Den Haag krijgt eerste Nederlandse Voco hotel

7 maart 2019 | Yonne van Geene

De InterContinental Hotels Group en projectontwikkelaar UBM Development AG openen naar verwachting in 2020 het eerste Voco hotel in Nederland. Voco is het nieuwe merk in het hoge segment van IHG dat wereldwijd één van de grootste hotelbedrijven is. De samenwerking werd gister vastgelegd met een ondertekening door beide partijen. Het nieuwe hotel wordt gerealiseerd aan de Kneuterdijk 8 in het centrum van Den Haag.

Voco The Haque vestigt zich in een historisch gebouw waar vroeger een bank gehuisvest was. Met een monumentale voorgevel uit de jaren ’20 van de vorige eeuw en een overweldigend atrium, is het pand aan de Kneuterdijk een indrukwekkende locatie. Alle originele historische elementen van de gevel blijven bewaard en worden zorgvuldig gerenoveerd. Het interieur en de meer dan 200 kamers en suites worden net zo inspirerend vormgegeven. Het Voco-hotel staat voor genieten van luxe in een relaxte en ontspannen sfeer. Voco betekent ‘uitnodigen' of ‘samenkomen', afkomstig uit het Latijn. Het nieuwe concept combineert de informaliteit en charme van een individueel hotel met de kwaliteit en zekerheid van het wereldwijde en gerespecteerde merk IHG. 

Mogelijkheden

Mario Maxeiner, Managing Director Noord-Europa, IHG: "Dankzij deze ondertekening kunnen we in Den Haag het eerste Voco-hotel vestigen op het Europese vaste land. Een belangrijk moment om een snelle groei van het Voco-merk te realiseren sinds de lancering in juni vorig jaar. We zien veel mogelijkheden voor Voco in Europa en zijn enthousiast om verder uit te breiden in de hele Europese regio. We kijken er naar uit om steeds meer mensen een betrouwbare en andere ervaring in een  hotel te kunnen bieden."

Onderling vertrouwen

Ton Fransoo, Managing Director van UBM Development Netherlands B.V., zegt: "We zijn een ervaren en toonaangevende ontwikkelaar van hotels in Europa. In 25 jaar hebben we meer dan 50 hotels gerealiseerd. Voco Den Haag is ons derde hotel in Nederland en een bijzonder project. Onze zakelijke relatie met IHG is vele jaren geleden begonnen en heeft al geleid tot de voltooiing van 14 hotels. Dat ze ook nu weer besloten hebben om met ons samen te werken voor hun eerste Voco-hotel in Nederland, zegt veel over het onderlinge vertrouwen dat we hebben weten op te bouwen met de eerdere succesvolle samenwerkingen. Voco past goed bij UBM omdat het staat voor individualiteit en wij, als ontwikkelaar, eisen de hoogste kwaliteit in termen van gastervaring."

Sterke groei in Europa

Voco werd in juni 2018 gelanceerd door IHG en vertegenwoordigt het hogere segment hotels. De ondertekening voor de realisatie van Voco in Den Haag volgt op de recente openingen van de eerste Voco-hotels in de wereld: Voco Gold Coast in Australië, Voco Cardiff en Voco Solihull in het Verenigd Koninkrijk. Met de ondertekening gister, wordt de sterke groei voor IHG's nieuwste luxe merk in de Hofstad in Europa voortgezet. Het concept van Voco kan worden gebruikt voor nieuwbouw, maar het is ook als conversiemerk geschikt voor hoteleigenaars. Het versterkt het aanbod van IHG in het hogere segment van ruim 35 miljard euro, dat tegen 2025 met nog eens ruim 17,5 miljard euro zal groeien. Het nieuwe merk zal een aanzienlijke groei voor IHG met zich meebrengen, met de verwachting om de komende 10 jaar meer dan 200 Voco-hotels te openen in aantrekkelijke stedelijke en recreatieve locaties zoals Den Haag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: