52 procent van de gasten bezoekt de hotelwebsite

2 november 2016 | Jorien Slager

“52 procent van de bezoekers checkt de website van het hotel vanaf een boekingssite. Via je website moet je dus duidelijk maken wat het voordeel is van direct boeken. Hierdoor verhoog je de conversie op je website.” Patrick Brand van Hoteliers.com vertelt op HotelTech 2016 hoe hoteliers een slimme website kunnen bouwen. 

“Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat de SEO van de website in orde is en de reputatie van je hotel goed. Als je een slechte beoordeling hebt op TripAdvisor, dan zie je dit direct terug in de bezoekerscijfers van je website. Al die elementen moeten goed zijn om gasten te triggeren om direct te boeken.”

Bewustere gast

“Gasten realiseren zich dat hotels commissie betalen aan derden. De markt is transparanter geworden.” Maar is de gast hierin geïnteresseerd? “Nee, gasten willen gewoon de beste prijs, het maakt ze niet uit waar ze boeken. Bied daarom als hotel toegevoegde waarde, zodat ze direct boeken.”

Waar laat de hotelier kansen liggen?

“Veel hoteliers zitten in de operatie en zijn niet gespecialiseerd in online marketing. Het is echt een vakgebied waar derden meester in zijn. Daarom moeten hoteliers een strategie uitzetten. Hoteliers.com ondersteunt bij het operationele deel en blijft het systeem van de hotelwebsite ontwikkelen. Hoteliers beschikken daardoor over een scala aan tools. De interactieve kaart van Google Maps bijvoorbeeld. Daardoor blijft de site actueel.”

Tips

“Investeer in je webpresence. Je site moet het ook op mobiele apparaten goed doen. Daar zit meer dan 50 procent van het verkeer. Toch zijn er hotels die dit niet doen. Een goede mobiele website zorgt voor een lager bouncepercentage (mensen die direct je website verlaten). Zorg dat de bezoeker direct alles kan bekijken en boeken.”

Verhoog je conversie

Op HotelTech 2016 zal Patrick Brand hoteliers en general managers vertellen over de ervaring die Hoteliers.com heeft opgedaan. “Waar letten gasten op bij direct boeken? Hoe verhoog je de conversie van je website en daarmee indirect je marge? Dankzij jarenlange ervaring en analyse van data ontwikkelt Hoteliers.com de hotelwebsites steeds verder door waarbij ook wordt geluisterd naar de wensen van hoteliers.”

Toekomst

“OTA’s krijgen concurrentie van bijvoorbeeld Google en TripAdvisor. Wat gaat Google precies doen? Wordt de zoekmachine een travel agent? Kan de bezoeker boeken bij partijen die in beeld verschijnen? Hoe ga je daarmee om? Betaal je commissie aan partijen als TripAdvisor via instant booking? Een hotelier moet weten waarin geïnvesteerd moet worden. Ook loyalty is belangrijk. Waarom boekt men een bepaald hotel? Hotels die het goed doen, weten een bepaalde groep gasten aan zich te binden. Hoe houd je contact met je doelgroep?”

Nog niet ingeschreven voor HotelTech 2016? Je regelt het hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Events Hoteltech
LiveBlog tijdens HotelTech 2019 - Het volledige programma

Maandag is het zover: HotelTech 2019. Nieuw dit jaar is de liveblog die de redactie van Hospitality Management tijdens het congres bij zal houden. Mocht u er niet bij kunnen zijn, hou dan de website scherp in de gaten om op de hoogte te blijven. Hieronder worden de hoofdrolspelers van HotelTech 2019...

Amsterdam Opening
Groot feest voor toekomstige werknemers nhow Amsterdam RAI

In het eerste kwartaal van 2020 opent nhow Amsterdam RAI haar deuren. Dit spraakmakende hotel gelegen naast RAI Amsterdam beschikt over 650 kamers en is daarmee het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux. Dit vraagt om hospitality toptalenten die een essentiële bijdrage leveren aan het verb...

Advertorial
Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche?

Te veel spatwater of te koud in de inloopdouche? Daar heeft HÜPPE een aantal praktische oplossingen voor. Zodat de warmte beter in de doucheruimte blijft hangen en er minder water op de vloer komt. Tevens zijn de oplossingen ook toepasbaar op andere merken. Vast of beweegbaar segment voor in...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: