Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

18 september 2019 | redactie

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er extra masterclasses aan het aanbod toegevoegd. Wees er tijdig bij, want het aantal beschikbare plekken is beperkt! Via deze link kun je je inschrijven. 

Revenue management betekent analyseren, combineren en het vertalen van grote volumes data naar informatie om betere beslissingen te kunnen nemen.

Inhoud van de training

De basisprincipes van revenue management
Hoe implementeer je revenue management in jouw organisatie
Strategisch, tactisch en operationeel revenue management
Het bepalen van de juiste competitor set
Belangrijke indicatoren om het succes van revenue management te meten
Het belang van (de juiste) data
De rol van forecasten
Verschillende manieren om de prijs voor je product te bepalen
Optimaliseren op basis van netto revenue
Real-life cases


Dit levert het je op

Na afloop van de training beheers je de principes van revenue management en weet je welke stappen je moet zetten om dit binnen jouw organisatie (beter) te structureren.

Je bent in staat om op een heldere manier anderen binnen jouw organisatie te overtuigen van het nut en belang hiervan.

Verder ben je bekend met de laatste ontwikkelingen op het gebied van revenue management en weet je hoe je hier beter op in kunt spelen.

Extra

Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt.

Over de trainer: Stan Josephi

Stan Josephi is senior lecturer Revenue Management aan de Breda University of Applied Sciences met ruime ervaring op het gebied van revenue management; als trainer, consultant, opleider en researcher. In 2015 heeft hij zijn proefschrift verdedigd aan de Maastricht School of Management met de titel The Phenomenology of Revenue Management – explorations in the hotel industry, waarin hij de essentiële elementen van een modern revenue management proces in de hedendaagse dynamische en complexe markt kaart heeft gebracht.

Stan is lid van de Revenue Advisory Board van HSMAI Europa en daarnaast staat hij als lid van het bestuur van Hotel Casa in Amsterdam ook nog altijd erg dicht op de dagelijkse praktijk.

Klik hier voor meer informatie over de masterclass en om je in te schrijven.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Inschrijftermijn Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs 2020 verlengd

De inschrijftermijn voor de 19e editie van de Nationale Hennessy Gastvrijheidsprijs voor de beste jonge gastvrouw of gastheer van Nederland is verlengd als gevolg van de corona-crisis. Kandidaten tussen de 20 en 26 jaar kunnen nu nog tot en met 30 juni 2020 inschrijven. De uitreiking van de National...

Events Coronacrisis
Independent Hotel Show afgelast en verplaatst naar 2021

De Independent Hotel Show is vanwege de aanhoudende coronapandemie afgelast, zo laat de organisatie weten. Ruim drie weken geleden werd het hotelevent in de Amsterdamse RAI al verplaatst van halverwege maart naar eind juni. Nu heeft de organisatie ook besloten om de uitegestelde Independent Hotel Sh...

Interview Coronacrisis
"De reddingsboeien zijn er wel, maar te weinig"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit dertiende hoofdstuk...

Food Amsterdam
Paascreaties van Hotel Jakarta verkocht in Bakkerij Westers

Pastry chef Ramona Rütti van Hotel Jakarta Amsterdam maakt bijzondere paascreaties om te paastafel op te fleuren. Dit jaar zal de tafel voor minder mensen gedekt worden, maar daardoor is er des te meer aandacht voor wat er op tafel staat. Er zijn verschillende creaties te verkrijgen in Bakke...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? (Deel 2)

Kamerprijs dumpen is dom. Waarom doen we het dan steeds weer? Volgens Arne Sorenson, CEO van Marriott, zijn de effecten van de coronacrisis op de korte termijn al groter dan die van 9/11 en de bankencrisis tezamen. Bezettingsgraden zijn gedaald tot 90% in de sterk getroffen gebieden en tot 75% in mi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: