Booking.com maakt 10 startups bekend voor accelerator programma

Auteur: Thijs Jacobs
Technologie 12 april 2017
Booking.com maakt 10 startups bekend voor accelerator programma

Vandaag heeft Booking.com de tien startups bekend gemaakt die deel zullen nemen aan hun nieuwe accelerator programma; Booking.com Booster. Het doel van het programma is het identificeren, begeleiden en financieren van inspirerende startups die een positieve impact op de wereldwijde reisindustrie willen hebben. De tien geselecteerde startups zullen mee doen aan een drie weken durend programma in juni 2017 in Amsterdam. Hier krijgen ze de kans hun idee te pitchen voor een panel van Booking.com en experts uit de industrie voor investeringen tot 500.000 euro van Booking.com.
“Wij zijn erg onder de indruk van de diversiteit en kwaliteit van de verschillende aanmeldingen die wij hebben gehad voor het Booking.com Booster programma. De enorme passie en innovatieve concepten die wij hebben gezien van startups overal ter wereld waren echt heel inspirerend,” zei Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Ik kan niet wachten om de tien startups beter te leren kennen en samen te ontdekken hoe wij ze kunnen ondersteunen bij hun groeiplannen. Hiermee hopen wij hun visie van duurzaam toerisme naar nog meer bestemmingen wereldwijd te kunnen overbrengen.”

De tien startups die meedoen aan Booking.com Booster in juni 2017 zijn:

Good Hotel (Nederland, Guatemala & Verenigd Koningrijk)

MovingWorlds (VS & Colombia)

Authenticook (India)

Backstreet Academy (Singapore en Zuidoost-Azië)

Visit.org (VS)

Awake (Colombia)

Seabin (Australië & Spanje)

MEJDI Tours (Israël & Palestina)

Desolenator (Verenigd Koninkrijk)

Local Alike (Thailand)

Christina Rebnet, General Manager Good Hotel Antigua zegt: ”Wij zijn ons pas vrij recent bewust geworden van de impact die een marktleider zoals Booking.com kan hebben op de groei van ons sociale businessmodel. Het is buitengewoon spannend om te zien dat Booking.com het belang inziet van zaken doen op een andere manier en dat organisaties de verantwoordelijkheid hebben om sociale producten beschikbaar te maken voor hun klanten. Deze samenwerking kan – nee, laat mij dit herformuleren – zal geweldig zijn. We kunnen niet wachten tot het programma van start gaat.”

Bijna 700 startups met teams uit 102 landen hadden zich aangemeld voor het programma. De meeste aanmeldingen kwamen uit Nederland, de VS, India, Rusland en Italië.

Overig nieuws