Zo boeken en waarderen zakenreizigers hotels

29 juli 2015 |
Zo boeken en waarderen zakenreizigers hotels<

Zakenreizigers waarderen boekingssites waarop ze snel en handig kunnen zoeken, met duidelijke resultaten en de mogelijkheid om 'onthouden' te worden.
Dit blijkt uit de Egencia Global Traveler Survey.

Verschillende boekingssites raadplegen
In de Verenigde Staten bezoekt 51 procent drie of meer sites voor ze daadwerkelijk een hotel boeken. Dit is opvallend, gezien maar liefst 74 procent van de zakenreizigers vaak in hetzelfde hotel of in elk geval in een hotel van een eerdergebruikte hotelketen verblijft.

Langer dan 30 minuten hotels vergelijken
Gemiddeld vergelijken zakenreizigers twee sites voor ze een hotel boeken. Eenderde vergelijkt langer dan 30 minuten hotels voor ze tot boeking overgaan. Zo'n 17 procent zoekt zelfs langer dan drie kwartier naar een geschikt hotel. Als een hotel vervolgens niet op de gewilde verblijfdatum beschikbaar is, zorgt dit voor 31 procent voor frustratie. Bij Amerikaanse zakenreizigers is 36 procent gefrustreerd als ze niet kunnen overnachten bij hun gewenste hotel.

90 procent van de zakenreizigers geniet
Bijna alle zakenreizigers, zo'n 90 procent wereldwijd, 94 procent in de VS en 93 procent in Canada, genieten van zakenreizen. Vooral jonge reizigers, onder de 35, genieten van het reizen voor hun werk (93 procent). Het zien van nieuwe plaatsen, het ontmoeten van nieuwe mensen en de lokale cultuur ervaren spreekt zakenreizigers aan.

Frustraties van zakenreizigers
Behalve een gebrek aan beschikbaarheid, hebben zakenreizigers nog andere frustraties. De top drie:

1. Te veel zoekresultaten (29 procent)

2. Het moeilijk kunnen vinden van de hotellocatie ten opzichte van bijvoorbeeld een congreslocatie (26 procent)

3. Moeite om de verschillende extra's bij bepaalde prijscategoriën van kamers te vergelijken (26 procent)

Ook onduidelijke annuleringsregels en betaalmogelijkheden frusteren de zakenreiziger.

Hotelmerk is belangrijk
Voor zakenreizigers is het hotelmerk erg belangrijk.
Maar liefst 64 procent van de Amerikaanse zakenreizigers verblijven altijd in een hotel van hetzelfde hotelmerk. Wereldwijd is dit percentage 49 procent. Opvallend is dat zakenreizigers ook voor een hotel van een hotelmerk kiezen als het betreffende hotel niet erg dichtbij hun gewense locatie ligt.

Vergeet me niet
Zakenreizigers willen als 'loyalty' vooral onthouden worden. Zo'n 74 procent van de Amerikaanse zakenreizigers (wereldwijd 61 procent) zou graag zien dat hotels hun reispatronen en voorkeuren onthouden.

Over het onderzoek
Dit onderzoek is uitgevoerd door consultancybedrijf Northstar in opdracht van Egencia, een bedrijf gespecialiseerd in zakenreizen. Het onderzoek is uitgevoerd onder 8030 zakenreizigers van 18 jaar en ouder in Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De onderzoeken werden online uitgevoerd van 26 juni tot 15 juli 2015.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com: iedere seconde checken er gemiddeld 7 gasten in bij een verblijf

Tijdens de internationale Vacation Rental Management Association (VRMA) conferentie in New Orleans (VS) maakt Booking.com bekend dat er per seconde gemiddeld 7 gasten inchecken bij een woning, appartement of ander uniek verblijf. De mededeling komt op hetzelfde moment als de introductie van nieuwe t...

Hilton Culinair
Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Sp...

Columns
Column Hans van Spronsen: Hallo, Alexa

Wordt onze stem wel genoeg gehoord in de hotellerie? Natuurlijk houdt het moderne hotel tal van zaken met betrekking tot het gastgedrag bij. Vervolgens zet men deze informatie om in toekomstig beleid. Vandaag de dag zal deze informatievergaring zich concentreren op ons boekingsgedrag en nog weinig o...

Personalia Internationaal
The Ritz-Carlton, Abama krijgt Belgische general manager 

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suite...

Internationaal Longread
PREM Hospitality heeft ruim 1000 kamers in Benelux en groeit explosief door

Ierse specialist in Hospitality Management ziet België en Nederland als strategische draaischijf voor zijn uitbreiding van 'short en long-stay' locaties over Continentaal Europa en verwacht met een stevige pipeline van 8 hotels een sterke groei in de komende jaren. Sinds september 2...

Achtergronden
Hotelkamers Assen 'op slot' tijdens Formule 1-periode

In Assen zijn alle (of in ieder geval heel veel) hotelkamers in de periode van donderdag 30 april tot en met zondag 3 mei vastgezet en kunnen dus niet meer online geboekt worden. Opvallend, want deze periode is precies de periode waarin het Formule 1-circus neerstrijkt in Zandvoort. Social zou so...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: