'Zet garnalenkroket weer op kaart Hotel New York'

1 maart 2017 | Roy Spijker

Jan van den Bos uit Spijkenisse is een actie gestart om de garnalenkroket weer terug op de kaart te krijgen in het Restaurant van Hotel New York. Sinds oktober zijn de kroketjes niet meer te krijgen in het beroemde Rotterdamse hotel, omdat volgens general manager Roel Dusseldorp de Hollandse garnaal op dit moment simpelweg te duur is.

Van den Bos zegt in het AD verbaasd te zijn dat het product van de kaart is gehaald. "Het is een bekend Rotterdams product dat enorm goed loopt. Veel gasten komen in de middag even snel naar Hotel New York om een garnalenkroketje voor de lunch te halen."

Oproep

Aan al zijn vrienden en kennissen heeft Jan van den Bos gevraagd of zij een mail willen sturen naar Westcord, de eigenaar van het hotel. De Spijkenisser heeft namelijk het idee dat langzaamaan het Rotterdamse karakter uit Hotel New York Verdwijnt. Met deze actie probeert hij dit tegen te gaan. Al 125 mensen hebben op de oproep van Van den Bos gereageerd.

Vers

De garnalenkroketjes van Hotel New York worden vers gemaakt. General Manager Roel Dusseldorp laat aan het AD weten dat het dit graag wil blijven doen, maar dat de eters niet te veel wil laten betalen voor een garnalenkroket. Als de prijzen van de Hollandse garnaal weer daalt, komt het gerecht weer op de kaart te staan. Tot die tijd heeft Hotel New York de verse zalmkroketjes als vervanger.


 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Internationaal
International Hotel Investment Forum verplaatst vanwege coronavirus

Vanwege de wereldwijde bezorgdheid over de uitbraak van het coronavirus kondigt organisator Questex vandaag aan dat het International Hospitality Investment Forum (IHIF) zal worden verplaatst van 2-4 maart naar 4-6 mei 2020. Het IHIF is 's werelds grootste en meest invloedrijke horeca-investe...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

In Nederland is donderdagavond een eerste besmetting met het coronavirus vastgesteld, gevolgd door een tweede op vrijdag. Volgens experts is er nog geen reden tot paniek, maar wat heeft de internationale uitbraak van het virus voor impact op de Nederlandse logiesverstrekkers? Het RIVM en KHN hebb...

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Interview
Interview met Joachim de Looij, algemeen directeur BUNK hotels

Na een snelle oversteek met de pont over het IJ en wandeling door de Van der Pekbuurt, zijn we in Amsterdam-Noord. Joachim de Looij algemeen directeur van BUNK hotels, neemt ons direct mee naar het magische hart van de kerk. ‘Verwonderen en verbinden' dat is waar het over gaat bij BUNK. En...

Amsterdam Opening
BUNK Amsterdam gaat open

Na het knallende succes in Utrecht krijgt nu ook Amsterdam een BUNK Hotel. In de voormalige Sint-Rita kerk in Amsterdam Noord opent BUNK op 5 maart haar deuren. Na een grondige verbouwing heeft het monumentale gebouw plek voor 300 gasten. Is het een hotel met hostelprijzen? Of een hostel met de kwal...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: