Eerste landelijke open dag voor de horeca op 21 mei 2019

7 januari 2019 | Thijs Jacobs

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakte vandaag – tijdens de start van de vakbeurs Horecava – bekend dat zij samen met de Nationale Horecadag de eerste landelijke open dag organiseert voor de horeca. Doel is om er samen voor te zorgen dat zoveel mogelijk horecaondernemers op 21 mei 2019 hun deuren openen voor studenten, afgestudeerden, werkzoekenden en bestaande horecamedewerkers. Zo werken we samen aan een positief imago van de horeca als werkgever en stimuleren we mensen om in onze branche te gaan of blijven werken.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Veel horecaondernemers zoeken extra medewerkers of hebben openstaande vacatures. Daarom is het belangrijk dat we zoveel mogelijk mensen letterlijk een kijkje in onze keuken geven. Ik roep daarom alle horecaondernemers op om mee te doen aan deze open dag en een activiteit te organiseren waar geïnteresseerden aan mee kunnen doen. Dan zorgen we ervoor dat mensen zien hoe leuk en aantrekkelijk het werken in de horeca is. En welke carrièremogelijkheden er bij veel bedrijven zijn. Met deze open dag werken we aan een structurele imagoverbetering van onze branche en daar hebben we de hele horeca bij nodig.”

KHN als partner

Initiatiefnemer van de Nationale Horecadag Lennart Maas: “Ik ben hotelmanager in Amsterdam en  ben met dit initiatief gestart omdat ik het belangrijk vindt dat we gezamenlijk laten zien wat werken in de horeca inhoudt. Dat moeten we als horeca met z’n allen doen. KHN is daarom voor mij de perfecte partner. Samen gaan we ervoor zorgen dat mensen in heel Nederland de horeca kunnen ontmoeten:  van studenten, bestaande horecamedewerkers, afgestudeerden en gezinnen. Ze kunnen deelnemen aan allerlei verschillende activiteiten georganiseerd door de horecabedrijven zelf, zoals een kookworkshop, een rondleiding of een meet & greet met een chef-kok. Onze slogan voor deze open dag is: ‘Ontmoet de horeca’ en daar gaat het ook echt om. Iedereen is 21 mei a.s. welkom!”

Over de Nationale Horecadag

Nationale Horecadag is het grootste samenwerkingsverband tussen Nederlandse horeca instanties, verenigingen, netwerk clubs en hotelscholen, die met gezamenlijke inzet streven naar het verbeteren van het imago van de Nederlandse horeca, om hiermee op de lange termijn de personeelsschaarste te verkleinen. Naast imagoverbetering heeft Nationale Horecadag als doel: het verbinden van verschillende horecainstanties om onderlinge samenwerking te stimuleren, horecagelegenheden een additioneel online platform te bieden om hun bereik naar werkzoekenden te vergroten en hotelscholen en horecabedrijven dichter bij elkaar te brengen om zo de instroom van stagiaires en afgestudeerden te verhogen.

Meer informatie

Kijk op nationalehorecadag.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden Internationaal
Coronavirus: checklist en veelgestelde ondernemersvragen. Wie betaalt de rekening?

Het coronavirus komt steeds dichterbij, maar wat is de impact op de logiesverstrekkers in ons land? Het RIVM en KHN hebben de meest gestelde vragen en antwoorden over het coronavirus op een rij gezet, waarbij ook wordt gekeken naar de impact van de verspreiding van het virus op jouw onderneming. We ...

Achtergronden Internationaal
Coronavirus laat diepe wonden achter bij hotels in Hongkong

Hoteliers in Hongkong voelen zich in de steek gelaten door hun overheid. De recente uitbraak van het coronavirus heeft de hotellerie in de stad diep getroffen: terwijl er vorig jaar in februari 90.000 nachtelijke bezoekers werden geregistreerd, is dat aantal nu gedaald naar 3.000. De overheid heeft ...

Achtergronden Tech
Reissector: Google wordt nu echt een maatje te groot

Ruim dertig bedrijven uit de reissector dienen een klacht tegen Google in bij de Europese Commissie. Google geeft namelijk de resultaten uit de eigen zoekmachine voorrang op het aanbod van reisbedrijven, zo meldt de Financial Times. Met andere woorden: als je googelt naar een hotel in Praag, dan zie...

Interview
"Een ode aan de natuur waarin concept, interieurontwerp en gastbeleving tot één uniek verhaal samensmelten"

Ontwerpen vanuit een hospitality perspectief met de natuur als leidraad Interview met Ruud Belmans van WeWantMore en Steven Verrept van Château de Vignée over de transformatie van een 400 jaar oud kasteel naar een unieke gastbeleving in het topsegment van de Belgische Ardennen. Het k...

Personalia Internationaal
Stefan Dubbeling nieuwe directeur België en Nederland van de BWH Hotel Group

Stefan Dubbeling (48) start per 1 maart aanstaande als Regional Director België & Nederland voor de BWH Hotel Group. Hij volgt daarmee Wytze van den Berg op die, na ruim 14 jaar, aan de slag gaat als Managing Director EMEA voor WorldHotels Collections. In de rol van Regional Director wo...

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: