Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

3 augustus 2018 | David Bakker

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begonnen. Het doel is om stedelijke locaties te promoten om beter te kunnen reageren op veranderende trends in reisgedrag, evenals het aanbieden van openbare ruimtes die openstaan ??voor alle Parijzenaars. In 2020 is het project voltooid.

"Vanaf het moment dat we het contract kregen, was Novaxia toegewijd om zo nauw mogelijk samen te werken met plaatselijke bewoners. We willen dit project samen met de lokale bewoners doen. Door deze samenwerking met JO & JOE, geven wij antwoord op een steeds veeleisender klant die steeds meer verbonden is en houdt van nieuwe concepten", zei Joachim Azan, voorzitter van Novaxia.

Concept

Gericht op een breed publiek, werd dit 1.465m2 project ontworpen in samenwerking met architecten van Studio Ory & Associés. Het hotel is open voor het publiek, heeft een dakterras van 110m2 en is de plek voor Open House bewoners om elkaar te ontmoeten.

Een architectuur die is toegesneden op de uitdagingen van de bevolking en stadsplanning van de stad. Het gebouw heeft een innovatieve en moderne houten architectuur die milieuvriendelijk is. Het openluchtterras geeft een nieuwe groene ruimte aan de stad en verbetert de levenskwaliteit van de lokale bewoners.


Het JO & JOE Paris Buzenval Open House wil een levendige locatie worden die verbonden is met zijn omgeving. Het restaurant is open voor iedereen en zal lokaal geproduceerde producten promoten. Een workshop gericht op duurzame manieren van reizen, zoals fietsen, evenals vele andere activiteiten, zullen worden aangeboden aan zowel gasten die in het hotel  verblijven als de lokale bevolking die in de Open woont.


Visie

"De innovatieve visie van het hotelconcept dat Novaxia bij de stad Parijs heeft ingediend, is consistent met de waarden die we promoten binnen onze eigenschappen. We kijken uit naar het openen van de volgende JO & JOE in het hart van deze jonge en levendige wijk. Dit wordt een originele locatie met een uniek ontwerp. Het wordt een levendige locatie, waar het leuk is om te delen en te genieten van nieuwe ervaringen, een plek die gasten elke keer kunnen ontdekken en herontdekken", legt François Leclerc, VP - JO & JOE Brand and Operations uit.

De eerste JO & JOE-locatie in Parijs

Gelanceerd in september 2016, voldoet het nieuwe merk van AccorHotels aan de verwachtingen van de 'Millennial-minded'. Op zoek naar een open, verbonden en belonende omgeving, heeft het merk zich aangesloten bij Novaxia. De JO & JOE Paris Buzenval Open House is de eerste in Parijs. Na de opening van een eerste locatie in Hossegor in 2017 en een tweede onthulling in Parijs Gentilly in maart In 2019, heeft het merk al toegezegd om meer locaties te openen in toonaangevende Europese en internationale steden zoals Rio, Boedapest, Londen en Krakau.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: vijf keer raak

“De hotelindustrie verliest de controle over haar eigen kamervoorraad.” Dat was een van de belangrijkste – wat apocalyptisch aandoende - voorspellingen in de white paper van de International Hotel Association over de toekomst van de hotelsector. Het in 1996 gepubliceerde rapport me...

Economie Achtergronden
Stevige groei meetings- en eventsbranche verwacht in 2019

Een decennium na de wereldwijde economische recessie van 2008, is de meetings- en eventsbranche teruggeveerd. Voor het vierde achtereenvolgende jaar laat de sector een consistente groei van uitgaven en bezoekers zien. Deze gestage en stabiele groei is de nieuwe norm binnen de meetings- en eventsbran...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Hotel Achtergronden
Preston Palace heeft een eigen 'geluksmakelaar'

Ze is efficiënt, attent, ervaren, vriendelijk en ze weet álles over trouwen. Dat is Wendy, de Weddingplanner van Preston Palace. Ze doet alles voor de mooiste dag van haar gasten en werkt exclusief voor dit all-inclusive hotel. En dat doet ze goed. Geluksmakelaar "Ik geniet er...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: