Emmy Stoel nieuwe General Manager Sofitel Legend The Grand Amsterdam

15 maart 2019 | Thijs Jacobs

Het kon niet uitblijven. Zojuist publiceerden we het persbericht waarin aangekondigd werd dat Michiel Roelfsema de nieuwe general manager van Hotel Okura Amsterdam wordt, en nog geen uur later volgt er een 'ping' in de mailbox. Het blijkt het persbericht te zijn dat meldt dat Emmy Stoel, de 'bijna-voormalig' gm van Hotel Okura Amsterdam, de overstap maakt naar Sofitel Legend The Grand Amsterdam. De marketingmachines van beide tophotels blijken uitstekend op elkaar afgestemd te zijn.

Per 11 juni aanstaande start Emmy Stoel als General Manager van Sofitel Legend The Grand Amsterdam. Zij neemt hiermee de functie van Remco Groenhuijzen over, die inmiddels zijn carrière binnen Accor heeft voortgezet als Regional Vice President Mövenpick Nederland.

Iconisch hotel

Emmy Stoel startte haar carrière in 1989 bij Hotel de Arendshoeve en bekleedde in de daaropvolgende jaren diverse managementposities bij Hilton hotels en Hotel Okura Amsterdam, waar zij de laatste 6 jaar als General Manager werkzaam was. Stoel: "Ik ben erg blij met deze nieuwe stap en kijk ernaar uit om voor zo'n iconisch hotel als Sofitel Legend The Grand Amsterdam te gaan werken, waar het hotel- en restaurantvak op topniveau wordt bedreven. Ik zal er alles aan doen om de sterke positie van The Grand als een van de beste vijfsterrenhotels van Amsterdam te behouden en deze verder uit te bouwen."

Gendergelijkheid

De aanstelling van Emmy Stoel draagt bij aan het streven van de Accor Group naar gendergelijkheid binnen de organisatie. Aiden McAuley, Senior Vice President Operations Luxury Brands Verenigd Koninkrijk, Ierland, Benelux, Rusland en Turkije: "Diversiteit is een krachtige drijfveer voor gezamenlijk presteren; het is van belang dat zowel mannen en vrouwen bestuursposities bekleden om het juiste voorbeeld te geven binnen de organisatie. Wij zijn ervan overtuigd dat Stoel met haar ruime ervaring in de luxe hotelsector een waardevolle bijdrage zal leveren aan de verdere groei en ontwikkeling van Sofitel Legend The Grand Amsterdam."        

Over Sofitel Legend

Sofitel Legend is een selectie van legendarische luxehotels, waar het beste van heden en verleden samenkomen. Gelegen op prachtige en culturele bestemmingen, is elke locatie tijdloos en elegant. Unieke settings, gerenommeerde restaurants en modern comfort, gecombineerd met een onberispelijke service zorgen voor de ultieme luxe ervaring. De zeldzame en karakteristieke Sofitel Legend hotels verleiden de wereldse reiziger met hun architectonische schoonheid, adembenemende vergezichten en betoverende ambiance.

Sofitel Legend The Grand Amsterdam maakt deel uit van Accor, een wereldleider op het gebied van reizen en lifestyle die reizigers unieke ervaringen biedt in ruim 4.800 hotels, resorts en accommodaties en meer dan 10.000 exclusieve privé-accommodaties over de hele wereld.

Op de foto: Emmy Stoel. Credits: Paul Ridderhof. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Events Hoteltech
Programma HotelTech: Annemarie van Gaal, Jeroen Smit en nog veel meer

Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan het definitieve programma van HotelTech 2019, dat op 18 november plaatsvindt in Bunnik. De eerste namen zijn bekend en hierbij lichten we een tipje van de welbekende sluier op. DAGVOORZITTER Jeroen Smit Jeroen Smit is onderzoeksjournalist en aut...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: de GM-functie wordt bedreigd

Hotelbanen zie je zelden in de populaire lijstjes van uitstervende functies die bedoeld zijn om de lezer een afschrikwekkend kijkje in de toekomst te geven. Met ronkende titels als ‘Deze 11 beroepen staan op de lijst om uit te sterven’ en ‘Pikken de robots jouw baan in?’ gaan...

Duurzaamheid
Nog een paar dagen de tijd: meld je aan voor de Food Waste Challenge

Wist je dat 14% van alle voedselverspilling plaatsvindt in de horeca? Dat is voor de Nederlandse horeca maar liefst ruim 51 miljoen kilo voedsel. Voedsel dat de wereld hard nodig heeft en wat een verliespost is voor de horeca. De Rabobank biedt nu samen met de coalitie Samen tegen Voedselverspilling...

Opening Internationaal
Nieuw JA Lake View Hotel Opent in het grootste experience resort van Dubai

Het JA Lake View Hotel, dat op 22 september opent, is het derde unieke pand in het 1 miljoen vierkante meter grote JA The Resort in Jebel Ali, Dubai. Het JA Lake View Hotel is een uniek gebouw met panoramisch uitzicht over de golfbaan en de Arabische zee en wordt omschreven als een 'design-gedre...

Advertorial
Revenue Management: onmisbare expertise voor een optimale bedrijfsvoering

Hotels richten zich in hun dagelijkse werkzaamheden vooral op service en beleving, maar missen budget en expertise om hun hotelkamers structureel bezet en strategisch geprijsd te krijgen. Dat kan een optimale omzet in de weg staan. IFHG, de Hospitality Expert met jarenlange ervaring in de dynamische...

Achtergronden
Zo til je je revenue management skills naar een hoger niveau

De essentie van revenue management is om hotelkamers en zalen tegen het best mogelijke tarief aan te bieden. Dat lijkt makkelijker dan het is. Daarom heeft de HM-Academy in samenwerking met Stan Josephi de tweedaagse masterclass revenue management ontwikkeld. Wegens de grote belangstelling zijn er e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: