Helft vakantiegangers neemt eigen beddengoed mee op reis

16 juli 2018 | Thijs Jacobs

Meer dan de helft van alle Nederlandse vakantiegangers neemt zijn eigen beddengoed mee op reis. In gemiddeld 47 procent van de gevallen is dat het eigen kussen, óók als wordt overnacht in een hotel of appartement. Op de camping lijkt het eigen dekbed het met 73 procent te winnen van de slaapzak. 

In het zuiden en midden van Nederland zijn de eerste vakantiegangers vertrokken. Eind deze week kan ook regio Noord de koffers pakken. En hierin zit dus opvallend vaak het eigen beddengoed, blijkt uit onderzoek van Dekbed-Discounter.nl. De grootste webwinkel in beddengoed van de Benelux vroeg 2400 vakantievierders in wat voor accommodatie zij zullen verblijven en of hun kussen en dekbed meegaan in de bagage.
 

Eigen kussen populair

Van de ondervraagde kampeerders neemt 83 procent zijn eigen kussen mee en 73 procent zijn eigen dekbed. Dat lijkt erop te duiden dat de vertrouwde slaapzak op de camping terrein heeft verloren. Van de vakantiegangers voor wie een bed klaarstaat in een hotel, appartement of huisje, neemt nog altijd 27 procent zijn eigen kussen mee. Van de mensen die de komende weken een recreatiewoning hebben geboekt, neemt 21 procent ook het eigen dekbed mee. Van huurders van appartementen is dat 14 procent. Van de hotelgasten stopt 2 procent toch ook nog zijn dekbed in de bagage.
 

Schrikbeelden

“Een vakantieverblijf buitenshuis is hét moment om tot rust te komen en goed bij te slapen. Vieze of gescheurde lakens, bloedhete dekbedden of kussens die je nekpijn bezorgen, zijn dan uit den boze” aldus Niels Verwij, oprichter van Dekbed-Discounter.nl. “Televisieprogramma’s als ‘Red mijn vakantie’ en ‘SOS: mijn vakantie is een hel’ roepen schrikbeelden op. Nederlandse vakantiegangers nemen daarom het zekere voor het onzekere, want 52 procent neemt gewoon het eigen beddengoed mee op reis.”
 
Driekwart van de Nederlanders van plan is deze zomer de koffers te pakken, bleek recent uit onderzoek. Het grootste deel van de Nederlanders die deze zomer op vakantie gaan (34 procent) gaat kamperen. Iets meer dan een kwart slaapt in een hotel en nog eens een kwart in een vakantiehuis. Tot slot brengt de resterende elf procent zijn zomervakantie door in een appartement.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
Charme Hotels breidt uit met Kasteel Solhof en Hotel Ter Elst in België

Charme Hotels heeft het hotel Ter Elst te Edegem en het kasteel Solhof te Aartselaar aan haar collectie mogen toevoegen. Hotel Ter Elst is gelegen aan de rand van de stad Antwerpen, heeft 53 ruime kamers, voorzien van gratis koffie en thee, airconditioning en wifi. ’s Ochtends kan de gast geni...

Hotelketens Achtergronden
Pulitzer maakt customer journey compleet met webshop

De Pulitzer ervaring maar dan thuis. Het is vanaf nu mogelijk met de lancering van de nieuwe Pulitzer Home collection van Pulitzer Amsterdam. Het populaire vijfsterrenhotel lanceert deze week een eigen online shop waarin typische Pulitzer producten worden verkocht. Online Shop Het idee van de ...

Awards Amsterdam
PRESSROOM Amsterdam wint drie World Luxury Restaurant Awards

PRESSROOM Amsterdam, het restaurant van INK Hotel Amsterdam - MGallery, valt in de prijzen en wint maar liefst drie World Luxury Restaurant Awards. Het restaurant staat onder leiding van F&B Manager Ruth Engels-Siegers, vorig jaar door de vakjury van AF&BM benoemd tot 'F&B profession...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Hotel Parkview Amsterdam gesloten door burgemeester vanwege incidenten met handgranaten

Gisteren is op last van burgemeester Halsema Hotel Parkview aan de Korte Van Eeghenstraat in Amsterdam gesloten. De sluiting is voor onbepaalde tijd en op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). In de nacht van 5 op 6 juli is er een explosie geweest in de Korte Van Eeghenstraat. Het...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Amsterdam Interview Longread
Afscheidsinterview Hans Vugts, Hotel Casa Amsterdam

Het begrip ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’ is dusdanig ingeburgerd dat de afkorting MVO telkens opduikt in allerlei marketingstrategieën. Veel bedrijven gaan kort door de bocht om zich dat predicaat toe te eigenen. Dus laten we maar eens kijken naar een hotel dat niet enkel...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: