Auberge du Bonheur winnaar Brabantse Gastvrijheid Award 2018

4 december 2018 | Thijs Jacobs

Tijdens de slotmanifestatie van het jaar waarin Brabant de titel ‘European Region of Gastronomy’ draagt, is op 3 december de eerste Brabantse Gastvrijheid Award 2018 uitgereikt. In pop-up restaurant De Teruggave in Breda nam Auberge du Bonheur uit Tilburg met gepaste trots de award in ontvangst. Recreatiepark TerSpegelt uit Eersel werd beloond met de Runner-Up award.

Meest gastvrije locatie

De vakjury was unaniem: Auberge du Bonheur mag zich met recht de meest gastvrije locatie van Brabant noemen. Juryvoorzitter Hein van Oorschot: “Dit restaurant tilt gastvrijheid naar een hoger niveau, bij alle contactmomenten met de gast en tot in de kleinste details. Opvallend is de persoonlijke benadering, waardoor een gast zich werkelijk gekoesterd voelt. Voor, tijdens en ná het bezoek”. Maar liefst 600 keer was er op Auberge du Bonheur gestemd. Naast de award biedt VisitBrabant Auberge du Bonheur een jaar lang ondersteuning aan bij hun online reviewmanagement en internationale presentatie. Ook krijgen zij een online promotiecampagne bij Omroep Brabant.

Ralph Blaakenburg, Auberge du Bonheur: “Gezien de diversiteit aan genomineerden zijn we ontzettend trots dat we gewonnen hebben. Dit is een prestatie die we met het hele team hebben neergezet”.

Runner-up

Het aantal stemmen en ook de beoordeling van Recreatiepark TerSpegelt in Eersel lagen dicht in de buurt van Auberge du Bonheur. Alle reden om ook een Runner-up award uit te reiken. Van Oorschot over deze Runner-up: “Deze organisatie biedt een zeer integraal product - camping, vermaak én restaurant - met een uitstekende kwaliteit en klantgerichtheid. Hierdoor ervaren de gasten een heel prettig en zorgeloos verblijf”. Ook Ter Spegelt krijgt een jaar lang intensieve ondersteuning van VisitBrabant in hun online reviewmanagement en internationale presentatie.

Inschrijving 2019

De Brabantse Gastvrijheid Award is dit jaar in het leven geroepen om de meest gastvrije locaties in Brabant het podium te bieden dat ze verdienen. Dat krijgt een vervolg in 2019. Vanaf januari kan iedereen met een locatie in de horeca- en/of recreatiebranche in Brabant die eten, drinken, ontspanning, vermaak en/of verblijf biedt, én die bezoekbaar is voor consumenten, zich inschrijven via Brabantgastvrij.nl.

Over de Brabantse Gastvrijheid Award

Ruim 140 locaties hadden zich dit jaar ingeschreven voor de Award. Tien genomineerden werden vervolgens op basis van hun inschrijving, beoordeling op onderscheidend vermogen in hun gastvrijheidsconcept, online zichtbaarheid en uitgebreide reviewanalyse op 2 juni bekend gemaakt. De vakjury bepaalde vervolgens eind november aan de hand van de uitkomsten van een Mystery bezoek, het aantal publieksstemmen én de eerste beoordelingen wie de Brabantse Gastvrijheid Award 2018 in ontvangst mocht nemen.

De vakjury bestond dit jaar uit Hein van Oorschot, oud-voorzitter van het College van Bestuur van Breda University of applied sciences (voorheen NHTV), Frans Goenee, Inspiratie manager Efteling, Coen Schelfhorst, Eigenaar OOKs Hospitality & Leisure, Eric Andersen, Docent Food & Gastronomie Breda University of applied sciences en Heleen Huisjes, Directeur VisitBrabant.

De Brabantse Gastvrijheid Award 2018 werd mogelijk gemaakt door Provincie Noord-Brabant, Efteling, Koninklijke Horeca Nederland, Breda University of applied sciences (voorheen NHTV), Omroep Brabant en VisitBrabant. Juryleden, organisator en partners van de verkiezing zijn uitgesloten van deelname.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: