Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

18 september 2019 | redactie

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er extra masterclasses aan het aanbod toegevoegd. Wees er tijdig bij, want het aantal beschikbare plekken is beperkt! Via deze link kun je je inschrijven. 

Revenue management betekent analyseren, combineren en het vertalen van grote volumes data naar informatie om betere beslissingen te kunnen nemen.

Inhoud van de training

De basisprincipes van revenue management
Hoe implementeer je revenue management in jouw organisatie
Strategisch, tactisch en operationeel revenue management
Het bepalen van de juiste competitor set
Belangrijke indicatoren om het succes van revenue management te meten
Het belang van (de juiste) data
De rol van forecasten
Verschillende manieren om de prijs voor je product te bepalen
Optimaliseren op basis van netto revenue
Real-life cases


Dit levert het je op

Na afloop van de training beheers je de principes van revenue management en weet je welke stappen je moet zetten om dit binnen jouw organisatie (beter) te structureren.

Je bent in staat om op een heldere manier anderen binnen jouw organisatie te overtuigen van het nut en belang hiervan.

Verder ben je bekend met de laatste ontwikkelingen op het gebied van revenue management en weet je hoe je hier beter op in kunt spelen.

Extra

Je ontvangt een rekentool waarmee je direct aan de slag kunt.

Over de trainer: Stan Josephi

Stan Josephi is senior lecturer Revenue Management aan de Breda University of Applied Sciences met ruime ervaring op het gebied van revenue management; als trainer, consultant, opleider en researcher. In 2015 heeft hij zijn proefschrift verdedigd aan de Maastricht School of Management met de titel The Phenomenology of Revenue Management – explorations in the hotel industry, waarin hij de essentiële elementen van een modern revenue management proces in de hedendaagse dynamische en complexe markt kaart heeft gebracht.

Stan is lid van de Revenue Advisory Board van HSMAI Europa en daarnaast staat hij als lid van het bestuur van Hotel Casa in Amsterdam ook nog altijd erg dicht op de dagelijkse praktijk.

Klik hier voor meer informatie over de masterclass en om je in te schrijven.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Internationaal
EQUIPHOTEL uitgesteld naar 2022

Gezien de huidige situatie rondom de COVID-19 epidemie, die momenteel op lokaal en mondiaal niveau voortdurend verslechtert, kondigt Reed Expositions France aan dat de 2020-editie van de EQUIPHOTEL, die oorspronkelijk gepland stond van 15 t/m 19 november 2020, is uitgesteld naar 2022. De afgelope...

Hotelbouwplannen Amsterdam
Hotel Okura Amsterdam geeft 7 suites een complete metamorfose

Hotel Okura Amsterdam heeft 7 suites een complete metamorfose gegeven. Bij de renovatie, die in december 2019 van start ging, is het hele design vernieuwd. Architect Bert Verwey heeft de renovatie van de suites en The Lounge onder zijn hoede genomen. Ruimtelijkheid, comfort en sereniteit vormen de b...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Nieuwe coronamaatregelen: waarom moet de horeca eigenlijk eerder dicht?

Vanaf zondag 18.00 uur zijn de nieuwe coronamaatregelen van kracht gegaan, waarvan de meeste gericht zijn op de horeca. Premier Rutte toonde zich bezorgd over de verspreiding van het virus en vond de maatregelen nodig en logisch: "Hoe later op de avond, hoe moeilijker de anderhalve meter."...

Toerisme Coronacrisis
Nederlandse vakantiegangers verwachten weer te kunnen reizen in 2021  

De coronazomer is voorbij. Na een zomer van thuisblijven, daguitstapjes in eigen land en geklus, verwacht het grootste deel van de Nederlandse vakantiegangers volgende zomer weer normaal te kunnen reizen. Dat blijkt uit onderzoek van Vliegtickets.nl. Meer dan de helft (54%) van de ondervraagden...

Longread
Beste hotelier, vergeet wat er was en focus op wat er komen kan

Lang geleden stond er een hotel ergens in een binnenstad. De markante gevel pronkte trots naar de voorbijgangers. Het hotel stond er statig bij, en een tikkeltje chique zelfs, uitnodigend naar iedereen die er langsliep. Wie het hotel zag wilde naar binnen. Die gedachte gaf je kriebels in je buik, ni...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: