24 sterrenchefs koken voor goede doel in hotel

2 februari 2016 |
24 sterrenchefs koken voor goede doel in hotel<

24 sterrenchefs waaronder Menno Post, Soenil Bahadoer, Erik van Loo en Sydney Schutte zullen 24 uur lang non-stop de sterren van de
hemel koken voor dance4Life. Van zondag 13 maart 12.00 uur tot en met maandag 14 maart 12.00 is PRESSROOM Amsterdam in het INK hotel 24 uur lang hét culinaire centrum van Nederland. In een sessie van drie uur bereiden drie chef-koks beurtelings drie gerechten per uur.

Foto: Mark Gratema van ML, Dennis Kuipers van Vinkeles, Maurits v/d Voorn van Latour, mede-organisator Tjitze van der Dam van PRESSROOM en mede-organisator Frank Schipper van De Compagnon

Goede doel
Initiatiefnemer en bedenker van deze gastronomische 24-uurs benefietactie is Tjitze van der Dam de chef van PRESSROOM Amsterdam in het INK hotel. Hij heeft inmiddels tientallen toprestaurants van Michelinniveau bereid gevonden om geheel belangeloos mee te werken: "Het is fantastisch om te merken dat zoveel professionals zich inzetten voor een event waarvan de volledige opbrengst naar het goede doel gaat. Voor zover ik weet, zijn er nergens ter wereld zoveel Michelinsterren-chefs in zo’n korte tijd bij elkaar gekomen om samen te koken."

Hoe het werkt
Per sessie van drie uur, kunnen slechts 40 gasten in het restaurant terecht. Drie chef-koks bereiden beurtelings drie gerechten per uur. Elke gast krijgt dus negen topgerechten van chefs die gezamenlijk gemiddeld vier Michelinsterren vertegenwoordigen. In totaal zijn er 8 sessies en slechts 320 stoelen beschikbaar voor dit evenement. Prijs per persoon start bij €250,-. Deze prijs is all-in (aperitief, wijn, water, koffie). Daarnaast wordt er gezorgd voor passend entertainment gedurende elke zitting; van live muziek in de avond tot een vroege yoga-klas voor de early-dinner-birds. De volledige opbrengst van deze 24-uurs benefietactie gaat naar dance4life, een organisatie die samen met jongeren werkt aan een wereld zonder aids, ongeplande zwangerschappen en seksueel geweld.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: