Nieuw hotelmerk van Accor opent in Parijs

3 augustus 2018 | David Bakker

Novaxia heeft de aankoop van 61 rue Buzenval voltooid en begint aan de bouw van een nieuw hotelconcept, de eerste JO & JOE Open House in Parijs. Gelegen in het hart van een jonge en levendige wijk, is dit een van de 8 'Reinventing Paris'-projecten waarvan de start van de bouw al is begonnen. Het doel is om stedelijke locaties te promoten om beter te kunnen reageren op veranderende trends in reisgedrag, evenals het aanbieden van openbare ruimtes die openstaan ??voor alle Parijzenaars. In 2020 is het project voltooid.

"Vanaf het moment dat we het contract kregen, was Novaxia toegewijd om zo nauw mogelijk samen te werken met plaatselijke bewoners. We willen dit project samen met de lokale bewoners doen. Door deze samenwerking met JO & JOE, geven wij antwoord op een steeds veeleisender klant die steeds meer verbonden is en houdt van nieuwe concepten", zei Joachim Azan, voorzitter van Novaxia.

Concept

Gericht op een breed publiek, werd dit 1.465m2 project ontworpen in samenwerking met architecten van Studio Ory & Associés. Het hotel is open voor het publiek, heeft een dakterras van 110m2 en is de plek voor Open House bewoners om elkaar te ontmoeten.

Een architectuur die is toegesneden op de uitdagingen van de bevolking en stadsplanning van de stad. Het gebouw heeft een innovatieve en moderne houten architectuur die milieuvriendelijk is. Het openluchtterras geeft een nieuwe groene ruimte aan de stad en verbetert de levenskwaliteit van de lokale bewoners.


Het JO & JOE Paris Buzenval Open House wil een levendige locatie worden die verbonden is met zijn omgeving. Het restaurant is open voor iedereen en zal lokaal geproduceerde producten promoten. Een workshop gericht op duurzame manieren van reizen, zoals fietsen, evenals vele andere activiteiten, zullen worden aangeboden aan zowel gasten die in het hotel  verblijven als de lokale bevolking die in de Open woont.


Visie

"De innovatieve visie van het hotelconcept dat Novaxia bij de stad Parijs heeft ingediend, is consistent met de waarden die we promoten binnen onze eigenschappen. We kijken uit naar het openen van de volgende JO & JOE in het hart van deze jonge en levendige wijk. Dit wordt een originele locatie met een uniek ontwerp. Het wordt een levendige locatie, waar het leuk is om te delen en te genieten van nieuwe ervaringen, een plek die gasten elke keer kunnen ontdekken en herontdekken", legt François Leclerc, VP - JO & JOE Brand and Operations uit.

De eerste JO & JOE-locatie in Parijs

Gelanceerd in september 2016, voldoet het nieuwe merk van AccorHotels aan de verwachtingen van de 'Millennial-minded'. Op zoek naar een open, verbonden en belonende omgeving, heeft het merk zich aangesloten bij Novaxia. De JO & JOE Paris Buzenval Open House is de eerste in Parijs. Na de opening van een eerste locatie in Hossegor in 2017 en een tweede onthulling in Parijs Gentilly in maart In 2019, heeft het merk al toegezegd om meer locaties te openen in toonaangevende Europese en internationale steden zoals Rio, Boedapest, Londen en Krakau.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: