Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

3 augustus 2018 | David Bakker

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begonnen. Het doel is om stedelijke locaties te promoten om beter te kunnen reageren op veranderende trends in reisgedrag, evenals het aanbieden van openbare ruimtes die openstaan ??voor alle Parijzenaars. In 2020 is het project voltooid.

"Vanaf het moment dat we het contract kregen, was Novaxia toegewijd om zo nauw mogelijk samen te werken met plaatselijke bewoners. We willen dit project samen met de lokale bewoners doen. Door deze samenwerking met JO & JOE, geven wij antwoord op een steeds veeleisender klant die steeds meer verbonden is en houdt van nieuwe concepten", zei Joachim Azan, voorzitter van Novaxia.

Concept

Gericht op een breed publiek, werd dit 1.465m2 project ontworpen in samenwerking met architecten van Studio Ory & Associés. Het hotel is open voor het publiek, heeft een dakterras van 110m2 en is de plek voor Open House bewoners om elkaar te ontmoeten.

Een architectuur die is toegesneden op de uitdagingen van de bevolking en stadsplanning van de stad. Het gebouw heeft een innovatieve en moderne houten architectuur die milieuvriendelijk is. Het openluchtterras geeft een nieuwe groene ruimte aan de stad en verbetert de levenskwaliteit van de lokale bewoners.


Het JO & JOE Paris Buzenval Open House wil een levendige locatie worden die verbonden is met zijn omgeving. Het restaurant is open voor iedereen en zal lokaal geproduceerde producten promoten. Een workshop gericht op duurzame manieren van reizen, zoals fietsen, evenals vele andere activiteiten, zullen worden aangeboden aan zowel gasten die in het hotel  verblijven als de lokale bevolking die in de Open woont.


Visie

"De innovatieve visie van het hotelconcept dat Novaxia bij de stad Parijs heeft ingediend, is consistent met de waarden die we promoten binnen onze eigenschappen. We kijken uit naar het openen van de volgende JO & JOE in het hart van deze jonge en levendige wijk. Dit wordt een originele locatie met een uniek ontwerp. Het wordt een levendige locatie, waar het leuk is om te delen en te genieten van nieuwe ervaringen, een plek die gasten elke keer kunnen ontdekken en herontdekken", legt François Leclerc, VP - JO & JOE Brand and Operations uit.

De eerste JO & JOE-locatie in Parijs

Gelanceerd in september 2016, voldoet het nieuwe merk van AccorHotels aan de verwachtingen van de 'Millennial-minded'. Op zoek naar een open, verbonden en belonende omgeving, heeft het merk zich aangesloten bij Novaxia. De JO & JOE Paris Buzenval Open House is de eerste in Parijs. Na de opening van een eerste locatie in Hossegor in 2017 en een tweede onthulling in Parijs Gentilly in maart In 2019, heeft het merk al toegezegd om meer locaties te openen in toonaangevende Europese en internationale steden zoals Rio, Boedapest, Londen en Krakau.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Banqueting
Drie experts over banquet sales: "Volop kansen"

In de crisis werd er niet naar omgekeken, maar in tijden van economische voorspoed is het onomstreden: de banquetingafdeling is in beweging. En hoe. De meningen over verkoop zijn verdeeld. Nogal. Maar dat er kansen liggen binnen de banquetingafdeling is een feit. De leisuremarkt trekt aan en de jong...

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Dutch Hotel City Index

De hotelmarkt als geheel laat cijfers zien die we nog niet eerder hebben gezien. Bezettingsgraden en kamerprijzen komen inmiddels boven de getallen van het jubeljaar 2007 uit. Het perspectief voor het komende jaar is bijzonder positief, dus dat belooft wat! Waar moet je als investeerder met je geld ...

Achtergronden Tech
Met een marketingbril naar Nederlandse hoteliers kijken, dat is schrikken!

Als online retailbankier kwam ik jaren geleden in aanraking met hoteliers, in de online managementrol bij Fletcher. Het voelde vertrouwd, alleen zijn klanten opeens gasten en is bestellen boeken. Binnen Fletcher vond men zichzelf, en werkte men eigenlijk als, een retailbedrijf. Dus was marketing een...

Hotelketens Interview Longread
Interview Harry en Jennifer Westers, WestCord Hotels: "Wij spelen onze eigen wedstrijd"

Naamsbekendheid is meestal te danken aan opzienbarend nieuws. De naam Harry Westers doet bij menigeen binnen de hotellerie een belletje rinkelen. Nou ja, ‘belletje’; zeg gerust een scheepsbel. Hij heeft immers de SS Rotterdam weer op koers gekregen. En we kennen hem ook nog van Golden Tu...

Achtergronden
Rotterdam heeft hotels nodig

In het jaar 2017 steeg het aantal overnachtingen in Rotterdam met maar liefst 9 procent tot 1,8 miljoen overnachtingen. De groei zette in 2018 flink door; maar liefst 27,6 procent over het eerste kwartaal, meldt Colliers International. Het aantal Nederlandse toeristen in de havenstad stijgt de a...

Events
Training e-mailmarketing

Een goed opgezetten e-mailcampagne zorgt voor meer directe boekingen. De HM Academy heeft de kennis in huis om u als hotelier verder te helpen met een goed opgezette e-mailmarketingcampagne. Op 24 september aanstaande organiseert de HM Academy de training e-mailmarketing in de Utrechtse trainingsloc...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: