Hoteliers.com lanceert de Conversion Booster

22 november 2018 | redactie

Tijdens HotelTech - het jaarlijkse congres voor de hotellerie - in Postillion Hotel Bunnik dat afgelopen maandag plaatsvond, heeft Hoteliers.com de nieuwe marketingdienst Conversion Booster gelanceerd. De Conversion Booster biedt hulpmiddelen waarmee de conversie van de eigen website van het hotel verbeterd kan worden en helpt hoteliers om meer directe boekingen te genereren.

Stijging tot 30 procent

De Conversion Booster gaat interactie aan met bezoekers van de hotelwebsite en geeft gerichte en gepersonaliseerde informatie om ze te overtuigen te boeken. Denk hierbij aan berichten om de urgentie tot boeken te verhogen, maar het is ook mogelijk om aanbiedingen te doen en te richten op specifieke doelgroepen. Bijvoorbeeld een langverblijfkorting die alleen wordt getoond aan bezoekers uit de VS. Het is aangetoond dat de conversie met Conversion Booster met gemiddeld 15 tot 30 procent stijgen.

De Conversion Booster is het resultaat van een strategische samenwerking met The Hotels Network, een partij die gespecialiseerd is in conversie optimalisatie. Tijdens een pilot met Papagayo Beach Resort op Curaçao, zijn er een maand lang A/B testen gedaan om de resultaten van de Conversion Booster te analyseren. De resultaten zijn verbluffend. De conversie van de hotelwebsite ging van 2,2 procent naar 3,4 procent. Een stijging van 55 procent! "Wat zo verrassend is, is de enorme impact die de tools hebben, vanaf de eerste dag dat we ze op de hotelwebsite plaatsen", aldus Mike Roefs, Marketing Team Lead bij Hoteliers.com. De case study van Papagayo Beach Resort is te downloaden op de website van Hoteliers.com. (http://company.hoteliers.com).

Op de foto, vlnr: Rob Becker, Renske Lieshout en Mike Roeff tijdens HotelTech 2018

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens
Van der Valk Hotel Amersfoort start ‘restaurant take over’

Nu restaurants gesloten zijn, maar hotels wel nog open mogen, is Van der Valk Hotel Amersfoort-A1 een samenwerking gestart met lokale restaurants in Amersfoort. Een zogenoemde restaurant take over. Zo krijgen de koks van bekende restaurants in Amersfoort de mogelijkheid om hun gerechten klaar te mak ...

Personalia
QL Hotels presenteert nieuwe Managing Director

Het team van QL Hotels & Restaurants wordt per 1 december versterkt met Mathilde van der Weerd die in de rol van Managing Director de uitrol van een ambitieuze nieuwe strategie gaat aansturen. Mathilde van der Weerd maakte eerder carrière bij onder meer Postillion Hotels en is actief als ...

Personalia Personeel
Nieuwe gezichten bij Carlton Hotel Collection

Bij Carlton Hotel Collection staan de ontwikkelingen niet stil, ook niet in deze roerige tijden. Ondernemerschap en innovatie zijn al jaren centrale pijlers binnen de groep en juist nu zetten de hotels hier vol op in. Met vier prachtkansen in de vorm van vier nieuw vervulde posities geeft Carlton Ho ...

Columns
Column Jantiene Berg: #OpenToWork

Het is inmiddels bijna zes maanden geleden dat ik samen met mijn compagnon de deur van ons urban boutique hotel moest sluiten. Het uitspreken van het faillissement ging in een recordtijd van twee minuten via de telefoon. Een ultrasnelle flitsscheiding. De start van een nieuw begin? In eerste instant ...

KHN
Rob Jetten bezoekt KHN-lid Hotel Theater Figi in Zeist

D66-fractieleider Rob Jetten bracht op vrijdag 20 november, tijdens de Dag van de Ondernemer, een bezoek aan Hotel Theater Figi in Zeist. Jetten ging daar in gesprek met ondernemer Victoria Ruijs, KHN-voorzitter Robèr Willemsen en MKB-directeur Leendert-Jan Visser over ondernemen in deze coro ...

Hotelketens
Hotelketen: Motel 6

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we Motel 6. Waar in 1962 een overnachting zes dollar kostte. Motel 6 is een hospitalitybedrijf met een keten van motels die voor een scherpe prijs ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: