Booking.com lanceert nieuw platform voor reisagenten

9 november 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com lanceert vandaag de eerste versie van Booking.com voor Reisagenten, een nieuw platform dat speciaal is ontworpen om rekening te houden met de behoeften van reisagenten. Dit platform bestaat uit een reeks gebruiksvriendelijke tools waarmee professionals uit de reiswereld probleemloos via Booking.com reserveringen voor hun klanten kunnen maken en beheren.

Booking.com voor Reisagenten is een uitbreiding op het huidige Affiliate Partner Programma van Booking.com en maakt gebruik van de technologie en infrastructuur die is ontwikkeld voor Booking.com Business. Reisagenten die zich aanmelden bij het platform komen in aanmerking voor voordelen die vergelijkbaar zijn met die van de affiliatepartners van Booking.com.

"We zien een toenemend aantal reisagenten die Booking.com gebruiken om reserveringen te beheren voor hun klanten", aldus Bryan Batista, Senior Director van Global Partnerships bij Booking.com. "We zijn dan ook blij dat we professionele reisagenten nu een platform en programma kunnen bieden dat exclusief voor hen is ontwikkeld. Het platform beschikt over speciale functies die reisagenten nodig hebben om gemakkelijk boekingen te maken en beheren voor hun klanten, maar het biedt ook de keuze, diversiteit en ongecompliceerde ervaring die ze gewend zijn van Booking.com. We kijken ernaar uit om het platform te blijven ontwikkelen en zijn van plan om de komende maanden nog meer handige functies toe te voegen."

Dashboard en rapportages

Met Booking.com voor Reisagenten kunnen niet alleen alle reserveringen van klanten worden bekeken en beheerd via het handige dashboard, het bevat daarnaast ook een tabblad met gepersonaliseerde rapportages. Dit tabblad biedt reisagenten volledige ondersteuning bij het monitoren van individuele boekingen van klanten en een handig overzicht van hun verdiensten in een bepaalde periode.

 

Net als alle andere gasten die via Booking.com accommodaties reserveren, hebben reisagenten en hun klanten volledige toegang tot het brede aanbod van Booking.com, met meer dan één miljoen accommodaties, verdeeld over bijna 96.000 bestemmingen in 227 landen en gebieden wereldwijd, van luxe 5-sterrenresorts tot vakantiehuizen, appartementen, villa's en zelfs iglo's en boomhutten. Daarbij krijgen ze ook nog toegang tot inspirerende content over bestemmingen en een fantastische klantenservice die 24/7 klaarstaat en ondersteuning biedt in 43 talen.

Erkende en geregistreerde reisbureaus kunnen alvast kijken op http://www.booking.com/travel-advisors/index.html.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: