Booking.com maakt 10 startups bekend voor accelerator programma

12 april 2017 | Thijs Jacobs

Vandaag heeft Booking.com de tien startups bekend gemaakt die deel zullen nemen aan hun nieuwe accelerator programma; Booking.com Booster. Het doel van het programma is het identificeren, begeleiden en financieren van inspirerende startups die een positieve impact op de wereldwijde reisindustrie willen hebben. De tien geselecteerde startups zullen mee doen aan een drie weken durend programma in juni 2017 in Amsterdam. Hier krijgen ze de kans hun idee te pitchen voor een panel van Booking.com en experts uit de industrie voor investeringen tot 500.000 euro van Booking.com.
“Wij zijn erg onder de indruk van de diversiteit en kwaliteit van de verschillende aanmeldingen die wij hebben gehad voor het Booking.com Booster programma. De enorme passie en innovatieve concepten die wij hebben gezien van startups overal ter wereld waren echt heel inspirerend,” zei Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Ik kan niet wachten om de tien startups beter te leren kennen en samen te ontdekken hoe wij ze kunnen ondersteunen bij hun groeiplannen. Hiermee hopen wij hun visie van duurzaam toerisme naar nog meer bestemmingen wereldwijd te kunnen overbrengen.”

De tien startups die meedoen aan Booking.com Booster in juni 2017 zijn:

Good Hotel (Nederland, Guatemala & Verenigd Koningrijk)

MovingWorlds (VS & Colombia)

Authenticook (India)

Backstreet Academy (Singapore en Zuidoost-Azië)

Visit.org (VS)

Awake (Colombia)

Seabin (Australië & Spanje)

MEJDI Tours (Israël & Palestina)

Desolenator (Verenigd Koninkrijk)

Local Alike (Thailand)

Christina Rebnet, General Manager Good Hotel Antigua zegt: ”Wij zijn ons pas vrij recent bewust geworden van de impact die een marktleider zoals Booking.com kan hebben op de groei van ons sociale businessmodel. Het is buitengewoon spannend om te zien dat Booking.com het belang inziet van zaken doen op een andere manier en dat organisaties de verantwoordelijkheid hebben om sociale producten beschikbaar te maken voor hun klanten. Deze samenwerking kan – nee, laat mij dit herformuleren – zal geweldig zijn. We kunnen niet wachten tot het programma van start gaat.”

Bijna 700 startups met teams uit 102 landen hadden zich aangemeld voor het programma. De meeste aanmeldingen kwamen uit Nederland, de VS, India, Rusland en Italië.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: