Helft vakantiegangers neemt eigen beddengoed mee op reis

16 juli 2018 | Thijs Jacobs

Meer dan de helft van alle Nederlandse vakantiegangers neemt zijn eigen beddengoed mee op reis. In gemiddeld 47 procent van de gevallen is dat het eigen kussen, óók als wordt overnacht in een hotel of appartement. Op de camping lijkt het eigen dekbed het met 73 procent te winnen van de slaapzak. 

In het zuiden en midden van Nederland zijn de eerste vakantiegangers vertrokken. Eind deze week kan ook regio Noord de koffers pakken. En hierin zit dus opvallend vaak het eigen beddengoed, blijkt uit onderzoek van Dekbed-Discounter.nl. De grootste webwinkel in beddengoed van de Benelux vroeg 2400 vakantievierders in wat voor accommodatie zij zullen verblijven en of hun kussen en dekbed meegaan in de bagage.
 

Eigen kussen populair

Van de ondervraagde kampeerders neemt 83 procent zijn eigen kussen mee en 73 procent zijn eigen dekbed. Dat lijkt erop te duiden dat de vertrouwde slaapzak op de camping terrein heeft verloren. Van de vakantiegangers voor wie een bed klaarstaat in een hotel, appartement of huisje, neemt nog altijd 27 procent zijn eigen kussen mee. Van de mensen die de komende weken een recreatiewoning hebben geboekt, neemt 21 procent ook het eigen dekbed mee. Van huurders van appartementen is dat 14 procent. Van de hotelgasten stopt 2 procent toch ook nog zijn dekbed in de bagage.
 

Schrikbeelden

“Een vakantieverblijf buitenshuis is hét moment om tot rust te komen en goed bij te slapen. Vieze of gescheurde lakens, bloedhete dekbedden of kussens die je nekpijn bezorgen, zijn dan uit den boze” aldus Niels Verwij, oprichter van Dekbed-Discounter.nl. “Televisieprogramma’s als ‘Red mijn vakantie’ en ‘SOS: mijn vakantie is een hel’ roepen schrikbeelden op. Nederlandse vakantiegangers nemen daarom het zekere voor het onzekere, want 52 procent neemt gewoon het eigen beddengoed mee op reis.”
 
Driekwart van de Nederlanders van plan is deze zomer de koffers te pakken, bleek recent uit onderzoek. Het grootste deel van de Nederlanders die deze zomer op vakantie gaan (34 procent) gaat kamperen. Iets meer dan een kwart slaapt in een hotel en nog eens een kwart in een vakantiehuis. Tot slot brengt de resterende elf procent zijn zomervakantie door in een appartement.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: