Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

18 september 2019 | redactie

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er extra masterclasses aan het aanbod toegevoegd. Wees er tijdig bij, want het aantal beschikbare plekken is beperkt! Via deze link kun je je inschrijven. 

Revenue management betekent analyseren, combineren en het vertalen van grote volumes data naar informatie om betere beslissingen te kunnen nemen.

Inhoud van de training

De basisprincipes van revenue management
Hoe implementeer je revenue management in jouw organisatie
Strategisch, tactisch en operationeel revenue management
Het bepalen van de juiste competitor set
Belangrijke indicatoren om het succes van revenue management te meten
Het belang van (de juiste) data
De rol van forecasten
Verschillende manieren om de prijs voor je product te bepalen
Optimaliseren op basis van netto revenue
Real-life cases


Dit levert het je op

Na afloop van de training beheers je de principes van revenue management en weet je welke stappen je moet zetten om dit binnen jouw organisatie (beter) te structureren.

Je bent in staat om op een heldere manier anderen binnen jouw organisatie te overtuigen van het nut en belang hiervan.

Verder ben je bekend met de laatste ontwikkelingen op het gebied van revenue management en weet je hoe je hier beter op in kunt spelen.

Extra

Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt.

Over de trainer: Stan Josephi

Stan Josephi is senior lecturer Revenue Management aan de Breda University of Applied Sciences met ruime ervaring op het gebied van revenue management; als trainer, consultant, opleider en researcher. In 2015 heeft hij zijn proefschrift verdedigd aan de Maastricht School of Management met de titel The Phenomenology of Revenue Management – explorations in the hotel industry, waarin hij de essentiële elementen van een modern revenue management proces in de hedendaagse dynamische en complexe markt kaart heeft gebracht.

Stan is lid van de Revenue Advisory Board van HSMAI Europa en daarnaast staat hij als lid van het bestuur van Hotel Casa in Amsterdam ook nog altijd erg dicht op de dagelijkse praktijk.

Klik hier voor meer informatie over de masterclass en om je in te schrijven.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Onderwijs
Amrâth en MBO College Hilversum slaan handen ineed

Afgelopen februari hebben Amrâth Hotel Lapershoek – Arenapark en MBO College Hilversum de handen ineen geslagen om horecastudenten in de huidige omstandigheden toch een stageplaats te kunnen bieden in een representatieve werkomgeving. Hiervoor tekenden zij een samenwerkingsovereenkomst d ...

Achtergronden
25 jaar geleden in Hospitality Management: Camille Oostwegel

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. Dit keer een artikel uit 1996. Camille Oostwegel is dat jaar 46 en staat in de kracht van zijn ...

Hotelketens Internationaal
Nederlands getint Rosewood Hotel opent in Japan

Rosewood Hotels & Resorts opent in 2024 een luxe hotelresort op het Mikayo eiland in Japan. Het 55-villa, ultra-luxe resort is het eerste Rosewood hotel in het land van de rijzende zon. Miyako eiland en nabijgelegen eilanden bieden kilometers zacht, wit zand met eindeloze vergezichten van tur ...

Economie Hotelketens
Egeria neemt meerderheidsbelang in Fletcher Hotels, vizier op internationale groei

Vandaag hebben de aandeelhouders van Fletcher Hotels een meerderheidsbelang verkocht aan de Amsterdamse investeringsmaatschappij Egeria. NIBC en Xead verkopen beide hun minderheidsbelang, het management van Fletcher blijft aan als aandeelhouder. Met de hands-on betrokkenheid en de ervaring met in ...

Achtergronden
De Timmerfabriek heeft haar torentje teruggekregen

Op woensdag 21 april is een van de meest iconische industriële Rijksmonumenten van Nederland, De Timmerfabriek in Vlissingen, opnieuw gekroond. De Timmerfabriek, een uniek gebouw uit 1914, heeft haar torentje teruggekregen. Deze was tijdens een bombardement in 1943 gesneuveld en wordt nu in ...

Inge van de Ven is trots op haar pas geopende hotel

Inge van de Ven, eigenaresse van het op 12 april geopende Hotel Flora Batava in Nieuwersluis, aan de rand van Breukelen, is trots op haar hotel. Alhoewel het uitdagende tijden zijn binnen onze branche, is ze optimistisch gestemd. “Zaterdag beleefden we onze eerste drukke dag, met 27 van de 45 ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: