Hotels.nl wint Zoover Award

7 april 2017 | Roy Spijker

Boekingssite Hotels.nl uit Groningen heeft de spannende strijd gewonnen om de Zoover Award 2017 voor hotelaanbieders. Zoover maakte de uitslag van de publieksprijs voor de reisbranche donderdagavond 6 april bekend tijdens een feestelijke awarduitreiking in de Harbour Club in Amsterdam.

Chris Corpier en Natasja Baas van Hotels.nl namen de prijs in ontvangst. Zij zeiden daarbij de prijs te zien als een duidelijke waardering van hun gasten voor de aparte, soms ondeugende, aanpak van Hotels.nl. “Het is voor ons een aanmoediging Hotels.nl op de kaart te houden als die altijd weer verrassende hotelaanbieder.” Hotels.nl kreeg de meeste stemmen. Het wist de naaste concurrenten Hotelmoment en Goedverblijf.nl daarmee op de valreep achter zich te houden.

Nek-aan-nek-race
Bij de laatste tussenstand half maart noemde pr-manager Floor Cartigny van Zoover de strijd in de categorie L voor hotelaanbieders nog ‘een bloedstollende nek-aan-nekrace’. De drie koplopers zetten daarna alles op alles om extra stemmen onder reizigers en vakantiegangers te winnen. Hotels.nl blijkt nu daarin het beste te zijn geslaagd.

Hotels.nl is een boekingswebsite met een aanbod van meer dan 2000 hotels. Henriette IJzenberg en Kees Eldering begonnen ermee in 2011 in een Groningse achterkamer. De onderneming die toen bestond uit één laptop en één telefoon, is nu een van de grootste boekingswebsites van Nederland.

Publieksprijzen
De Zoover Awards zijn jaarlijkse publieksprijzen voor gezichtsbepalende reisorganisaties. Consumenten kunnen daarbij stemmen op hun favoriete reisorganisaties in tien verschillende categorieën. “Wij vragen mensen hun stem uit te brengen op de reisorganisatie waarmee zij de meest positieve ervaring hebben”, aldus Maaike Linssen, bij Zoover verantwoordelijk voor de awardverkiezing. Tussen 13 februari en 31 maart hebben meer dan 120.000 mensen hun stem uitgebracht voor de Zoover-awards van 2017, 15 procent meer dan bij de verkiezing van 2016.

Reviewplatform Zoover stelde de awards in 2009 in. Bij de verkiezing van dit jaar is voor het eerst een onderscheid gemaakt naar omvang van de reisorganisaties, zodat grote en kleine bedrijven evenveel kans kregen om te winnen. Op de website van Zoover kunnen vakantiegangers beoordelingen achterlaten over reisfaciliteiten als hotels, appartementen, campings en vakantiehuizen. Zoover telt nu meer dan 3 miljoen van deze recensies.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: