Blycolin stap vooruit in MVO

9 april 2013 |
Blycolin stap vooruit in MVO<

Blycolin Groep heeft haar handtekening gezet onder de zelfverklaring ISO 26000. Dit is de officiële internationale richtlijn om duurzaam ondernemen te verankeren en in de praktijk te brengen. "Met de ondertekening van de zelfverklaring onderschrijven wij de principes en richtlijnen van ISO 26000 volledig. Wij tonen er zwart op wit mee aan dat wij MVO erg belangrijk vinden en ook toepassen", zegt Marc van Boekholt, algemeen directeur van de Blycolin Groep. De richtlijn van de ISO 26000 geeft antwoord op het hoe en wat van MVO binnen Blycolin.

Al jaren actief in MVO
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een essentieel onderdeel in het beleid van de Blycolin Groep. De specialist in zorgeloze linnenservices voor de hospitalitybranche is daarin al jaren zeer actief. Om een bijdrage te leveren aan een beter milieu, het welzijn van mensen en een gezonde samenleving zette Blycolin op 2 april weer een concrete stap vooruit in MVO. De ISO 26000 zelfverklaring is ondertekend en gepubliceerd op het publicatieplatform ISO 26000 van het NEN.

Kernthema’s en speerpunten
De zelfverklaring is een omvangrijk document, waarin op verrtig vragen antwoord wordt gegeven. De antwoorden geven inzicht in waar Blycolin staat in MVO. "Wij hebben heel bewust een keuze gemaakt voor een drietal kernthema’s en daarbij verschillende speerpunten benoemd, waarin wij ook daadwerkelijk bijdragen kunnen leveren en die aansluiten bij de diensten die wij leveren aan onze klanten."

'Geen uithangbordje'
Anders dan in andere ISO-certificeringen worden de eisen en voorwaarden van ISO 26000 niet door externe instanties getoetst, maar opgesteld door een onderneming zelf. ISO is terecht van mening dat het beleid in MVO een constant proces is van telkens voortschrijdende inzichten. En dat valt niet op één moment te monitoren en ‘voor altijd’ vast te leggen, zo stelt ISO. "Wat overigens niet wil zeggen dat er maar gerommeld en gesjoemeld kan en mag worden", zegt Van Boekholt. "Dat zou afbreuk doen aan de autoriteit van ISO, het belang dat wij hechten aan MVO en onze geloofwaardigheid daarin. Wij stelden onze zelfverklaring dan ook op conform de NEN richtlijn NPR-9026+C1:2012 en bovendien onder de supervisie van Berenschot. Om extra te verzekeren dat wij constructief werken aan MVO en het zeker niet willen gebruiken als een cosmetisch uithangbordje."

Op de foto: Marc van Boekholt, algemeen directeur van de Blycolin Groep.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening
Charme Hotels breidt uit met Hotel Karsten in Norg

Grand Café Hotel Karsten in Norg ligt in de kop van Drenthe, te midden van prachtige fiets- en wandelroutes. Vanuit het hotel heeft u een prachtig uitzicht op de Kerkbrink en de 13e-eeuwse Romaanse kerk. In het hotel vindt u een ruime, gezellige lounge met een imposante openhaard en een sf...

Wet- en regelgeving Ondernemen
Nieuwe wetgeving voor franchise hotels en horeca op komst

De vele overnames en fusies in de hotelsector hebben de afgelopen jaren aangetoond dat het landschap binnen de hotelsector snel verandert. In Europa en Nederland worden franchiseformules in de hotelsector steeds populairder. Bekende hotelketens, zoals Holiday Inn, Best Western en Accor Hotels, hebbe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Events Hoteltech
LiveBlog HotelTech 2019 [gesloten]

16.00 Live-interview Rogier Braakman We zijn alweer bijna aan het einde gekomen van het sprekersprogramma. Op de agenda staat het live-interview met Rogier Braakman, de man die medeoprichter was van IHMG, maar uit zijn zetel werd geduwd door Alex Mulder van Amerborgh.  Op het hoogtepunt had I...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: The Godfather

"Misschien wel de bekendste hotelier van Nederland”, zo noemde de hoofdredacteur van dit blad hem in een recent interview. Laat dat ‘misschien’ maar weg, want wie Nederlandse hotellerie zegt, zegt Roberto Payer. Karakterhotelier pur sang. Altijd gesoigneerd, altijd scherp en h...

Hotelbouwplannen Hotelketens
Louvre Hotels Group lanceert wereldwijd nieuwe kamer voor Golden Tulip in Nederlandse stijl

De Franse hotelorganisatie Louvre Hotels Group zet de schijnwerpers op Nederland bij de vernieuwing van Golden Tulip hotels. In 2016 lanceerde de hotelketen een geheel nieuwe merkstrategie en -uitstraling voor het hotelmerk en recent is besloten om de Nederlandse roots wereldwijd te benadrukken in d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: