Wyndham loopt voorop met mobile check-in

5 januari 2021 | Redactie

Wyndham Hotels & Resorts, 's werelds grootste franchisebedrijf voor hotels met ongeveer 9.000 hotels in 90 landen, heeft onlangs aangekondigd dat het de uitrol van mobiel inchecken en uitchecken naar bijna 6.000 economy en midscale hotels in Noord-Amerika heeft voltooid.

De grote mijlpaal, die komt slechts enkele maanden nadat Wyndham voor het eerst het initiatief aankondigde, maakt Wyndham het eerste grote hotelbedrijf dat mobiel inchecken en uitchecken op schaal aanbiedt in de hele economy- en midscale-segmenten.

"Dit is een cruciaal moment voor Wyndham en onze nieuwe mobiele app, die op een kritiek moment in de pandemie voltooid werd", zegt Jessica Davidson, senior vice president, Digital, Wyndham Hotels & Resorts. "De reizigers van vandaag verwachten gestroomlijnde, contactloze ervaringen en zijn op zoek naar gevestigde merken die kunnen leveren. Met deze app geven we onze gasten nog een reden om rechtstreeks bij Wyndham te boeken."

Wyndham kondigde eind september voor het eerst zijn nieuwe mobiele app aan en heeft sinds de lancering een aanzienlijke groei in downloads en engagement gezien. De waardering is ook gestegen naar 4,6 op 5 in de Apple App store en 4,7 op 5 in de Google Play store. Naast mobiel inchecken en afrekenen biedt de app innovatieve in-stay functies, best-in-class design, gepersonaliseerde ervaringen, Wyndham Rewards® account management, gamification en meer. Gebruikers kunnen ook profiteren van unieke functies zoals Lightning Book®, waardoor het gemakkelijk is om het dichtstbijzijnde Wyndham-hotel te boeken voor de nacht in slechts drie tikken.

Beschikbaar

De nieuwe mobiele app van Wyndham is beschikbaar voor iOS- en Android-toestellen in de Apple App- en Google Play-winkels. In combinatie met de recente lancering van een nieuw klantendataplatform bouwt de app voort op de basis van een bredere, meerjaarlijkse digitale transformatie bij Wyndham, waardoor het bedrijf in de afgelopen maanden snel nieuwe tools en aanbiedingen heeft kunnen inzetten om meer zaken naar zijn franchisenemers te brengen, met name van alledaagse zakenreizigers, zoals bouwvakkers, nutsbedrijven, vrachtwagenchauffeurs en nog veel meer. Ga voor meer informatie over de mobiele app naar www.wyndhamhotels.com/app.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

David Bakker
Column: lang leve Leeuwarden

In 2018 was Leeuwarden, samen met Valletta (Malta), de Culturele Hoofdstad van Europa. De hotels puilden uit, bedden waren niet meer te boeken en provincie Friesland profiteerde mee. Eindstand: 5,4 miljoen bezoekers voor Friesland in 2018. In het bidbook werd uitgegaan van 4 miljoen bezoeken aan ...

Internationaal
a&o breidt uit naar het Verenigd Koninkrijk

Vanaf 1 juli heet a&o Hostels haar gasten ook in Edinburgh welkom. Het eerste hostel in het Verenigd Koninkrijk van Europa’s grootste budget hostelketen biedt 131 kamers en 610 bedden. Het is centraal gelegen in de oude binnenstad van de Schotse hoofdstad. Voor oprichter en CEO Oliver Wint ...

Stelling van de maand mei: De overheid loodst de hotellerie goed door de coronacrisis

In deze nieuwe rubriek 'De stelling van de maand' publiceert de redactie van Hospitality Management iedere eerste vrijdag van de maand een scherpe stelling waarop u als hotelier kunt reageren: JA of NEE. De antwoorden worden verzameld en de resultaten worden gedeeld. De stelling van de maand ...

Achtergronden Interview
12 jaar geleden in Hospitality Management: Caro van Eekelen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 2009. In de zomer van 2009 werd Caro van Eekelen aangesteld als managi ...

Interview
Mens, Bedrijf & Visie: Ricardo Eshuis (SVH)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Hospitality Management vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ...

Branded Content
Hotelgasten in 2021 willen gemak en ultiem relaxen 

In veel branches laat de huidige pandemie zijn sporen achter: ‘het oude normaal, het nieuwe normaal’… Eén ding is zeker: de veranderingen en verschuivingen zijn nog iedere dag voelbaar. Zo ook in de wereld van de hotelier. Voorheen was een hotelbezoek veelal verbonden aan h ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: