Ruim een kwart gasten maakt actief gebruik van de Handy

1 februari 2018 | David Bakker

De inzet van de Handy, een smartphone aangeboden door het hotel om
te gebruiken tijdens het verblijf, wordt door ruim een kwart van de gasten gebruikt, zo blijkt uit de eerste analyse bij Novotel Amsterdam Schiphol Airport. Iedere dag registreren zich tussen de 200 en 260 nieuwe gebruikers met de smartphones, waarvan er tot op heden nog niet één is verdwenen. De telefoons worden vooral door Engelstalige (65.7%) gasten gebruikt om informatie over de omgeving in te winnen, maar ook over het hotel en zijn aanvullende services, zo blijkt uit een onderzoek naar de meest bezochte pagina’s binnen de smartphone. Informatie over omgeving en hotel het meest in trek.

Eerste in Nederland

Het hotel is als eerste in Nederland gestart met het aanbieden van de gratis Handy’s. De gasten maken vooral in het weekend gretig gebruik van de mogelijkheden die het apparaat te bieden heeft. Naast de gratis toegang tot internet en bellen is er een grote behoefte aan informatie over de omgeving en het hotel zelf. De maps (22%), browser (20%) en city guide (11%) behoren tot de populairste functies in de sidebar categorie. Maar ook de aanvullende diensten van het hotel zijn met de smartphone gemakkelijk toegankelijk vanuit de homescreen. De roomservice (39%), gourmet bar (15%) en hotel van a t/m z
(10%) zijn in deze categorie de meest bezochte pagina’s.

Informatie winnen

Op de telefoons staan tevens geïntegreerde artikelen. Hierbij scoren de grachten van Amsterdam en informatie over het bollenseizoen het hoogst. Floris Licht, General Manager Novotel Amsterdam Schiphol Airport: “De Handy maakt het inwinnen van informatie een stuk gemakkelijker voor onze gasten. We zien dat ze op een toegankelijke manier
bijdragen aan een completere beleving van hun verblijf. Door iedere keer net die extra stap te zetten, blijven we ons ontwikkelen en de ervaring van onze gasten verrijken.”
Nog niet één apparaat verdwenen. De kansen voor de hotels zelf liggen vooral in het proactief promoten van de Handy, mede door via pushberichten promo’s te versturen om het gebruik extra te stimuleren. De vrees voor diefstal van de telefoons blijkt ongegrond, in de eerste maanden na de invoering is nog niet één apparaat verdwenen.


Oorsprong Handy


Handy is het eerste mobiele besturingssysteem dat is gericht op de horeca. Afgestemd op de behoeftes van zowel reizigers als hoteliers met als doel een systeem te leveren dat hotels voorziet van hogere inkomsten en gasten voorziet van naadloze connectiviteit en content. Het hoofdkantoor van Handy bevindt zich in Hong Kong, waar inmiddels 80% van de hotelkamers een Handy heeft. Dat percentage geldt ook voor Singapore. Wereldwijd zijn inmiddels meer dan één miljoen kamers uitgerust met een Handy.


Novotel Amsterdam Schiphol Airport

Het naast station Hoofddorp gelegen Novotel Amsterdam Schiphol Airport is eind 2015 geopend en telt 314 kamers en 17 vergaderzalen. Het hotel is ontwikkeld volgens de hoge Accor-standaarden voor Duurzaamheid (de Planet 21-gedachte). Zo heeft het hotel specifieke ramen waardoor weinig warmte verloren gaat, is er natuurlijke ventilatie, en zijn er zoveel mogelijk milieuvriendelijke, herbruikbare materialen toegepast. Op het dak van het hotel groeien planten, wat geluiddempend werkt en de levensduur van het dak verlengt.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
“Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug”

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: