Hoteliers.com lanceert de Conversion Booster

Auteur: redactie
HotelSummit 22 november 2018
Hoteliers.com lanceert de Conversion Booster

Tijdens HotelTech - het jaarlijkse congres voor de hotellerie - in Postillion Hotel Bunnik dat afgelopen maandag plaatsvond, heeft Hoteliers.com de nieuwe marketingdienst Conversion Booster gelanceerd. De Conversion Booster biedt hulpmiddelen waarmee de conversie van de eigen website van het hotel verbeterd kan worden en helpt hoteliers om meer directe boekingen te genereren.

Stijging tot 30 procent

De Conversion Booster gaat interactie aan met bezoekers van de hotelwebsite en geeft gerichte en gepersonaliseerde informatie om ze te overtuigen te boeken. Denk hierbij aan berichten om de urgentie tot boeken te verhogen, maar het is ook mogelijk om aanbiedingen te doen en te richten op specifieke doelgroepen. Bijvoorbeeld een langverblijfkorting die alleen wordt getoond aan bezoekers uit de VS. Het is aangetoond dat de conversie met Conversion Booster met gemiddeld 15 tot 30 procent stijgen.

De Conversion Booster is het resultaat van een strategische samenwerking met The Hotels Network, een partij die gespecialiseerd is in conversie optimalisatie. Tijdens een pilot met Papagayo Beach Resort op Curaçao, zijn er een maand lang A/B testen gedaan om de resultaten van de Conversion Booster te analyseren. De resultaten zijn verbluffend. De conversie van de hotelwebsite ging van 2,2 procent naar 3,4 procent. Een stijging van 55 procent! "Wat zo verrassend is, is de enorme impact die de tools hebben, vanaf de eerste dag dat we ze op de hotelwebsite plaatsen", aldus Mike Roefs, Marketing Team Lead bij Hoteliers.com. De case study van Papagayo Beach Resort is te downloaden op de website van Hoteliers.com. (http://company.hoteliers.com).

Op de foto, vlnr: Rob Becker, Renske Lieshout en Mike Roeff tijdens HotelTech 2018

Overig nieuws