Ruim een kwart gasten maakt actief gebruik van de Handy

1 februari 2018 | David Bakker

De inzet van de Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om
te gebruiken tijdens het verblijf, wordt door ruim een kwart van de gasten gebruikt, zo blijkt uit de eerste analyse bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport. Iedere dag registreren zich tussen de 200 en 260 nieuwe gebruikers met de smartphones, waarvan er tot op heden nog niet één is verdwenen. De telefoons worden vooral door Engelstalige (65.7%) gasten gebruikt om informatie over de omgeving in te winnen, maar ook over het hotel en zijn aanvullende services, zo blijkt uit een onderzoek naar de meest bezochte pagina’s binnen de smartphone. Informatie over omgeving en hotel het meest in trek.

Eerste in Nederland

Het hotel is als eerste in Nederland gestart met het aanbieden van de gratis Handy’s. De gasten maken vooral in het weekend gretig gebruik van de mogelijkheden die het apparaat te bieden heeft. Naast de gratis toegang tot internet en bellen is er een grote behoefte aan informatie over de omgeving en het hotel zelf. De maps (22%), browser (20%) en city guide (11%) behoren tot de populairste functies in de sidebar categorie. Maar ook de aanvullende diensten van het hotel zijn met de smartphone gemakkelijk toegankelijk vanuit de homescreen. De roomservice (39%), gourmet bar (15%) en hotel van a t/m z
(10%) zijn in deze categorie de meest bezochte pagina’s.

Informatie winnen

Op de telefoons staan tevens geïntegreerde artikelen. Hierbij scoren de grachten van Amsterdam en informatie over het bollenseizoen het hoogst. Floris Licht, General Manager Novotel Amsterdam Schiphol Airport: “De Handy maakt het inwinnen van informatie een stuk gemakkelijker voor onze gasten. We zien dat ze op een toegankelijke manier
bijdragen aan een completere beleving van hun verblijf. Door iedere keer net die extra stap te zetten, blijven we ons ontwikkelen en de ervaring van onze gasten verrijken.”
Nog niet één apparaat verdwenen. De kansen voor de hotels zelf liggen vooral in het proactief promoten van de Handy, mede door via pushberichten promo’s te versturen om het gebruik extra te stimuleren. De vrees voor diefstal van de telefoons blijkt ongegrond, in de eerste maanden na de invoering is nog niet één apparaat verdwenen.


Oorsprong Handy


Handy is het eerste mobiele besturingssysteem dat is gericht op de horeca. Afgestemd op de behoeftes van zowel reizigers als hoteliers met als doel een systeem te leveren dat hotels voorziet van hogere inkomsten en gasten voorziet van naadloze connectiviteit en content. Het hoofdkantoor van Handy bevindt zich in Hong Kong, waar inmiddels 80% van de hotelkamers een Handy heeft. Dat percentage geldt ook voor Singapore. Wereldwijd zijn inmiddels meer dan één miljoen kamers uitgerust met een Handy.


Novotel Amsterdam Schiphol Airport

Het naast station Hoofddorp gelegen Novotel Amsterdam Schiphol Airport is eind 2015 geopend en telt 314 kamers en 17 vergaderzalen. Het hotel is ontwikkeld volgens de hoge Accor-standaarden voor Duurzaamheid (de Planet 21-gedachte). Zo heeft het hotel specifieke ramen waardoor weinig warmte verloren gaat, is er natuurlijke ventilatie, en zijn er zoveel mogelijk milieuvriendelijke, herbruikbare materialen toegepast. Op het dak van het hotel groeien planten, wat geluiddempend werkt en de levensduur van het dak verlengt.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Hotelketens Internationaal
World Trade Center Association kiest voor Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp

World Trade Center Association (HQ New York) kiest ervoor om zijn dienstverlening onder te brengen in het Lindner WTC Hotel & City Lounge Antwerp aan het Centraal Station in Antwerpen. Door de samenwerking en de co-branding met dit wereldmerk verandert de naam van het hotel officieel in: Lindner...

Amsterdam Van der Valk
Waxsalon in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel

In oktober opent Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel aan de Joan Muyskenweg 20 de deuren. Dit gloednieuwe hotel is een aanwinst voor het Van der Valk concern én voor de hoofdstad. Hier vindt u alles onder één dak, waaronder een zeer complete wellness met een waxsalon van Delete ...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Amsterdam Culinair
Viering 25 jaar Roberto’s Restaurant met parade van pure klassiekers

Roberto’s Restaurant in Hilton Amsterdam viert dit najaar zijn 25-jarig bestaan. Het klassiek Italiaanse restaurant is altijd trouw gebleven aan zijn filosofie ‘Italiaans te zijn in alle facetten’. Vanaf oktober wordt het jubileum gevierd met een parade van pure klassiekers op de m...

Hilton Interview Longread
Exclusief interview Roberto Payer: "Dit is geen afscheidsinterview"

Roberto Payer. Wellicht de bekendste hotelier van Nederland, een boegbeeld van de hotellerie. Naar eigen zeggen wordt hij snel vergeten als hij stopt. “Zo zit de samenleving in elkaar, maar mij maakt dat niets uit. Als ik stop, herkent niemand me meer, dan ben ik een totale nobody.” Miss...

Events Hoteltech
Wat gebeurt er in het brein van de hotelier?

Tijdens HotelTech 2018, op maandag 19 november in Bunnik, is Margriet Sitskoorn keynote spreker. Zij spreekt over de invloed van leiderschap op het brein en dat geldt natuurlijk niet alleen voor uw hoteliersbrien. Voor hotelmanagers is HotelTech een event dat je niet wilt missen. Bovendien is regist...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: