Expedia plaatst sterren Hotelstars Union

28 juni 2013 |
Expedia plaatst sterren Hotelstars Union<

Boekingswebsite Expedia plaatst op de websites Expedia.com, Venere en Hotels.com de hotelsterren van de Europese classificatie Hotelstars Union. Hoewel diverse deelnemende landen nog
bezig zijn met het implementeren van de richtlijnen, en er ook nog landen zijn die zich aan het aansluiten zijn, neemt Expedia het voortouw om de Europese hotels op de websites van het bedrijf makkelijker met elkaar te kunnen vergelijken. Gebruikmakend van de sterren uit de Hotelstars Union moet de markt transparanter worden voor de hotelgast, meent de boekingsreus.

Eigen 'sterrenslag'
Expedia start bovendien met een eigen classificatie. Via 'Expedia-Stars' kunnen hotels zonder officiële classificatie uit hun land toch aan sterren komen. Doel is dat mensen die een hotel willen boeken zowel de hotels met officiële classificatie als met Expedia-sterren kunnen vergelijken bij hun zoekresultaten.

Experts zetten hun twijfel bij deze ontwikkeling. Met het oog op transparantie zien zij liever dat zoveel mogelijk hotels zich aanmelden voor een officiële classificatie.

"Frank Lindner":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: