Being Development start de bouw van een duurzaam hotel in Amsterdam

9 augustus 2018 | David Bakker

Ontwikkelaar Being Development heeft vandaag, in samenwerking met Valuas and CommonWealth Investments, de start van een overwegend circulair hotel in het zich snel ontwikkelende Amsterdam Noord aangekondigd.

Het hotel, ontworpen door Studioninedots, Delva Landscape Architects en DesignAgency, wordt een plek waar slim ontwerp, innovatie en duurzaamheid - kenmerkend voor ontwikkelingen in het gebied Buiksloterham Amsterdam Noord - bijeenkomen. Het 202 kamer tellende hotel markeert het tweede hotel in aanbouw binnen het groeiende hotel portfolio van Being Development bestaande uit het nhow Amsterdam RAI hotel, een iconisch hotel met 650 kamers, en Aloft Utrecht, het eerste WELL gecertificeerde hotel ter wereld.

Proces

Het geïntegreerde ontwikkelingsproces omvatte een samenwerking
tussen verschillende adviseurs, de gemeente Amsterdam en de buurt. Het hotel wordt gebouwd door Heddes en Ursem, beide onderdeel van het bouwconglomeraat Ballast Nedam. Vanwege het snelle, modulaire bouwproces zal het hotel in de zomer van 2019 al haar deuren openen. Om haar duurzame ambities te realiseren, implementeert het hotel duurzame kenmerken op verschillende niveaus, met als leidende principes het Circulaire Manifest Buiksloterham. Naast de duurzame voordelen van een modulaire constructie, streeft het hotel naar een ‘BREEAM’ Excellent beoordeling, waarvan een beoordeling van 78,8% op het onderdeel ‘Design’ reeds met trots is behaald en ‘As Built’ zeker ook niveau Excellent zal behalen.

Yotel

Dirk Dekker, medeoprichter van Being Development: “We zijn
verheugd om te beginnen met de bouw van dit spannende, kwalitatieve en overwegend circulaire hotel. Yotel Amsterdam is een unieke hotelontwikkeling op het gebied van integratie van duurzaamheid, slim ontwerp, technologie en gastvrijheid. Het is ons doel om een inclusieve en positieve omgeving te creëren, waar internationale bezoekers in contact komen met de lokale gemeenschap. Het hotel moedigt een duurzame en gezonde levensstijl aan, wat de visie van ‘een nieuwe lente en een nieuw geluid’ goed weerspiegelt.”

Het hotel, gelegen aan het water en omgeven door een groene oase, wordt geëxploiteerd door YOTEL. Het bevat een openbare lobby, een restaurant, tentoonstellingsruimte en aangrenzende tuin met terras. Een plek waar zowel bezoekers, Amsterdammers als de lokale gemeenschap van kunnen genieten.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: