Booking.com maakt 10 startups bekend voor accelerator programma

12 april 2017 | Thijs Jacobs

Vandaag heeft Booking.com de tien startups bekend gemaakt die deel zullen nemen aan hun nieuwe accelerator programma; Booking.com Booster. Het doel van het programma is het identificeren, begeleiden en financieren van inspirerende startups die een positieve impact op de wereldwijde reisindustrie willen hebben. De tien geselecteerde startups zullen mee doen aan een drie weken durend programma in juni 2017 in Amsterdam. Hier krijgen ze de kans hun idee te pitchen voor een panel van Booking.com en experts uit de industrie voor investeringen tot 500.000 euro van Booking.com.
“Wij zijn erg onder de indruk van de diversiteit en kwaliteit van de verschillende aanmeldingen die wij hebben gehad voor het Booking.com Booster programma. De enorme passie en innovatieve concepten die wij hebben gezien van startups overal ter wereld waren echt heel inspirerend,” zei Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Ik kan niet wachten om de tien startups beter te leren kennen en samen te ontdekken hoe wij ze kunnen ondersteunen bij hun groeiplannen. Hiermee hopen wij hun visie van duurzaam toerisme naar nog meer bestemmingen wereldwijd te kunnen overbrengen.”

De tien startups die meedoen aan Booking.com Booster in juni 2017 zijn:

Good Hotel (Nederland, Guatemala & Verenigd Koningrijk)

MovingWorlds (VS & Colombia)

Authenticook (India)

Backstreet Academy (Singapore en Zuidoost-Azië)

Visit.org (VS)

Awake (Colombia)

Seabin (Australië & Spanje)

MEJDI Tours (Israël & Palestina)

Desolenator (Verenigd Koninkrijk)

Local Alike (Thailand)

Christina Rebnet, General Manager Good Hotel Antigua zegt: ”Wij zijn ons pas vrij recent bewust geworden van de impact die een marktleider zoals Booking.com kan hebben op de groei van ons sociale businessmodel. Het is buitengewoon spannend om te zien dat Booking.com het belang inziet van zaken doen op een andere manier en dat organisaties de verantwoordelijkheid hebben om sociale producten beschikbaar te maken voor hun klanten. Deze samenwerking kan – nee, laat mij dit herformuleren – zal geweldig zijn. We kunnen niet wachten tot het programma van start gaat.”

Bijna 700 startups met teams uit 102 landen hadden zich aangemeld voor het programma. De meeste aanmeldingen kwamen uit Nederland, de VS, India, Rusland en Italië.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: ''Gelukkig hebben wij long-stay appartementen''

Loppersum. De Groningse plaats staat bekend als epicentrum van de aardbevingen, veroorzaakt door de gaswinning door de NAM. Tegelijkertijd is het een oase van rust, een plek waar je ruimte vindt en veilig kunt vertoeven. Cees de Vries, eigenaar van Hotel Spoorzicht & Spa, neemt ons mee door zijn ...

Tech Branded Content
Netflix streamen kan nu ook op de hotelkamer

Het Van der Valk Hotel in Vianen heeft een primeur te pakken. In dit hotel kunnen de hotelgasten, op dit moment op 12 kamers, alle content vanaf hun eigen device streamen naar de hotel-tv. Dit is nieuw, want met name Netflix kon in hotels tot op heden niet zomaar gestreamd worden. Thuis kan vrijw ...

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Hotelbouwplannen Achtergronden
Rijksmonument Prinshendrikhof wordt uniek Hotel Palazzo aan het water

Rijksmonument Prinshendrikhof in Haarlem krijgt zo goed als zeker een nieuwe bestemming. Het grote pand aan de Prins Hendrikstraat, met de natuurstenen gevel en risalto, voorzien van Toscaanse halfzuilen en fronton, wordt als het aan Cobraspen ligt omgetoverd tot Hotel Palazzo. Het meest bijzondere ...

Hotelketens
Palace Hotel neemt afscheid van de Radisson Hotel Group

Per 1 januari 2021 maakt het Palace Hotel uit Noordwijk aan Zee geen deel meer uit van de Radisson Hotel Group. Sinds 2014 was het hotel op basis van een franschisecontract aangesloten bij het merk Radisson Blu. Afgelopen zomer is de keuze gemaakt om als zelfstandig hotel verder te gaan. Andr&eac ...

Longread
De GM-AM-relatie in brand-managed hotels

Het afgelopen jaar werden op de Hoge Hotelschool in Breda twee scripties geschreven, vanuit verschillend perspectief, maar over hetzelfde onderwerp: wat zijn ‘best practices’ voor het creëren en in stand houden van een vruchtbare werkrelatie tussen asset managers (verder: AM’s ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: