Zo boeken en waarderen zakenreizigers hotels

29 juli 2015 |
Zo boeken en waarderen zakenreizigers hotels<

Zakenreizigers waarderen boekingssites waarop ze snel en handig kunnen zoeken, met duidelijke resultaten en de mogelijkheid om 'onthouden' te worden.
Dit blijkt uit de Egencia Global Traveler Survey.

Verschillende boekingssites raadplegen
In de Verenigde Staten bezoekt 51 procent drie of meer sites voor ze daadwerkelijk een hotel boeken. Dit is opvallend, gezien maar liefst 74 procent van de zakenreizigers vaak in hetzelfde hotel of in elk geval in een hotel van een eerdergebruikte hotelketen verblijft.

Langer dan 30 minuten hotels vergelijken
Gemiddeld vergelijken zakenreizigers twee sites voor ze een hotel boeken. Eenderde vergelijkt langer dan 30 minuten hotels voor ze tot boeking overgaan. Zo'n 17 procent zoekt zelfs langer dan drie kwartier naar een geschikt hotel. Als een hotel vervolgens niet op de gewilde verblijfdatum beschikbaar is, zorgt dit voor 31 procent voor frustratie. Bij Amerikaanse zakenreizigers is 36 procent gefrustreerd als ze niet kunnen overnachten bij hun gewenste hotel.

90 procent van de zakenreizigers geniet
Bijna alle zakenreizigers, zo'n 90 procent wereldwijd, 94 procent in de VS en 93 procent in Canada, genieten van zakenreizen. Vooral jonge reizigers, onder de 35, genieten van het reizen voor hun werk (93 procent). Het zien van nieuwe plaatsen, het ontmoeten van nieuwe mensen en de lokale cultuur ervaren spreekt zakenreizigers aan.

Frustraties van zakenreizigers
Behalve een gebrek aan beschikbaarheid, hebben zakenreizigers nog andere frustraties. De top drie:

1. Te veel zoekresultaten (29 procent)

2. Het moeilijk kunnen vinden van de hotellocatie ten opzichte van bijvoorbeeld een congreslocatie (26 procent)

3. Moeite om de verschillende extra's bij bepaalde prijscategoriën van kamers te vergelijken (26 procent)

Ook onduidelijke annuleringsregels en betaalmogelijkheden frusteren de zakenreiziger.

Hotelmerk is belangrijk
Voor zakenreizigers is het hotelmerk erg belangrijk.
Maar liefst 64 procent van de Amerikaanse zakenreizigers verblijven altijd in een hotel van hetzelfde hotelmerk. Wereldwijd is dit percentage 49 procent. Opvallend is dat zakenreizigers ook voor een hotel van een hotelmerk kiezen als het betreffende hotel niet erg dichtbij hun gewense locatie ligt.

Vergeet me niet
Zakenreizigers willen als 'loyalty' vooral onthouden worden. Zo'n 74 procent van de Amerikaanse zakenreizigers (wereldwijd 61 procent) zou graag zien dat hotels hun reispatronen en voorkeuren onthouden.

Over het onderzoek
Dit onderzoek is uitgevoerd door consultancybedrijf Northstar in opdracht van Egencia, een bedrijf gespecialiseerd in zakenreizen. Het onderzoek is uitgevoerd onder 8030 zakenreizigers van 18 jaar en ouder in Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. De onderzoeken werden online uitgevoerd van 26 juni tot 15 juli 2015.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Awards
Most Wanted Award 2020 voor Hotel Banks Mansion

Hotel Banks Mansion in Amsterdam, onderdeel van Carlton Hotel Collection, heeft onlangs een Loved by Guests: Most Wanted Award 2020 met een score van 9.6 in ontvangst mogen nemen. De awards worden jaarlijks op basis van geverifieerde gastenboordelingen uitgereikt door Hotels.com. Het hotel, geleg...

Toerisme
Bijna de helft van de Nederlanders gaat voor all-inclusive deze voorjaarsvakantie

Het aantal Nederlanders dat dit voorjaar voor een all inclusive-vakantie kiest, is gestegen: 48% van de vakantiegangers verkiest dit verzorgingstype boven logies en ontbijt (24%). In 2019 was dat nog 43% van de Nederlanders, blijkt uit cijfers van dé VakantieDiscounter. Ook hotels zijn n&o...

Hotel Verbouwen
Apollo hotel Amsterdam in een nieuw jasje

Apollo Hotel Amsterdam, a Tribute Portfolio Hotel brengt de Olympische Spelen van 1928 terug naar Amsterdam door 174 kamers in een geheel nieuw jasje te steken. Alle 223 kamers en suites zijn nu volledig gerenoveerd. Gelijktijdig met de onthulling van het vernieuwde interieurdesign, kondigt Apollo H...

Economie Longread
Interne controle in de horeca

In het kader van het thema 'beveiliging' wordt stilgestaan bij de mogelijkheden welke de horeca-ondernemer zoal ten dienste staan om de kasstromen binnen het eigen bedrijf te beheersen. Een veel gehoorde kreet bij horeca-ondernemers is dat hun bedrijf zich qua omvang niet leent om een aantal...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: