Hoteliers.com lanceert de Conversion Booster

22 november 2018 | redactie

Tijdens HotelTech - het jaarlijkse congres voor de hotellerie - in Postillion Hotel Bunnik dat afgelopen maandag plaatsvond, heeft Hoteliers.com de nieuwe marketingdienst Conversion Booster gelanceerd. De Conversion Booster biedt hulpmiddelen waarmee de conversie van de eigen website van het hotel verbeterd kan worden en helpt hoteliers om meer directe boekingen te genereren.

Stijging tot 30 procent

De Conversion Booster gaat interactie aan met bezoekers van de hotelwebsite en geeft gerichte en gepersonaliseerde informatie om ze te overtuigen te boeken. Denk hierbij aan berichten om de urgentie tot boeken te verhogen, maar het is ook mogelijk om aanbiedingen te doen en te richten op specifieke doelgroepen. Bijvoorbeeld een langverblijfkorting die alleen wordt getoond aan bezoekers uit de VS. Het is aangetoond dat de conversie met Conversion Booster met gemiddeld 15 tot 30 procent stijgen.

De Conversion Booster is het resultaat van een strategische samenwerking met The Hotels Network, een partij die gespecialiseerd is in conversie optimalisatie. Tijdens een pilot met Papagayo Beach Resort op Curaçao, zijn er een maand lang A/B testen gedaan om de resultaten van de Conversion Booster te analyseren. De resultaten zijn verbluffend. De conversie van de hotelwebsite ging van 2,2 procent naar 3,4 procent. Een stijging van 55 procent! "Wat zo verrassend is, is de enorme impact die de tools hebben, vanaf de eerste dag dat we ze op de hotelwebsite plaatsen", aldus Mike Roefs, Marketing Team Lead bij Hoteliers.com. De case study van Papagayo Beach Resort is te downloaden op de website van Hoteliers.com. (http://company.hoteliers.com).

Op de foto, vlnr: Rob Becker, Renske Lieshout en Mike Roeff tijdens HotelTech 2018

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: