Gratis download: hotelgasten centraal op social media?

28 maart 2018 | Thijs Jacobs

De hospitality-branche is volop in beweging. Met de snelle online ontwikkelingen van het laatste decennium zien hotelketens in rap tempo online travel agencies (OTA’s), Airbnb en soortgelijke initiatieven om zich heen ontstaan. En die ontwikkeling heeft een grote invloed op de (direct) bookings. Maar hoewel online en social media nieuwe concurrenten met zich hebben meegebracht, zijn er ook volop kansen. Het wordt tijd dat we daar als hoteliers nóg meer gebruik van maken, want als we niet uitkijken, raken we achterop.

Wist je bijvoorbeeld dat:

95% van de vakantiegangers ten minste 7 reviews leest voordat ze hun verblijf boeken?

88% van je gasten online reviews evenveel vertrouwt als persoonlijk aanbevelingen

67% van de reizigers graag via chatapps met hotels zou willen communiceren?

73% van de reizigers het zou waarderen om persoonlijke notificaties te krijgen over interessante activiteiten of andere ervaringen tijdens hun reis?

Om alle huidige ontwikkelingen en trends in kaart te brengen, hebben we uitgebreid onderzoek gedaan binnen de branche. Uitkomst is een 28 pagina's tellend industry report boordevol interessante informatie voor hoteliers. We bespreken de stand van zaken en kansen op het gebied van social media aan de hand van de 3 belangrijkste uitdagingen in de hotelbranche:

Direct bookings verhogen en zo minder afhankelijk zijn van OTA's.

Het maximale uit reviews halen om zo de dienstverlening te verbeteren.

De persoonlijke beleving optimaliseren.

Je krijgt tientallen tips en voorbeelden om vandaag nog het verschil te gaan maken op social media. Speciaal voor de lezers van Hospitality Management is het industry report nu tijdelijk gratis te downloaden op: https://www.coosto.com/nl/kenniscentrum/industry-reports/hotels

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: