Lars van Galen: “We zijn van alle markten thuis”

Auteur: Redactie
Gastronomie 18 mei 2014
Lars van Galen: “We zijn van alle markten thuis”

“Gasten gaan naar een hotel voor drie dingen: een goed bed, een goede douche en goed eten. En vooral dat laatste krijgt de laatste jaren veel aandacht. Sinds we afgelopen november een ster kregen, is er op dat gebied veel gebeurd. We zijn natuurlijk nog steeds in ontwikkeling. In dit vak sta je nooit stil. Groeien, leren, ontwikkelen; dat is essentieel. Om je heen blijven kijken en schaven aan je formule.  Bezig blijven met het vak; dat is mijn motto.

Relatief klein team

Als je praat over food & beverage doen we hier eigenlijk alles. We zijn een hotel-restaurant, dus vanaf  zeven uur ‘s ochtends tot zeker tien uur ’s avonds zijn we bezig. Van ontbijt tot lunch, van borrel tot à la carte dineren. Banqueting, roomservice, kookworkshops, dineren op locatie en een Chef’s Table met achttien couverts; we doen het allemaal. We moeten daarom ook van alle markten thuis zijn. Het ontbijt is de basis van de dag. Zowel voor de zakelijke hotelgast op weekdagen als voor de weekendgast die een paar dagen vrij heeft. Onze keukenbrigade bestaat uit zes mensen; vier vaste krachten en twee leerlingen. Het is wel gas geven met dit relatief kleine team. We willen continu vernieuwen en verbeteren. En daar moet je hard voor werken. Maar wel met enorm veel plezier en gedrevenheid. Om op dit niveau te blijven knallen zetten we natuurlijk alle zeilen bij! We hebben samen maar een doel: De gast happy de deur uit laten gaan, en laten terug komen...    

Chef’s Table

Wat echt van mond-tot-mond gaat is onze Chef’s Table. Achttien couverts in de keuken. Gasten kijken mee, praten mee en proeven mee. Dat geeft een hele leuke interactie. De gasten die hier aanschuiven zijn meestal geen hotelgasten. Zij komen uit de regio of soms nog van verder weg. Het vraagt zichtbaarheid, en vindbaarheid om niet logerende gasten naar je restaurant te lokken. Daar besteden we dus ook veel aandacht aan. Interviews in lokale bladen, tijdschriften. Ons verhaal blijven vertellen. En natuurlijk is internet een belangrijke bron van informatie voor potentiële gasten. Dus ook daar willen we heel zichtbaar zijn.

In het weekeinde moesten we veel mensen teleur stellen in het restaurant; dus we hebben nu de lounge erbij getrokken. Weer 35 extra couverts. We blijven natuurlijk wel een hotel met een restaurant en geen restaurant met een paar kamers.”

HM302014

Overig nieuws