen (The Hoxton Amsterdam)
Izakaya (Sir Albert)
MOMO (Park Hotel Amsterdam)
The Flying Dutchman (Sofitel Legend The Grand)
King Charles II (NH Collection Barbizon Palace)
The Tailor (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Columns
Column: Het post-corona tijdperk

Hoe ziet de wereld eruit in een post-corona tijdperk? Dat is een vraag die mij de laatste tijd erg bezighoudt. Vliegen we nog net zoveel als twee maanden geleden? Blijven er maatregelen bij evenementen boven de 100 personen? Hoe gaan mensen om met fysiek contact? Draagt een hostess achter de recepti...

Coronacrisis
Hotellerie op slot: Vier hoteliers uiten hun zorgen (deel 1)

De hotellerie zit op slot. Boekingen worden massaal geannuleerd, nieuwe boekingen blijven uit en veel hotels zijn genoodzaakt de deuren te sluiten. In een digitaal rondetafelgesprek bespreken vier hoteliers wat de coronacrisis voor gevolgen heeft op hun onderneming. Hoe kijken zij aan tegen de rol ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: