Travelbird biedt realtime assistentie in app

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

Online reisorganisatie TravelBird kondigde vandaag de lancering van een baanbrekende nieuwe app-functie aan waarmee Realtime-assistentie aan reizigers kan worden geboden. Als eerste van haar soort is de in-app-functie, beschikbaar op zowel iOS als Android, een effectief hulpmiddel zodat reizigers zorgeloos van hun vakantie kunnen genieten. Wellicht ook een goede functie voor apps van hotels en B&B's?

In overeenstemming met de bedrijfsmissie om zorgeloze, inspirerende reiservaringen te bieden, is de functie ontwikkeld op basis van wat de reiziger wil en nodig heeft. Naast het bieden van realtime-assistentie, wanneer nodig, belooft de technologie ook om reizigers automatisch up-to-date te houden met relevante informatie tijdens hun trip.

Hier kun je een voorbeeld zien van hoe de app te werk gaat: wanneer een reiziger uit het vliegtuig stapt en de app opent, zal de functie onmiddellijk de volgende stap van de vakantie tonen, zoals de details van een huurauto enzovoort. Of als de reizigers ergens in de stad aan het eten zijn en terug willen keren naar het hotel, zal de app hen met één klik van navigatie voorzien. Zoekwerk naar adressen of documenten is dus niet langer nodig. De reiziger krijgt onmiddellijk de juiste informatie te zien, zonder hiervoor ook maar enige moeite te hoeven doen.

Primeur in de sector

De realtime- assistentiefunctie in de App is een primeur in haar sector en geeft reizigers de mogelijkheid om probleemloos feedback te geven op elk moment van de reis, net zoals de mogelijkheid om hulp te vragen. Indien nodig zijn de vakantieadviseurs van TravelBird direct bereikbaar voor hulp (zie de screenshots onderaan).

De CEO van TravelBird, Symen Jansma, zegt: “We willen dat onze reizigers weten dat ze hulp kunnen krijgen op elk moment van hun reis. Met realtime-assistentie en onmiddellijke feedback zijn onze toegewijde vakantieadviseurs slechts enkele klikken verwijderd. Zo kunnen reizigers ons op een snellere en efficiëntere manier om hulp en advies vragen. We zijn opgetogen om deze nieuwe functies te introduceren in de TravelBird-app. Hiermee zijn we de eerste om de klantendienst binnen de toeristische sector op een proactieve en gepersonaliseerde manier te benaderen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor Internationaal
Accor opent 3000ste hotel in Europa

Accor opent haar 3.000ste hotel in Europa met de komst van twee ‘Mondrian’ hotels in Frankrijk. Met meer dan 340.000 kamers in 39 landen is Accor Europees markleider. De komst van Mondrian naar Europa, Accor’s 26e merk, onderstreept Accor’s ambitie in het premium en lifestyle...

Interview Longread
''In mijn hotel werken alleen 50-plussers''

Op een steenworp afstand van het beroemde Maastrichtse Vrijthof vind je Hotel Botticelli, een prachtig klassiek hotel in Venetiaanse sferen. De eigenaar Charles Steffens leidt ons rond in zijn hotel dat herinneringen oproept aan een roemrijk verleden, maar tegelijkertijd toekomstbestendig is, aangez...

Hotelbouwplannen Hilton
Hilton Royal Parc Soestduinen heropend na renovatie

Na 16 maanden waarin Hilton Royal Parc Soestduinen volledig gerenoveerd is, is het hotel er nu klaar voor om als DoubleTree by Hilton haar deuren te heropenen. Samen met de eigenaren, Netjes Beheer B.V., is er bewust voor gekozen om onder een ander Hilton-brand verder te gaan. Voortaan een Double...

Awards Culinair
Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, pl...

Wet- en regelgeving Airbnb
KHN: Snel ingrijpen op platformen zoals Airbnb noodzakelijk

De Tweede Kamer spreekt donderdag 16 januari in een schriftelijk verslag over nieuwe wetgeving voor huizenverhuurplatformen, zoals Airbnb. In aanloop naar deze kamerbehandeling pleit Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voor verplichte medewerking van deze platformen als het gaat om toezicht op verhuu...

Personalia Mensen
RAI Amsterdam benoemt Luuk Scholte tot Domain & Partnership Manager

Na zeven edities leiding te hebben gegeven aan Horecava is Luuk Scholte door RAI Amsterdam benoemd tot Domain & Partnership Manager. Carlijn Groen, huidig Exhibition Manager van Horecava, neemt het stokje van Luuk Scholte over. Luuk Scholte is in zijn nieuwe rol verantwoordelijk voor het rea...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: