Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

3 augustus 2018 | David Bakker

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begonnen. Het doel is om stedelijke locaties te promoten om beter te kunnen reageren op veranderende trends in reisgedrag, evenals het aanbieden van openbare ruimtes die openstaan ??voor alle Parijzenaars. In 2020 is het project voltooid.

"Vanaf het moment dat we het contract kregen, was Novaxia toegewijd om zo nauw mogelijk samen te werken met plaatselijke bewoners. We willen dit project samen met de lokale bewoners doen. Door deze samenwerking met JO & JOE, geven wij antwoord op een steeds veeleisender klant die steeds meer verbonden is en houdt van nieuwe concepten", zei Joachim Azan, voorzitter van Novaxia.

Concept

Gericht op een breed publiek, werd dit 1.465m2 project ontworpen in samenwerking met architecten van Studio Ory & Associés. Het hotel is open voor het publiek, heeft een dakterras van 110m2 en is de plek voor Open House bewoners om elkaar te ontmoeten.

Een architectuur die is toegesneden op de uitdagingen van de bevolking en stadsplanning van de stad. Het gebouw heeft een innovatieve en moderne houten architectuur die milieuvriendelijk is. Het openluchtterras geeft een nieuwe groene ruimte aan de stad en verbetert de levenskwaliteit van de lokale bewoners.


Het JO & JOE Paris Buzenval Open House wil een levendige locatie worden die verbonden is met zijn omgeving. Het restaurant is open voor iedereen en zal lokaal geproduceerde producten promoten. Een workshop gericht op duurzame manieren van reizen, zoals fietsen, evenals vele andere activiteiten, zullen worden aangeboden aan zowel gasten die in het hotel  verblijven als de lokale bevolking die in de Open woont.


Visie

"De innovatieve visie van het hotelconcept dat Novaxia bij de stad Parijs heeft ingediend, is consistent met de waarden die we promoten binnen onze eigenschappen. We kijken uit naar het openen van de volgende JO & JOE in het hart van deze jonge en levendige wijk. Dit wordt een originele locatie met een uniek ontwerp. Het wordt een levendige locatie, waar het leuk is om te delen en te genieten van nieuwe ervaringen, een plek die gasten elke keer kunnen ontdekken en herontdekken", legt François Leclerc, VP - JO & JOE Brand and Operations uit.

De eerste JO & JOE-locatie in Parijs

Gelanceerd in september 2016, voldoet het nieuwe merk van AccorHotels aan de verwachtingen van de 'Millennial-minded'. Op zoek naar een open, verbonden en belonende omgeving, heeft het merk zich aangesloten bij Novaxia. De JO & JOE Paris Buzenval Open House is de eerste in Parijs. Na de opening van een eerste locatie in Hossegor in 2017 en een tweede onthulling in Parijs Gentilly in maart In 2019, heeft het merk al toegezegd om meer locaties te openen in toonaangevende Europese en internationale steden zoals Rio, Boedapest, Londen en Krakau.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: