Daniel Kaan en Alexander Claus treden toe tot directie Claus Company

12 november 2018 | Thijs Jacobs

Per 1 oktober jl. bestaat de directie van Claus Company uit drie directieleden. Na het afscheid van Leo Claus wordt CEO Rick Claus versterkt door Alexander Claus (CCO) en Daniel Kaan (COO). Dit nieuwe directieteam kijkt vol enthousiasme naar de toekomst.

Daniel Kaan, afgestudeerd aan Hotelschool Leeuwarden, heeft tijdens zijn studie ervaring opgedaan in Australië en China. Na zijn afstudeerstage bij Grand Hyatt Beijing heeft hij daar twee jaar gewerkt en deed vervolgens meer internationale ervaring op in de hospitality branche. Daniel Kaan groeide al snel door naar managementfuncties in meeting & events, food & beverage en general management. Deze functies brachten hem de afgelopen 20 jaar naar Kenia, China, Dubai en Bahrein, met een vier jarige tussenstop als hotelmanager bij Mövenpick Hotel Amsterdam. Daniel heeft genoten van zijn internationale carrière, maar het is nu tijd voor hem en zijn gezin om zich weer te vestigen in Nederland. “Ik ben ontzettend trots toe te treden tot de directie van Claus Company. De activiteiten van het bedrijf sluiten perfect aan op mijn werkervaring en de dynamische tijden waarin we ons bevinden maakt dit een super leuke uitdaging”, aldus Daniel.

Alexander Claus

Alexander Claus vult aan: “We gaan een mooie en interessante toekomst tegemoet. We hebben een gezond bedrijf met een geweldig team.” Sinds 2012 werkt Alexander Claus bij Claus Company waar hij de functies van projectmanager en brand manager bekleedde, alvorens hij toetrad tot de directie als commercieel directeur. “Ik ben erg dankbaar dat ik het vertrouwen krijg voor deze uitdaging.” 
Na zijn studie aan Hotelschool Den Haag, heeft Alexander zich tijdens de master hospitality management aan de Florida International University gespecialiseerd in hotelvastgoed. Zijn carrière startte als evenementenorganisator bij O’Neill waarna hij hotelmanager was van een boutique hotel in Panama en hij vervolgens consultancy en developementbureau Shjark Group oprichtte.

Taakverdeling 

President-directeur Rick Claus blijft eindverantwoordelijk voor Claus Company. Hij richt zich op de strategische ontwikkeling van het bedrijf en is voorzitter van de directie. Daniel Kaan is als operationeel directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse operationele werkzaamheden van Claus Park Collection, voor zowel food & beverage en productontwikkeling, als personeelszaken. Commercieel directeur Alexander Claus richt zich o.a. op marketing, brand management, sales strategieën en haalbaarheidsonderzoeken.

Claus Company 

Claus Company is een toonaangevend en dynamisch horecaconcern dat zich bezig houdt met allerlei vormen van horeca zoals: restaurants, hotel, evenementen, congressen, bowling etc. Deze drie horecalocaties in Hoofddorp treden als Claus Park Collection naar buiten. Belangrijke speerpunten zijn: goede kwaliteit, creatief en professionaliteit. Het hoofdkantoor is gevestigd in het Courtyard by Marriott Hotel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: