Hampshire Hotels gaat samenwerken met Taxi Electric

3 mei 2017 | Roy Spijker

Hampshire Hotels en Taxi Electric hebben vandaag aangekondigd een unieke samenwerking aan te gaan om de reis van hotelgasten volledig te verduurzamen. Gasten van alle Hampshire Hotels worden voortaan volledig elektrisch vervoerd bij taxiritten van en naar Schiphol, waarbij Taxi Electric de CO2-uitstoot van de vlucht van Hampshire-gasten compenseert. Hampshire Hotels zet al jaren in op het verduurzamen van haar hotels en is in het bezit van het Green Key keurmerk. Zij zet nu een volgende stap door ook de reis van haar gasten te verduurzamen.

Hampshire CEO Léon Dijkstra: "Al onze hotels hebben duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Ik ben er trots op dat we dit nu ook nog op een andere manier kunnen tonen.” De samenwerking beperkt zich niet alleen tot Amsterdam of de Randstad. Dijkstra voegt nog toe “Ik ben met name erg tevreden dat we geen halve beloftes doen, maar dat deze service ook geldt voor gasten die vanaf Schiphol een taxi willen naar Zutphen, Groningen of zelfs Maastricht."

Taxi Electric wil met deze samenwerking bijdragen aan een oplossing voor drie kernproblemen in de taximarkt. Naast de uitstoot van taxivloten in de Randstad, zijn dit de betaling van commissies aan hotels en het ophalen van gasten op Schiphol. Waar het bij veel hotels gemeengoed is om commissies per rit te betalen aan het hotel of de conciërge, hebben Hampshire Hotels en Taxi Electric besloten dit bedrag te gebruiken om de uitstoot van de reis van de gast te compenseren.

Daarnaast wordt de service bij het ophalen van gasten op Schiphol verbeterd door ze pal voor de aankomsthal op te halen, eventueel met een naambordje met hun naam bij het Meeting Point. Gasten kunnen direct na landing op hun smartphone zien waar hun chauffeur staat, inclusief naam en telefoonnummer van de betreffende chauffeur. Zo hoeven gasten nooit meer te zoeken op de luchthaven, maar worden ze snel opgepikt en naar het gewenste hotel gebracht tegen een vooraf betaald bedrag.

Taxi Electric Co-Founder Edvard Hendriksen: "Taxi Electric heeft één missie, Change The System. In de eerste 5 jaar van ons bestaan hebben we vooral geluisterd naar onze klanten. Alle hotels lopen tegen dezelfde problemen aan. We zijn gestart met de verduurzaming van taxivloten, en zijn er trots  op dat we nu samen met Hampshire ook andere fundamentele problemen in de taximarkt aan kunnen pakken."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: