RV Column Rembert Vonk: Ik vertrek!

13 september 2012 |
RV Column Rembert Vonk: Ik vertrek!<

Rembert Vonk zette ongeveer twee jaar geleden voet op Amerikaanse bodem. Maakt deze hotelier zijn Amerikaanse droom waar? Vandaag zijn eerste online column: Ik vertrek!

Ik vertrek!
Vrijwel iedereen associeert bovenstaande titel met het welbekende TROS televisie programma waarin mede-Nederlanders naar het buitenland verhuizen. Allen wagen de grote stap om geheel eigen redenen maar op zoek naar geluk na een hopelijk succesvolle verhuizing zijn ze allemaal. De een gaat dat beter af dan de ander en dat zorgt uiteraard voor heerlijk vermaak op televisie. Het hele proces volgen van dromen, de knoop doorhakken en de uiteindelijke verhuizing voorbereiden is voor velen een enorme inspiratie. Het uiteindelijk vestigen in de nieuwe omgeving en een nieuw leven opbouwen is minstens zo interessant maar laat ook vaker de hindernissen en tegenvallers ter plekke zien, soms alle goede voorbereidingen ten spijt.

Vacation homes
Ook ik vertrok, samen met vrouwlief Monique en onze twee geweldige kinderen: Kyan (toen 2 jaar) en Julia (toen 6 maanden). Op zoek naar een beter klimaat en succes als ondernemer. We runnen een bedrijf in zonnig Florida wat het management van 2e huizen (vacation homes) en de verhuur daarvan verzorgt. De woningen liggen allen in de omgeving van Orlando met de grote themaparken zoals Walt Disney World, Universal Studios, LegoLand en Seaworld op steenworp afstand. De woningen zijn stuk voor stuk particulier eigendom van bijvoorbeeld amerikanen, canadezen en Europeanen. Wanneer de eigenaren niet zelf in het huis verblijven (dus het grootste deel van het jaar) nemen wij het beheer inclusief onderhoud voor onze rekening èn verhuren de woningen aan vakantiegangers. Dat laatste brengt zowel voor ons als voor de huiseigenaren een mooie bron van inkomsten met zich mee. We runnen dus eigenlijk een klein hotel, of misschien beter gezegd een klein resort, maar in plaats van alle slaapkamers op één locatie zijn alle huizen/kamers verspreid over een groter gebied, in ons geval van circa 30 kilometer in omtrek.

Prijsstelling gelijk aan hotel
De huizen staan in de plaatsen Orlando, Kissimmee en Davenport, midden in mooie woonwijken, waar de meeste buren vaak permanent wonen. Als je als vakantieganger verblijft in een dergelijke woning ervaar je de ruimte en luxe van een eigen huis, met werkelijk alles erop en eraan (plus privé zwembad en soms ook nog een Spa). De prijsstelling is vaak gelijk aan die van een hotel, wat het geheel nog aantrekkelijker maakt. Als familie op vakantie in Florida kun je hier echt samen wonen, leven en slapen onder één dak, midden in een Amerikaanse woonwijk.

Opkomende trend
Ons product haakt in op een flink opkomende trend in de vakantiemarkt, die van ‘togethering’: vakantiegangers zoeken meer en meer een manier om ‘quality time’ met elkaar door te brengen, ter compensatie van de techno-maatschappij waar ieder familielid zijn of haar eigen leven meer naast dan met de ander lijkt te leiden. Iedereen is continue verbonden via internet en gaat volledig op in iPhones, iPads, social media, met minder en minder echte tijd mèt en voor elkaar.

Keiharde nachtmerrie
De komende maanden zal ik op deze plek een kijkje achter de schermen bieden en berichten over onze belevenissen; de hindernissen, de successen en soms ook teleurstellingen. De Amerikaanse droom bestaat in ieder geval nog steeds, ondanks de kleine of grotere nachtmerries die haar af en toe ruw onderbreken…

Rembert Vonk, www.ExcellentVacationHomes.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: