Beste hotel van Nederland: Van der Valk Hotel Nijmegen - Lent

12 januari 2017 | Jorien Slager

Hotels.nl heeft in de afgelopen weken 42 awards uitgereikt aan de beste hotels van Nederland. In totaal hebben 43.000 hotelgasten een reviewscore gegeven over het hotel waar zij in verbleven. De grote winnaar is Van der Valk Hotel Nijmegen - Lent. Van de hotelgasten kreeg dit hotel een 9.0 als gemiddelde reviewscore. Hiervoor kreeg de leiding van het hotel de award voor ‘Beste Hotel van Nederland’ uitgereikt. De awards zijn een kwaliteitsonderscheiding die boekingswebsite Hotels.nl jaarlijks toekent.

Top 3

De Top 3 van beste hotels van Nederland bestaat naast Van der Valk Hotel Lent-Nijmegen, uit Van der Valk Hotel Enschede en Hampshire Hotel Holthurnsche Hof. Zij behaalden een gemiddelde reviewscore van 8.9. Ook kent Hotels.nl awards toe aan de beste hotels per regio en aan de beste hotels in een aantal categorieën. Van der Valk Hotel Lent-Nijmegen is daarbij dus ook het ‘Beste Hotel van Gelderland’.

Alle awardwinnaars staan hier vermeld.

Hotels.nl baseert de lijst van beste hotels op de reviewscores van de ruim 2.000 hotels in het aanbod van de boekingswebsite. In 2016 hebben 43.000 hotelgasten een review ingevuld. Gasten kunnen bij hotels waarin zij verbleven scores invullen voor prijs-kwaliteitverhouding, hygiëne, comfort, service en ligging. Daarnaast kunnen ze opmerkingen plaatsen over bijzondere plus- en minpunten van het hotel. Hotels.nl publiceert de gemiddelden van deze scores en de opmerkingen van de gasten op zijn website (www.hotels.nl). Dat helpt bezoekers hun keuze te maken voor een hotel. 

Award

Sinds 2014 reikt Hotels.nl prijzen uit voor de reviewscores over het voorgaande jaar. De beeldjes zijn handgemaakt en luxe afgewerkt met het karakteristieke roze bedje; het beeldmerk van Hotels.nl. In de komende weken worden er in totaal 42 awards uitgereikt. De uitslag van de verkiezing blijft altijd tot het laatste moment geheim. Medewerkers van Hotels.nl verrasten het hotelpersoneel door onaangekondigd naar de uitgekozen hotels te komen en de awards uit te reiken. 

Hotels.nl vierde in 2016 zijn vijftienjarig bestaan. Henriette IJzelenberg en Kees Eldering begonnen de boekingswebsite op 28 november 2011 in een Groningse achterkamer. De onderneming die toen bestond uit één laptop en één telefoon, is nu een van de grootste boekingswebsites van Nederland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Accor
Halfjaarcijfers Accor: 1,5 miljard verlies en 1000 banen weg

Accor draaide over het eerste halfjaar van 2020 een verlies van 1,5 miljard euro. Daarnaast vreest het Franse concern afscheid te moeten nemen van 1000 banen. Bij Accor werken ongeveer 18.000 mensen. De coronapandemie hakt er flink in bij het Franse bedrijf, waar hotelketens Novotel, Mercure en Ibis...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download: corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Column David Bakker
Column: Het onzichtbare leed

Er zijn weinig hoteliers die geen mening over Booking.com hebben. Aan het begin van deze coronacrisis verweet menig hotelier dat de boekingsgigant zich niet als partner van de hotellerie opstelde. Alle boekingen konden kosteloos worden geannuleerd, de hotels bleven leeg en van enige correspondentie ...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: