5 tips om online meer succes te hebben

21 maart 2018 | Thijs Jacobs

Een website bouwen kan iedereen tegenwoordig. gevonden worden is fors moeilijker, mede omdat Google de parameters steeds bijstelt en die niet prijsgeeft. Eén ding is zeker: SEO, en daarmee ook goede content, is van belang!

1. Content 

Google geeft websites met goede content, met waardevolle en unieke content dus, een hogere ranking. Houd er ook rekening mee dat invloeden uit social media en een hoge mate van interactie meewegen!

2. Bouw een community

Eenrichtingsverkeer behoort tot het verleden, zeker online. Tegenwoordig is drierichtingsverkeer eigenlijk het beste: jij plaatst content, een gebruiker reageert en vervolgens reageert een andere gebruiker daar weer op. Bedrijven als Facebook en Zoover zijn er groot mee geworden binnen hun eigen markt, maar ook als horecaondernemer kun je deze interactie een positief effect laten hebben op je bedrijfsvoering. Nothing beats communication!

3. Leg een mooie mailinglijst aan

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zijn trucjes om een mooie mailinglijst aan te leggen. Facebook is hier uitermate voor geschikt; zeker als je een 'opt-in'-actie opzet. Zorg voor een goede landingspagina met een strakke visuele lay-out en een goede actie. Heb je iets weg te geven? dan haal je gegarandeerd veel adressen binnen. 

4. Focus op ondernemer, niet op onderneming

We hebben vaak de neiging om enkel ons bedrijf sterk neer te zetten. Goed idee, maar een onderneming spreekt niet zo aan als een ondernemer en de mensen binnen je bedrijf. Niet voor niets doen mensen het goed op de cover van een blad. Een band opbouwen met je achterban is cruciaal, en dat doe je als ondernemer, niet als onderneming... 

5. Entertain je online gasten!

Entertainment is belangrijk. Ook online. Denk aan een mooie video, een give-away, een kijkje achter de schermen... Daar hebben we weer die achterban, die community. Zonder hen red je het niet. 

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Interview: hotel in voormalig klooster Utrecht

Utrecht kent een behoorlijke hotelontwikkeling en dat is niet verwonderlijk, gezien het aantal kamers in de Domstad. Dat aantal blijft immers behoorlijk achter bij de (verwachte) vraag. In de bruisende wijk Lombok opende onlangs het parochiehuis van het nieuwe hotel The Anthony. In het kloostergedee...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Personalia
Niels Hoek nieuwe sales manager U Parkhotel

Niels Hoek is per 1 december 2018 begonnen als Sales Manager bij het nieuw te openen U Parkhotel in Enschede. Na bijna twee jaar keert Niels weer terug naar de hotel- en congresbranche. Met meer dan acht jaar ervaring brengt Niels veel kennis mee naar het nieuwe U Parkhotel op de campus van de Unive...

NH Hotels Interview Longread
Interview: vierde nhow geopend in Marseille

nhow, het nieuwste merk van de Spaanse hotelketen NH, begint serieuze vormen aan te nemen. Na Rotterdam, Berlijn en Milaan, opende afgelopen september nhow Marseille. Hospitality Management was erbij en aanschouwde de ambitieuze toekomstplannen van een merk dat zich liever niet laat bundelen. &ldquo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks alle hotelupdates

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: