Booking.com maakt 10 startups bekend voor accelerator programma

12 april 2017 | Thijs Jacobs

Vandaag heeft Booking.com de tien startups bekend gemaakt die deel zullen nemen aan hun nieuwe accelerator programma; Booking.com Booster. Het doel van het programma is het identificeren, begeleiden en financieren van inspirerende startups die een positieve impact op de wereldwijde reisindustrie willen hebben. De tien geselecteerde startups zullen mee doen aan een drie weken durend programma in juni 2017 in Amsterdam. Hier krijgen ze de kans hun idee te pitchen voor een panel van Booking.com en experts uit de industrie voor investeringen tot 500.000 euro van Booking.com.
“Wij zijn erg onder de indruk van de diversiteit en kwaliteit van de verschillende aanmeldingen die wij hebben gehad voor het Booking.com Booster programma. De enorme passie en innovatieve concepten die wij hebben gezien van startups overal ter wereld waren echt heel inspirerend,” zei Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Ik kan niet wachten om de tien startups beter te leren kennen en samen te ontdekken hoe wij ze kunnen ondersteunen bij hun groeiplannen. Hiermee hopen wij hun visie van duurzaam toerisme naar nog meer bestemmingen wereldwijd te kunnen overbrengen.”

De tien startups die meedoen aan Booking.com Booster in juni 2017 zijn:

Good Hotel (Nederland, Guatemala & Verenigd Koningrijk)

MovingWorlds (VS & Colombia)

Authenticook (India)

Backstreet Academy (Singapore en Zuidoost-Azië)

Visit.org (VS)

Awake (Colombia)

Seabin (Australië & Spanje)

MEJDI Tours (Israël & Palestina)

Desolenator (Verenigd Koninkrijk)

Local Alike (Thailand)

Christina Rebnet, General Manager Good Hotel Antigua zegt: ”Wij zijn ons pas vrij recent bewust geworden van de impact die een marktleider zoals Booking.com kan hebben op de groei van ons sociale businessmodel. Het is buitengewoon spannend om te zien dat Booking.com het belang inziet van zaken doen op een andere manier en dat organisaties de verantwoordelijkheid hebben om sociale producten beschikbaar te maken voor hun klanten. Deze samenwerking kan – nee, laat mij dit herformuleren – zal geweldig zijn. We kunnen niet wachten tot het programma van start gaat.”

Bijna 700 startups met teams uit 102 landen hadden zich aangemeld voor het programma. De meeste aanmeldingen kwamen uit Nederland, de VS, India, Rusland en Italië.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: