Den Haag krijgt eerste Nederlandse Voco hotel

7 maart 2019 | Yonne van Geene

De InterContinental Hotels Group en projectontwikkelaar UBM Development AG openen naar verwachting in 2020 het eerste Voco hotel in Nederland. Voco is het nieuwe merk in het hoge segment van IHG dat wereldwijd één van de grootste hotelbedrijven is. De samenwerking werd gister vastgelegd met een ondertekening door beide partijen. Het nieuwe hotel wordt gerealiseerd aan de Kneuterdijk 8 in het centrum van Den Haag.

Voco The Haque vestigt zich in een historisch gebouw waar vroeger een bank gehuisvest was. Met een monumentale voorgevel uit de jaren ’20 van de vorige eeuw en een overweldigend atrium, is het pand aan de Kneuterdijk een indrukwekkende locatie. Alle originele historische elementen van de gevel blijven bewaard en worden zorgvuldig gerenoveerd. Het interieur en de meer dan 200 kamers en suites worden net zo inspirerend vormgegeven. Het Voco-hotel staat voor genieten van luxe in een relaxte en ontspannen sfeer. Voco betekent ‘uitnodigen' of ‘samenkomen', afkomstig uit het Latijn. Het nieuwe concept combineert de informaliteit en charme van een individueel hotel met de kwaliteit en zekerheid van het wereldwijde en gerespecteerde merk IHG. 

Mogelijkheden

Mario Maxeiner, Managing Director Noord-Europa, IHG: "Dankzij deze ondertekening kunnen we in Den Haag het eerste Voco-hotel vestigen op het Europese vaste land. Een belangrijk moment om een snelle groei van het Voco-merk te realiseren sinds de lancering in juni vorig jaar. We zien veel mogelijkheden voor Voco in Europa en zijn enthousiast om verder uit te breiden in de hele Europese regio. We kijken er naar uit om steeds meer mensen een betrouwbare en andere ervaring in een  hotel te kunnen bieden."

Onderling vertrouwen

Ton Fransoo, Managing Director van UBM Development Netherlands B.V., zegt: "We zijn een ervaren en toonaangevende ontwikkelaar van hotels in Europa. In 25 jaar hebben we meer dan 50 hotels gerealiseerd. Voco Den Haag is ons derde hotel in Nederland en een bijzonder project. Onze zakelijke relatie met IHG is vele jaren geleden begonnen en heeft al geleid tot de voltooiing van 14 hotels. Dat ze ook nu weer besloten hebben om met ons samen te werken voor hun eerste Voco-hotel in Nederland, zegt veel over het onderlinge vertrouwen dat we hebben weten op te bouwen met de eerdere succesvolle samenwerkingen. Voco past goed bij UBM omdat het staat voor individualiteit en wij, als ontwikkelaar, eisen de hoogste kwaliteit in termen van gastervaring."

Sterke groei in Europa

Voco werd in juni 2018 gelanceerd door IHG en vertegenwoordigt het hogere segment hotels. De ondertekening voor de realisatie van Voco in Den Haag volgt op de recente openingen van de eerste Voco-hotels in de wereld: Voco Gold Coast in Australië, Voco Cardiff en Voco Solihull in het Verenigd Koninkrijk. Met de ondertekening gister, wordt de sterke groei voor IHG's nieuwste luxe merk in de Hofstad in Europa voortgezet. Het concept van Voco kan worden gebruikt voor nieuwbouw, maar het is ook als conversiemerk geschikt voor hoteleigenaars. Het versterkt het aanbod van IHG in het hogere segment van ruim 35 miljard euro, dat tegen 2025 met nog eens ruim 17,5 miljard euro zal groeien. Het nieuwe merk zal een aanzienlijke groei voor IHG met zich meebrengen, met de verwachting om de komende 10 jaar meer dan 200 Voco-hotels te openen in aantrekkelijke stedelijke en recreatieve locaties zoals Den Haag.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: