Beste hotel van Nederland: Van der Valk Hotel Nijmegen - Lent

12 januari 2017 | Jorien Slager

Hotels.nl heeft in de afgelopen weken 42 awards uitgereikt aan de beste hotels van Nederland. In totaal hebben 43.000 hotelgasten een reviewscore gegeven over het hotel waar zij in verbleven. De grote winnaar is Van der Valk Hotel Nijmegen - Lent. Van de hotelgasten kreeg dit hotel een 9.0 als gemiddelde reviewscore. Hiervoor kreeg de leiding van het hotel de award voor ‘Beste Hotel van Nederland’ uitgereikt. De awards zijn een kwaliteitsonderscheiding die boekingswebsite Hotels.nl jaarlijks toekent.

Top 3

De Top 3 van beste hotels van Nederland bestaat naast Van der Valk Hotel Lent-Nijmegen, uit Van der Valk Hotel Enschede en Hampshire Hotel Holthurnsche Hof. Zij behaalden een gemiddelde reviewscore van 8.9. Ook kent Hotels.nl awards toe aan de beste hotels per regio en aan de beste hotels in een aantal categorieën. Van der Valk Hotel Lent-Nijmegen is daarbij dus ook het ‘Beste Hotel van Gelderland’.

Alle awardwinnaars staan hier vermeld.

Hotels.nl baseert de lijst van beste hotels op de reviewscores van de ruim 2.000 hotels in het aanbod van de boekingswebsite. In 2016 hebben 43.000 hotelgasten een review ingevuld. Gasten kunnen bij hotels waarin zij verbleven scores invullen voor prijs-kwaliteitverhouding, hygiëne, comfort, service en ligging. Daarnaast kunnen ze opmerkingen plaatsen over bijzondere plus- en minpunten van het hotel. Hotels.nl publiceert de gemiddelden van deze scores en de opmerkingen van de gasten op zijn website (www.hotels.nl). Dat helpt bezoekers hun keuze te maken voor een hotel. 

Award

Sinds 2014 reikt Hotels.nl prijzen uit voor de reviewscores over het voorgaande jaar. De beeldjes zijn handgemaakt en luxe afgewerkt met het karakteristieke roze bedje; het beeldmerk van Hotels.nl. In de komende weken worden er in totaal 42 awards uitgereikt. De uitslag van de verkiezing blijft altijd tot het laatste moment geheim. Medewerkers van Hotels.nl verrasten het hotelpersoneel door onaangekondigd naar de uitgekozen hotels te komen en de awards uit te reiken. 

Hotels.nl vierde in 2016 zijn vijftienjarig bestaan. Henriette IJzelenberg en Kees Eldering begonnen de boekingswebsite op 28 november 2011 in een Groningse achterkamer. De onderneming die toen bestond uit één laptop en één telefoon, is nu een van de grootste boekingswebsites van Nederland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Interview
Ambities bij hotel blooming in Bergen ''Een Bib Gourmand zou geweldig zijn''

Dit interview is onderdeel van het drieluik ‘Hotellerie aan de Noordzeekust geportretteerd’. Twee weken geleden publiceerden we deel 1, het interview met Syrco Bakker, tweesterrenchef van Pure C, onderdeel van Strandhotel Candzand-Bad. Vorige week volgde deel 2: het interview met Mariann...

Onderwijs Ondernemen
Deze hotelprofessionals zijn klaar voor het post-corona tijdperk

Blije gezichten van hotelprofessionals. We vonden het wel weer eens tijd om met iets positiefs te komen. Op de foto zie je de cursisten die met goed gevolg de Revenue Management training - aangeboden door HM Academy, met als trainer Stan Josephi - hebben afgerond. Kansen pakken Ondanks de rece...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: