Hotels.nl wint Zoover Award

7 april 2017 | Roy Spijker

Boekingssite Hotels.nl uit Groningen heeft de spannende strijd gewonnen om de Zoover Award 2017 voor hotelaanbieders. Zoover maakte de uitslag van de publieksprijs voor de reisbranche donderdagavond 6 april bekend tijdens een feestelijke awarduitreiking in de Harbour Club in Amsterdam.

Chris Corpier en Natasja Baas van Hotels.nl namen de prijs in ontvangst. Zij zeiden daarbij de prijs te zien als een duidelijke waardering van hun gasten voor de aparte, soms ondeugende, aanpak van Hotels.nl. “Het is voor ons een aanmoediging Hotels.nl op de kaart te houden als die altijd weer verrassende hotelaanbieder.” Hotels.nl kreeg de meeste stemmen. Het wist de naaste concurrenten Hotelmoment en Goedverblijf.nl daarmee op de valreep achter zich te houden.

Nek-aan-nek-race
Bij de laatste tussenstand half maart noemde pr-manager Floor Cartigny van Zoover de strijd in de categorie L voor hotelaanbieders nog ‘een bloedstollende nek-aan-nekrace’. De drie koplopers zetten daarna alles op alles om extra stemmen onder reizigers en vakantiegangers te winnen. Hotels.nl blijkt nu daarin het beste te zijn geslaagd.

Hotels.nl is een boekingswebsite met een aanbod van meer dan 2000 hotels. Henriette IJzenberg en Kees Eldering begonnen ermee in 2011 in een Groningse achterkamer. De onderneming die toen bestond uit één laptop en één telefoon, is nu een van de grootste boekingswebsites van Nederland.

Publieksprijzen
De Zoover Awards zijn jaarlijkse publieksprijzen voor gezichtsbepalende reisorganisaties. Consumenten kunnen daarbij stemmen op hun favoriete reisorganisaties in tien verschillende categorieën. “Wij vragen mensen hun stem uit te brengen op de reisorganisatie waarmee zij de meest positieve ervaring hebben”, aldus Maaike Linssen, bij Zoover verantwoordelijk voor de awardverkiezing. Tussen 13 februari en 31 maart hebben meer dan 120.000 mensen hun stem uitgebracht voor de Zoover-awards van 2017, 15 procent meer dan bij de verkiezing van 2016.

Reviewplatform Zoover stelde de awards in 2009 in. Bij de verkiezing van dit jaar is voor het eerst een onderscheid gemaakt naar omvang van de reisorganisaties, zodat grote en kleine bedrijven evenveel kans kregen om te winnen. Op de website van Zoover kunnen vakantiegangers beoordelingen achterlaten over reisfaciliteiten als hotels, appartementen, campings en vakantiehuizen. Zoover telt nu meer dan 3 miljoen van deze recensies.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Booking.com Coronacrisis
Booking.com ontving een megabedrag van 61 miljoen euro vanuit de NOW-regeling

KLM is met afstand de grootste ontvanger van steun uit de NOW-regeling. De regeling voorziet in het dorbetalen van een deel van het loon door het rijk. De luchtvaartmaatschappij ontving in totaal 301 miljoen euro, zo bleek uit gegevens van het UWV. Binnen onze branche is Booking.com een zeer grote o...

Hotelbouwplannen Opening
Stayokay Maastricht heropent deuren na grondige renovatie

Vandaag heropent Stayokay Maastricht officieel de deuren na een complete renovatie. Het vernieuwde hostel biedt plaats aan gezinnen, individuele reizigers, groepen en zakelijke gasten. Daarnaast wil Stayokay met bar-restaurant The 5th een fijne hotspot aan de Maas bieden om te eten, drinken, relaxen...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: