Dit is de nieuwe general manager van Hilton Amsterdam Airport Schiphol

6 augustus 2019 | Thijs Jacobs

Hilton Amsterdam Airport Schiphol heeft Markus Fritz aangesteld als de nieuwe General Manager. Hij volgt Jolijn Zeeuwen op, die naar Hilton Rotterdam is verhuisd. Markus is een hotelier met meer dan 25 jaar ervaring in de hospitalitybranche. 

Markus Fritz is deze zomer in dienst getreden bij Hilton Amsterdam Airport Schiphol, nadat hij in 1999 zijn carrière in de hotellerie binnen Hilton is begonnen. Sindsdien heeft hij een aantal functies binnen Hilton bekleed bij verschillende hotels over de hele wereld, waaronder Hilton hotels in Londen, Keulen, Wenen, Sofia en Praag. Recentelijk werkte hij acht jaar als General Manager bij Hilton Cape Town City Centra en Durban, beide in Zuid-Afrika. Vorig jaar werd Markus erkend als een van de beste algemeen directeuren tijdens de CMO Global gala ceremonie in Zuid-Afrika.

Nieuwe rol

In zijn nieuwe rol is Markus verantwoordelijk voor het toezicht op de dagelijkse gang van zaken in het hotel dat verbonden is met de luchthaven Schiphol met zijn 433 kamers en 2.000 vierkante meter vergader- en evenementenruimte. Markus: "Ik ben blij dat ik in Nederland ben op Hilton Amsterdam Airport Schiphol. Het is een voorrecht om deel uit te maken van dit team en samen te mogen werken aan het leveren van een hartelijke ervaring, elke dag aan onze gasten, om de nummer één hotelkeuze te zijn op de luchthaven Schiphol".

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Faillissement Coronacrisis
Hotel Stroom Rotterdam failliet

Hotel Stroom in Rotterdam is failliet ten gevolge van de coronacrisis. De hoge vaste lasten en het wegvallen van inkomsten hebben ertoe geleid dat het hotelbedrijf van Edwin van der Meijde en Jantiene Berg een faillissement heeft moeten aanvragen. Van der Meijde is eveneens eigenaar van het Rotte...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Blog Coronacrisis
"Op een feestdag de horeca weer open, wie bedenkt zoiets?"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: