Ewout Hoogendoorn: De wereldwijde 'tegenpartij' is visionair!

1 juni 2016 | Ewout Hoogendoorn

Nog even en dan is Donald Trump president! Wat heb je liever? Een rechtse democraat die de achterbakse gebruiken van het establishment tot in de finesses kent? Die, als ze op de kernwapenknop heeft gedrukt, zegt: ‘dat heb ik toch in mijn e-mails gezegd’? Of een rechtse republikein, die van tevoren schreeuwt dat hij gaat drukken en het niet doet? Nou ja, republikein, dat interesseert hem eigenlijk ook niet. Gewoon een lompe boerenhufter die vooral Trump heet en ‘tegen’ is. Het enige wat Trump tegen kan houden, is een onafhankelijke derde kandidaat die zogenaamd uit het niets komt opduiken. Zou het een idee zijn om de naam van Wilders te lekken hier en daar? In vergelijking met Trump geven ze zo’n man daar direct een eredoctoraat. Zou toch handig zijn: zijn wij van onze ‘tegenpartij’ af en Amerika krijgt een ‘nog betere’ president dan Trump!

Zal wel niet lukken, want vinden we het in Europa wel echt zo eng om 'voor' te zijn? De tegenpartij in Oostenrijk heeft op circa tien stemmen na verloren, in het Verenigd Koninkrijk zorgt de tegenpartij ervoor dat de Brexit doorgaat, en in Nederland doet de tegenpartij volgend jaar een greep naar de macht. Kijk, in China en India is de tegenpartij nog niet zo van de grond gekomen, daarom gaat het daar nog redelijk goed. In Duitsland is de tegenpartij ook bijna het grootst en ook daar zijn in 2017 verkiezingen. 

Kortom, de internationale infrastructuur en economie wordt in 2017 vakkundig om zeep geholpen. De echte effecten daarvan zien we natuurlijk pas in 2018, terwijl in 2019 de boel echt met de grond wordt gelijk gemaakt. Het positieve daaraan is dat de tegenpartijen dan volledig zullen vervagen, omdat ze verder niets te melden hebben. Achterhaalde kreten als 'deeleconomie', 'lokale wetgeving' en 'EU' bestaan dan niet meer als zodanig, maar zijn geïncorporeerd in een nieuwe globale economische infrastructuur met relevante en goed geïntegreerde regionale, nationale en lokale afgeleiden.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelbouwplannen Opening
Vondel Hotels opent Hotel van de Vijsel op de Overtoom in Amsterdam

Vondel Hotels opent vandaag officieel de deuren van Hotel van de Vijsel en Café Woodz op de Overtoom 13-17 in Amsterdam. Het hotel, gevestigd in voormalig houthandel Van de Vijsel, telt 82 kamers in het viersterrensegment. Na een intensieve verbouwing van meer dan 2 jaar, waarbij de originele...

Accor Personalia
Remco Groenhuijzen zet carrière binnen AccorHotels voort

Vanaf 1 januari 2019 is Remco Groenhuijzen de nieuwe Regional Vice President Mövenpick Nederland. De huidige General Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam zet daarmee de volgende stap in zijn carrière binnen moederbedrijf AccorHotels. Mövenpick Hotels Nederland is een van d...

Personalia Marriott
Marriott International benoemt Liam Brown tot President en Managing Director Europa

Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) heeft vandaag aangekondigd dat Liam Brown, President, Select Brands en Owner en Franchise Services, Noord-Amerika, de rol van President en Managing Director van Europa op zich zal nemen, een divisie binnen Marriott International die het Verenigd Koninkrijk,...

Achtergronden
Dirk Kuijt ontsteekt verlichting kerstboom Grand Hotel Huis ter Duin

Dirk Kuijt heeft dit jaar de kerstperiode ingeluid met de ontsteking van de verlichting van een van de meest iconische kerstbomen van Nederland voor Grand Hotel Huis ter Duin. De boom heeft een hoogte van ruim 17 meter en kan zich daarmee de hoogste boom binnen de hotellerie in de Benelux noemen. Vi...

Opening Internationaal
Radisson Blu Hotel Brugge officieel geopend

Op 15 november 2018 werd op feestelijke wijze de Grand Opening van het Radisson Blu Hotel, Brugge gevierd. Dit gloednieuwe hotel, dat deel uitmaakt van de site in volle ontwikkeling ‘Nieuw Brugge’, is voorzien van 109 kamers evenals 6 vergaderzalen. Het hotel ligt op wandelafstand van h...

Interview Longread
Rondetafelgesprek: Maakt een merk een hotel meer waard?

To brand or not to brand? Dat is de vraag voor veel hoteliers. Investeerders zien graag een herkenbaar merk op de gevel, maar de gast kent soms meer waarde toe aan een foto op Instagram. Wat betekent een alom gerespecteerde merknaam nog voor de waarde van een hotel? Vier hoteliers delen hun uiteenlo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: