Booking.com lanceert nieuw platform voor reisagenten

9 november 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com lanceert vandaag de eerste versie van Booking.com voor Reisagenten, een nieuw platform dat speciaal is ontworpen om rekening te houden met de behoeften van reisagenten. Dit platform bestaat uit een reeks gebruiksvriendelijke tools waarmee professionals uit de reiswereld probleemloos via Booking.com reserveringen voor hun klanten kunnen maken en beheren.

Booking.com voor Reisagenten is een uitbreiding op het huidige Affiliate Partner Programma van Booking.com en maakt gebruik van de technologie en infrastructuur die is ontwikkeld voor Booking.com Business. Reisagenten die zich aanmelden bij het platform komen in aanmerking voor voordelen die vergelijkbaar zijn met die van de affiliatepartners van Booking.com.

"We zien een toenemend aantal reisagenten die Booking.com gebruiken om reserveringen te beheren voor hun klanten", aldus Bryan Batista, Senior Director van Global Partnerships bij Booking.com. "We zijn dan ook blij dat we professionele reisagenten nu een platform en programma kunnen bieden dat exclusief voor hen is ontwikkeld. Het platform beschikt over speciale functies die reisagenten nodig hebben om gemakkelijk boekingen te maken en beheren voor hun klanten, maar het biedt ook de keuze, diversiteit en ongecompliceerde ervaring die ze gewend zijn van Booking.com. We kijken ernaar uit om het platform te blijven ontwikkelen en zijn van plan om de komende maanden nog meer handige functies toe te voegen."

Dashboard en rapportages

Met Booking.com voor Reisagenten kunnen niet alleen alle reserveringen van klanten worden bekeken en beheerd via het handige dashboard, het bevat daarnaast ook een tabblad met gepersonaliseerde rapportages. Dit tabblad biedt reisagenten volledige ondersteuning bij het monitoren van individuele boekingen van klanten en een handig overzicht van hun verdiensten in een bepaalde periode.

 

Net als alle andere gasten die via Booking.com accommodaties reserveren, hebben reisagenten en hun klanten volledige toegang tot het brede aanbod van Booking.com, met meer dan één miljoen accommodaties, verdeeld over bijna 96.000 bestemmingen in 227 landen en gebieden wereldwijd, van luxe 5-sterrenresorts tot vakantiehuizen, appartementen, villa's en zelfs iglo's en boomhutten. Daarbij krijgen ze ook nog toegang tot inspirerende content over bestemmingen en een fantastische klantenservice die 24/7 klaarstaat en ondersteuning biedt in 43 talen.

Erkende en geregistreerde reisbureaus kunnen alvast kijken op http://www.booking.com/travel-advisors/index.html.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: