Expedia plaatst sterren Hotelstars Union

28 juni 2013 |
Expedia plaatst sterren Hotelstars Union<

Boekingswebsite Expedia plaatst op de websites Expedia.com, Venere en Hotels.com de hotelsterren van de Europese classificatie Hotelstars Union. Hoewel diverse deelnemende landen nog
bezig zijn met het implementeren van de richtlijnen, en er ook nog landen zijn die zich aan het aansluiten zijn, neemt Expedia het voortouw om de Europese hotels op de websites van het bedrijf makkelijker met elkaar te kunnen vergelijken. Gebruikmakend van de sterren uit de Hotelstars Union moet de markt transparanter worden voor de hotelgast, meent de boekingsreus.

Eigen 'sterrenslag'
Expedia start bovendien met een eigen classificatie. Via 'Expedia-Stars' kunnen hotels zonder officiële classificatie uit hun land toch aan sterren komen. Doel is dat mensen die een hotel willen boeken zowel de hotels met officiële classificatie als met Expedia-sterren kunnen vergelijken bij hun zoekresultaten.

Experts zetten hun twijfel bij deze ontwikkeling. Met het oog op transparantie zien zij liever dat zoveel mogelijk hotels zich aanmelden voor een officiële classificatie.

"Frank Lindner":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: