Michiel Roelfsema nieuwe general manager Hotel Okura Amsterdam

15 maart 2019 | Thijs Jacobs

Michiel Roelfsema (35) volgt per 17 mei 2019 Emmy Stoel op als general manager van Hotel Okura Amsterdam. Dit is door Marcel P. van Aelst, president en CEO van Okura Nikko Hotel Management Co. Ltd Japan, bekendgemaakt.

Als stagiair maakte Michiel in 2002 voor het eerst kennis met Hotel Okura Amsterdam. In 2008 keerde hij terug naar het hotel om daar als assistant director of food & beverage aan de slag te gaan. In die tijd was hij bestuurslid van de Food & Beverage Management Association. Vervolgens werd hij in 2012 benoemd tot rooms division director. In 2016 werd hij tevens deputy general manager. Naast zijn werkzaamheden bij Hotel Okura Amsterdam is Michiel Roelfsema actief lid van de Hotel Finance & Technology Professionals (HFTP) en regelmatig panellid bij Hotel Industry Technology Exposition Conference (HITEC).

Digitale transformatie

Michiel Roelfsema: “Ik ben bijzonder verheugd met deze stap. Dit geeft veel vertrouwen en energie om met ons loyale team de door mijn voorganger ingezette koers verder uit te bouwen en zodoende het meest unieke en complete vijfsterren superior hotel in Nederland te blijven. De komende jaren beloven veel goeds. We voeren een digitale transformatie door, gaan verder met het renoveren van onze executive kamers en suites en in 2021 vieren we het 50-jarig bestaan van Hotel Okura Amsterdam.”

Over Hotel Okura Amsterdam      

Hotel Okura Amsterdam is onderdeel van Okura Nikko Hotel Management, een keten met meer dan 70 hotels in voornamelijk Azië. Het hotel is tevens lid van The Leading Hotels of the World. Hotel Okura Amsterdam beschikt over 300 kamers en biedt gasten, naast hoogstaande hotelaccommodatie, een spa- en fitnesscentrum, ultramoderne conferentieruimten en keuze uit vier restaurants – waarvan er drie zijn onderscheiden door Guide Michelin. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van zowel het zakelijke district van Amsterdam als van de belangrijke toeristische attracties en musea.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: