Wat is de gastvriendelijkste hotelstad in Nederland?

10 februari 2016 |
Wat is de gastvriendelijkste hotelstad in Nederland?<

Reizigers die regelmatig in hotels overnachten weten het; niet overal zijn de hotels even gastvriendelijk. Af en toe kan er wel eens een
tussen zitten die niet helemaal naar wens is, of misschien zelfs simpelweg slecht. Om reizigers te helpen bij het kiezen van een gastvriendelijke bestemming publiceert hotelvergelijkingssite www.trivago.nl ieder jaar een reputatieranglijst, waarbij steden zijn gerangschikt op de gemiddelde reputatie van lokale hotels.
De Nederlandse Hotelreputatie Ranglijst van 2016


Nederlandse steden
Roermond is dit jaar de beste hotelstad van Nederland, aldus trivago. Ieder jaar publiceert trivago een ranglijst van de beste steden in Nederland om een hotel te boeken. Trivago kijkt hierbij naar de gemiddelde beoordeling van alle hotels in de stad. Roermond komt dit jaar het beste uit de bus, gevolgd door Sneek op de tweede plaats. Amersfoort was vorig jaar de beste Nederlandse hotelstad en eindigt dit jaar op de derde plaats.
In de reputatieranglijst wordt duidelijk dat steden in Friesland en Zuid-Holland het in het algemeen goed doen. Delft, Dordrecht, Den Haag en Rotterdam zijn allemaal in de Top 10 te vinden, en ook Sneek, Harlingen en Leeuwarden staan stuk voor stuk hoog in de lijst.
Helemaal onderaan de lijst, op plaats 27 en 28, staan Breda en Tilburg. De Noord-Brabantse steden hebben de laagste gemiddelde beoordeling van de Nederlandse Ranglijst. Amsterdam was vorig jaar laatste op de lijst, maar eindigt dit jaar op plek 26.

Nederlandse provincies
In de ranglijst voor provincies komt Friesland als beste uit de bus, gevolgd door Overijssel en Utrecht. Noord-Holland komt op de laatste plaats.


Geen goede hotels?
Het feit dat een bestemming laag scoort wil niet zeggen dat hier geen goede of zelfs uitmuntende hotels te vinden zijn. Als een bestemming scoort op de ranglijst wil dat zeggen dat de hotels gemiddeld gezien lager scoren dan bij andere bestemmingen het geval Is. Het percentage laagscorende hotels zal rond deze bestemming dus hoger zijn. Goede hotels zijn er uiteraard ook; je zult er echter net iets beter naar moeten zoeken.

Over trivago
Op www.trivago.nl vinden reizigers het ideale hotel tegen het beste tarief. trivago is een metazoekmachine voor hotelprijzen, waar de prijzen van meer dan 700.000 hotels worden vergeleken op meer dan 200 boekingssites. Gecombineerd met 140 miljoen geïntegreerde hotel reviews en meer dan 14 miljoen foto’s is trivago de ideale bron voor objectieve en onafhankelijke hotelinformatie. Sinds haar oprichting in 2005 is trivago uitgegroeid tot een internationaal fenomeen met maar liefst 80 miljoen bezoekers per maand.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: