Booking.com maakt 10 startups bekend voor accelerator programma

12 april 2017 | Thijs Jacobs

Vandaag heeft Booking.com de tien startups bekend gemaakt die deel zullen nemen aan hun nieuwe accelerator programma; Booking.com Booster. Het doel van het programma is het identificeren, begeleiden en financieren van inspirerende startups die een positieve impact op de wereldwijde reisindustrie willen hebben. De tien geselecteerde startups zullen mee doen aan een drie weken durend programma in juni 2017 in Amsterdam. Hier krijgen ze de kans hun idee te pitchen voor een panel van Booking.com en experts uit de industrie voor investeringen tot 500.000 euro van Booking.com.
“Wij zijn erg onder de indruk van de diversiteit en kwaliteit van de verschillende aanmeldingen die wij hebben gehad voor het Booking.com Booster programma. De enorme passie en innovatieve concepten die wij hebben gezien van startups overal ter wereld waren echt heel inspirerend,” zei Gillian Tans, CEO van Booking.com. “Ik kan niet wachten om de tien startups beter te leren kennen en samen te ontdekken hoe wij ze kunnen ondersteunen bij hun groeiplannen. Hiermee hopen wij hun visie van duurzaam toerisme naar nog meer bestemmingen wereldwijd te kunnen overbrengen.”

De tien startups die meedoen aan Booking.com Booster in juni 2017 zijn:

Good Hotel (Nederland, Guatemala & Verenigd Koningrijk)

MovingWorlds (VS & Colombia)

Authenticook (India)

Backstreet Academy (Singapore en Zuidoost-Azië)

Visit.org (VS)

Awake (Colombia)

Seabin (Australië & Spanje)

MEJDI Tours (Israël & Palestina)

Desolenator (Verenigd Koninkrijk)

Local Alike (Thailand)

Christina Rebnet, General Manager Good Hotel Antigua zegt: ”Wij zijn ons pas vrij recent bewust geworden van de impact die een marktleider zoals Booking.com kan hebben op de groei van ons sociale businessmodel. Het is buitengewoon spannend om te zien dat Booking.com het belang inziet van zaken doen op een andere manier en dat organisaties de verantwoordelijkheid hebben om sociale producten beschikbaar te maken voor hun klanten. Deze samenwerking kan – nee, laat mij dit herformuleren – zal geweldig zijn. We kunnen niet wachten tot het programma van start gaat.”

Bijna 700 startups met teams uit 102 landen hadden zich aangemeld voor het programma. De meeste aanmeldingen kwamen uit Nederland, de VS, India, Rusland en Italië.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Personeel Corona
De beroepen van morgen: a&o creëert de nieuwe functie Central Hygiëne Officer

De huidige pandemie verwacht veel aanpassingsvermogen van iedereen. Ook veel bedrijven hebben te maken gekregen met nieuwe uitdagingen dankzij de uitbraak van covid-19. Er ontstaan functies bij bedrijven waarvan we even geleden niet hadden kunnen bedenken dat die er zouden komen. Zo heeft Europa&rsq ...

Achtergronden Internationaal
Yays richt zich op tijdelijke woonruimte

Per 2021 heeft Yays een nieuw concept, Yays Resident, uitgerold om te kunnen voorzien in de grote vraag naar tijdelijke woonruimte in de steden Amsterdam en Parijs. Yays Resident biedt woningzoekenden in Amsterdam en Parijs de mogelijkheid om tegen een scherp tarief tijdelijk te wonen in een van de ...

Ondernemen
Jonge Honden: Michelle Zandbergen ziet eerste hotel niet als eindstation

De hotellerie is net als iedere andere branche. Veteranen vertrekken en jong ambitieus talent staat te trappelen om hun ontwikkelde visie uit te rollen. Hoe kijkt de jonge generatie hotelmanagers tegen deze dynamische branche aan? In de serie Jonge Honden portretteert Hospitality Management jonge ho ...

Tech Longread
Kunstmatige intelligentie in de hotellerie (deel 2)

Veel horecamanagers erkennen de potentie van kunstmatige intelligentie voor hun bedrijfstak, maar zijn terughoudend bij het daadwerkelijk implementeren ervan, zo schreven wij onlangs op deze website. Ze twijfelen welke toepassing het beste past bij hun bedrijfsmodel of concept en hebben niet alti ...

Hotelketens Internationaal
Faena en Accor gaan wereldwijde samenwerking aan

Faena, een van 's werelds meest invloedrijke merken in de luxe levensstijl en horeca-industrie, en Accor, een toonaangevende hospitalitygroep met een uitgebreide merkenportefeuille en meer dan 5.000 accommodaties in 110 landen, zijn een samenwerking aangegaan om het Faena merk uit te breiden naa ...

Achtergronden Internationaal
Amsterdams gezin haalt anderhalve ton op voor de realisatie van hotel op Sardinië

De ondernemers achter Soul Valley hebben inmiddels ruim 150.000 euro opgehaald dankzij een crowdfunding via het platform CrowdAboutNow. Hiermee is het minimale streefbedrag behaald en wordt het conscious hotel volledig duurzaam gebouwd en ingericht. Daarmee gaat hun droom om een plek te creëren ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: