Westin krijgt eerste vijfsterrenschild

8 september 2005 |

The Westin Rotterdam ontving afgelopen vrijdag uit handen van sectorvoorzitter hotels Luit Ezinga van Koninklijk Horeca Nederland het schild voor de vijfsterren categorie volgens de nieuwe normering van de Nederlandse Hotelclassificatie. The Westin Rotterdam is hiermee eerste en enige hotel in Nederland dat deze categorie bereikt. Het schild heeft een prominente plaats bij de entree van het hotel gekregen. In het bijzijn van het personeel is in de lobby van het Westin hotel het vijfsterren schild overhandigd door Luit Ezinga. Het schild werd in ontvangst genomen door de trotse Hotelmanager Paul Peters. In zijn dankwoord prees hij alle medewerkers van het hotel en het nieuwe flexibele hotelclassificatiesysteem dat sinds 1 januari 2004 in Nederland geldt. The Westin Rotterdam opende haar deuren precies vijf jaar geleden en heeft zich in vijf jaar ontwikkeld tot een top hotel in Rotterdam. The Westin Rotterdam, gelegen aan het Weena, bevindt zich in de Millennium Toren direct tegenover het centraal station. Het hotel beschikt over 231 modern ingerichte kamers en suites, alle uitgerust met het unieke Heavenly Bed, een speciaal door Westin ontworpen bed dat bestaat uit 10 verschillende lagen van het fijnste linnen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Interview Longread
Gasthoofdredacteur Roberto Payer interviewt Pieter Elbers

Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam, tevens gasthoofdredacteur van de septemberuitgave van Hospitality Management) en Pieter Elbers (CEO KLM) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Middenin die crisis, begin augustus, ontmoeten ze elkaar in het Waldorf Astoria in de hoofdstad...

Hotel & Recht
Rechten en plichten ten tijde van corona

Corona heeft een grote impact op het aantal gasten in hotels en de manier waarop in de hotels moet worden gewerkt. Thuiswerken is meestal geen mogelijkheid en daarom is een veilige werkplek extra belangrijk. Deze nieuwe situatie roept veel vragen op over de rechten van werkgevers maar ook van werkne...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Tech Branded Content
''Veel hotels kennen hun echte foodcost niet''

Nu de inkomsten onzeker blijven, is controle van de kosten belangrijker dan ooit. “Naar foodcost wordt echter weinig gekeken", merkt Carl Jacobs CEO van Apicbase op. “Terwijl het toch over 30 procent van je business gaat. Vaak zelfs meer, dat is problematisch.” Hotelketens en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: