Napolitaanse pizza verovert (Hilton) Amsterdam

11 oktober 2019 | Thijs Jacobs

Hilton Amsterdam introduceert exclusieve Napolitaanse pizza, in combinatie met champagne. In de Half Moon Lounge wordt de klassieker onder de pizza’s op de kaart gezet. De eigentijdse combinatie met bubbels verleent het oorspronkelijke simpele streetfood uit Napels een gastronomisch tintje. Speciale pizza & champagne-variaties worden tot en met 14 november 2019 geserveerd vanaf 20 euro per persoon, inclusief een glas prosecco.

Napels bakermat Italiaanse pizza

Napels is de onbetwiste bakermat van de Italiaanse pizza. Pizza Napolitana heeft dan ook de status van Unesco cultureel erfgoed. De klassieke Napolitaanse pizza’s zijn gebaseerd op tradities en receptuur die vele generaties zijn doorgegeven. Voor de introductie in Hilton Amsterdam staat de gespecialiseerde chef Dario Guerrasio in de keuken. Hij gaat persoonlijk de chefs inwijden in de geheimen van de ingrediënten, bereidingswijze en het bakken van de originele Napolitaanse pizza. Dat luistert allemaal zeer nauw.

Bereiding

De originele Napolitaanse pizza wordt met zorg en aandacht bereid. Het deeg wordt volgens een specifiek procedé bewerkt en er wordt gewerkt met voorgeschreven ingrediënten, zoals San Marzano tomaten en superverse ‘fior di latte’ uit Campanië, zeezout en de beste olijfolie. Voor het bakken van de pizza is een aparte oven aangeschaft. Ook dat proces kent regels, van de manier waarop de pizza de oven ingaat tot de (extra) hoge temperatuur. Daardoor krijgt de Napolitaanse pizza de kenmerkende luchtige, ‘gepofte’ hoge korst, de cornicione.

Pizza met bubbels

Van oudsher wordt de Napolitaanse pizza op straat gegeten, dubbelgeklapt; met bier, cola of een lichte bruiswijn erbij. De Napolitaanse pizza in de Half Moon Lounge van Hilton Amsterdam wordt naar keuze met echte champagne geserveerd. Een sublieme combinatie van chique eenvoud en elegantie, die zijn oorsprong vindt in het hedendaagse New York. Een match met 'complexe bubbels' creëert de perfecte smaak, aldus experimenterende sommeliers in New York, die de Pizza & Champagne als innovatieve culinaire trend ontketenden. Hilton Amsterdam wil met de Pizza Napolitana en fijne bubbels Amsterdam veroveren.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Leo Hollman: ''Al die nieuwe hotelkamers zijn funest voor de bezettingsgraad''

Grand Hotel Karel V is het meest iconische hotel van Utrecht, alhoewel pas in 1992 werd begonnen aan de grondige renovatie van het Rijksmonument dat daarvoor nog een in verval geraakt - en gekraakt - complex was. Hoe anders is het nu: alle 121 kamers worden dadelijk grondig gerenoveerd en qua statuu...

Personalia
Eric van der Heijden nieuwe General Manager resort Hof van Saksen

Bij resort Hof van Saksen in Drenthe, onderdeel van Landal GreenParks, is Eric van der Heijden benoemd tot General Manager. Hij volgt Roland Rozenbroek op, die zich per 1 mei a.s. gaat richten op hospitality-ondersteuning van nieuwe projecten en op uitbreiding van Hof van Saksen. Eric van der Hei...

Hotelbouwplannen
Nieuwbouw van hotel met 349 kamers in Hoofddorp

Voor een locatie op bedrijventerrein De President te Hoofddorp is door Trae Architect een duurzaam hotel ontworpen. Naast 349 kamers van wisselende grootte omvat het complex onder andere een receptie met lobby, ontbijtzaal, restaurant, bar, keukens, vergaderruimten, fitnessruimte en amusementsruimte...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Hilton Hotelketens
Hilton lanceert nieuw merk: Tempo

Hilton heeft met Tempo een nieuw merk in de markt gezet. De Amerikaanse keten meldt echter nog niet wanneer het eerste Tempo-hotel zal openen. Inmiddels telt Hilton achttien merken, waaronder DoubleTree en Waldorf Astoria, zo lezen we op zakenreis.nl. Verenigde Staten Tempo richt zich op de jo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: