Hoteliers.com lanceert de Conversion Booster

22 november 2018 | redactie

Tijdens HotelTech - het jaarlijkse congres voor de hotellerie - in Postillion Hotel Bunnik dat afgelopen maandag plaatsvond, heeft Hoteliers.com de nieuwe marketingdienst Conversion Booster gelanceerd. De Conversion Booster biedt hulpmiddelen waarmee de conversie van de eigen website van het hotel verbeterd kan worden en helpt hoteliers om meer directe boekingen te genereren.

Stijging tot 30 procent

De Conversion Booster gaat interactie aan met bezoekers van de hotelwebsite en geeft gerichte en gepersonaliseerde informatie om ze te overtuigen te boeken. Denk hierbij aan berichten om de urgentie tot boeken te verhogen, maar het is ook mogelijk om aanbiedingen te doen en te richten op specifieke doelgroepen. Bijvoorbeeld een langverblijfkorting die alleen wordt getoond aan bezoekers uit de VS. Het is aangetoond dat de conversie met Conversion Booster met gemiddeld 15 tot 30 procent stijgen.

De Conversion Booster is het resultaat van een strategische samenwerking met The Hotels Network, een partij die gespecialiseerd is in conversie optimalisatie. Tijdens een pilot met Papagayo Beach Resort op Curaçao, zijn er een maand lang A/B testen gedaan om de resultaten van de Conversion Booster te analyseren. De resultaten zijn verbluffend. De conversie van de hotelwebsite ging van 2,2 procent naar 3,4 procent. Een stijging van 55 procent! "Wat zo verrassend is, is de enorme impact die de tools hebben, vanaf de eerste dag dat we ze op de hotelwebsite plaatsen", aldus Mike Roefs, Marketing Team Lead bij Hoteliers.com. De case study van Papagayo Beach Resort is te downloaden op de website van Hoteliers.com. (http://company.hoteliers.com).

Op de foto, vlnr: Rob Becker, Renske Lieshout en Mike Roeff tijdens HotelTech 2018

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Opening Internationaal
Mercure Liège City Centre opent haar deuren

Vandaag opent Mercure Liège City Centre officieel haar deuren na een complete rebranding. Het viersterrenhotel is gevestigd aan de Rue Saint Léonard 182, middenin het centrum van de bruisende stad Luik. Het pand kent een rijke geschiedenis als voormalig linnenfabriek en een 17e-eeuws k...

Amsterdam Opening
Vondel Hotels opent boutique hotel MAI Amsterdam in Chinatown

Vondel Hotels (2003) vierde afgelopen weekend het Chinees Nieuwjaar met de opening van hotel MAI Amsterdam. Gevestigd aan Geldersekade 30 en met Zeedijk in de achtertuin, is het 4-sterren boutique hotel gelegen in het hart van één van de meest authentieke wijken van de stad, Chinatown....

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Awards F&B
Agnes Raggers F&B Professional of the Year 2020

Tijdens het AF&BM-jaargala in Hotel Okura Amsterdam heeft Agnes Raggers, F&B Manager van Mooirivier Hotel & Congres in Dalfsen, de F&B Professional of the Year Award 2020 uitgereikt gekregen. De finalestrijd ging dit jaar tussen Agnes Raggers, Bart Vanderstukken (Kruisherenhotel M...

Personeel
De ervaren kwaliteit van HRM, de sleutel voor personeelsbehoud?

Een HR-manager van een vijfsterren hotel in Amsterdam heeft de moed opgegeven. Op basis van haar ervaring lijkt er geen kruid gewassen tegen het hoge personeelsverloop in haar hotel. Nieuwe instroom verruilt vaak al na een jaar het bedrijf voor een andere werkgever. De maatstaaf die zij voor haarzel...

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: