'Zet garnalenkroket weer op kaart Hotel New York'

1 maart 2017 | Roy Spijker

Jan van den Bos uit Spijkenisse is een actie gestart om de garnalenkroket weer terug op de kaart te krijgen in het Restaurant van Hotel New York. Sinds oktober zijn de kroketjes niet meer te krijgen in het beroemde Rotterdamse hotel, omdat volgens general manager Roel Dusseldorp de Hollandse garnaal op dit moment simpelweg te duur is.

Van den Bos zegt in het AD verbaasd te zijn dat het product van de kaart is gehaald. "Het is een bekend Rotterdams product dat enorm goed loopt. Veel gasten komen in de middag even snel naar Hotel New York om een garnalenkroketje voor de lunch te halen."

Oproep

Aan al zijn vrienden en kennissen heeft Jan van den Bos gevraagd of zij een mail willen sturen naar Westcord, de eigenaar van het hotel. De Spijkenisser heeft namelijk het idee dat langzaamaan het Rotterdamse karakter uit Hotel New York Verdwijnt. Met deze actie probeert hij dit tegen te gaan. Al 125 mensen hebben op de oproep van Van den Bos gereageerd.

Vers

De garnalenkroketjes van Hotel New York worden vers gemaakt. General Manager Roel Dusseldorp laat aan het AD weten dat het dit graag wil blijven doen, maar dat de eters niet te veel wil laten betalen voor een garnalenkroket. Als de prijzen van de Hollandse garnaal weer daalt, komt het gerecht weer op de kaart te staan. Tot die tijd heeft Hotel New York de verse zalmkroketjes als vervanger.


 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: