Amstel Hotel heeft geen sterrenrestaurant meer

12 december 2016 | Thijs Jacobs

Het Amstel Hotel moet het in ieder geval komend jaar zonder sterrenrestaurant stellen. Tijdens de uitreiking van de Michelinsteren vandaag, bleek dat Roger Rassin zijn sterren voor Le Restaurant en het Amstelhotel-restaurant La Rive mag inleveren. Opmerkelijk, want dit is het enige sterverlies waaraan geen verhuizing of bedrijfsbeëindiging ten grondslag ligt.

General maneger Anita Bos en executive chef Roger Rassin waren zelf overigens niet bij de presentatie aanwezig. 

Opmerkelijk gegeven is, dat de tekst bij de vermelding van La Rive in de Michelingids van vorig jaar en dit jaar identiek is (inclusief tikfout!), terwijl er sprake is van sterverlies. Copy, paste? Overigens hoorden we daar niemand over toen de ster behouden werd. De foto hieronder is van de Michelingids van 2014. Toen stond er dus ook dezelfde tekst, inclusief tikfout. 

De gasten van het hotel kunnen uiteraard nog steeds uitstekend dineren in het restaurant, maar voor een officiële 'sterrenmaaltijd' kunnen zij bijvoorbeeld uitwijken naar de nieuwkomers in Amsterdam. Dat zijn Bolenius, Mos en Rijks. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: