Gratis download: hotelgasten centraal op social media?

28 maart 2018 | Thijs Jacobs

De hospitality-branche is volop in beweging. Met de snelle online ontwikkelingen van het laatste decennium zien hotelketens in rap tempo online travel agencies (OTA’s), Airbnb en soortgelijke initiatieven om zich heen ontstaan. En die ontwikkeling heeft een grote invloed op de (direct) bookings. Maar hoewel online en social media nieuwe concurrenten met zich hebben meegebracht, zijn er ook volop kansen. Het wordt tijd dat we daar als hoteliers nóg meer gebruik van maken, want als we niet uitkijken, raken we achterop.

Wist je bijvoorbeeld dat:

95% van de vakantiegangers ten minste 7 reviews leest voordat ze hun verblijf boeken?

88% van je gasten online reviews evenveel vertrouwt als persoonlijk aanbevelingen

67% van de reizigers graag via chatapps met hotels zou willen communiceren?

73% van de reizigers het zou waarderen om persoonlijke notificaties te krijgen over interessante activiteiten of andere ervaringen tijdens hun reis?

Om alle huidige ontwikkelingen en trends in kaart te brengen, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan binnen de branche. Uitkomst is een 28 pagina's tellend industry report boordevol interessante informatie voor hoteliers. We bespreken de stand van zaken en kansen op het gebied van social media aan de hand van de 3 belangrijkste uitdagingen in de hotelbranche:

Direct bookings verhogen en zo minder afhankelijk zijn van OTA's.

Het maximale uit reviews halen om zo de dienstverlening te verbeteren.

De persoonlijke beleving optimaliseren.

Je krijgt tientallen tips en voorbeelden om vandaag nog het verschil te gaan maken op social media. Speciaal voor de lezers van Hospitality Management is het industry report nu tijdelijk gratis te downloaden op: https://www.coosto.com/nl/kenniscentrum/industry-reports/hotels

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Achtergronden
Welke beoordelingen ontvangen hotels en hoe uiten zij zich op social media?

Nog snel een vakantie boeken of dit najaar een weekendje weg in eigen land? Online ondernemersplatform Places.nl zocht voor u uit hoe hotels beoordeeld worden door klanten. En dat niet alleen: hoe presteren deze hotels eigenlijk op social media? Want wat is nou leuker dan foto’s bekijken om al...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Interview Longread
Michael Struck, Ruby Hotels: "Rotterdam staat op ons lijstje"

Ruby Hotels fonkelt aan het firmament van het Duitse hotellandschap en zal binnen niet al te lange tijd wereldwijd bekend zijn. Als we de drukke openingsagenda bekijken, zien we openingen in Londen, Frankfurt, Düsseldorf, Keulen, Helsinki, Zürich en enkele locaties in China op de planning....

Achtergronden Tech
Overname Winner Hotel Software door Mews

Mews, het snelst groeiende SaaS Property Management Systeem (PMS) voor hotels en hostels, heeft de grootste Belgische software-leverancier, Winner Hotel Software, overgenomen. De strategische samenwerking tussen de twee toonaangevende Property Management Systems draagt bij aan de uitbreiding van ...

Achtergronden Internationaal
Deze items worden door hotelgasten het vaakst gestolen uit het hotel

Het stelen van zeep of pennen lijkt voor veel hotelgasten onschuldig, maar sommige zijn zo brutaal dat ze tv's, piano's, matrassen of zelfs opgezette dieren uit het hotel dragen. Wellness Heaven heeft 1.157 hoteliers gevraagd welke items het meest worden gestolen. In het bijzonder zien we ee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: