5 tips om online meer succes te hebben

21 maart 2018 | Thijs Jacobs

Een website bouwen kan iedereen tegenwoordig. gevonden worden is fors moeilijker, mede omdat Google de parameters steeds bijstelt en die niet prijsgeeft. Eén ding is zeker: SEO, en daarmee ook goede content, is van belang!

1. Content 

Google geeft websites met goede content, met waardevolle en unieke content dus, een hogere ranking. Houd er ook rekening mee dat invloeden uit social media en een hoge mate van interactie meewegen!

2. Bouw een community

Eenrichtingsverkeer behoort tot het verleden, zeker online. Tegenwoordig is drierichtingsverkeer eigenlijk het beste: jij plaatst content, een gebruiker reageert en vervolgens reageert een andere gebruiker daar weer op. Bedrijven als Facebook en Zoover zijn er groot mee geworden binnen hun eigen markt, maar ook als horecaondernemer kun je deze interactie een positief effect laten hebben op je bedrijfsvoering. Nothing beats communication!

3. Leg een mooie mailinglijst aan

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zijn trucjes om een mooie mailinglijst aan te leggen. Facebook is hier uitermate voor geschikt; zeker als je een 'opt-in'-actie opzet. Zorg voor een goede landingspagina met een strakke visuele lay-out en een goede actie. Heb je iets weg te geven? dan haal je gegarandeerd veel adressen binnen. 

4. Focus op ondernemer, niet op onderneming

We hebben vaak de neiging om enkel ons bedrijf sterk neer te zetten. Goed idee, maar een onderneming spreekt niet zo aan als een ondernemer en de mensen binnen je bedrijf. Niet voor niets doen mensen het goed op de cover van een blad. Een band opbouwen met je achterban is cruciaal, en dat doe je als ondernemer, niet als onderneming... 

5. Entertain je online gasten!

Entertainment is belangrijk. Ook online. Denk aan een mooie video, een give-away, een kijkje achter de schermen... Daar hebben we weer die achterban, die community. Zonder hen red je het niet. 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Branded Content
Vrouwelijke ondernemers en managers gaan post-lockdown ‘unwinden’ op de Veluwe

Vrouwelijke ondernemers en managers in onze branche hebben het de afgelopen maanden extra zwaar gehad. Ze moesten in de lockdown vaak meerdere ballen in de lucht houden. Via zoom-meetings moesten ze hun teams blijven aansturen en motiveren. Ondertussen drukte ook de continue aandacht voor kinderen ...

BUAS Coronacrisis
Hotelpersoneel onder het vergrootglas tijdens de coronapandemie

De uitbraak van het SARS-CoV-2 virus (coronavirus) in het eerste kwartaal van 2020 bood een unieke kans voor onderzoek: welke impact heeft een dergelijke pandemie op de tevredenheid van hotelgasten? Kartlien Stokman schreef voor haar opleiding aan de BUAS haar scriptie over dit onderwerp. De belangr...

Toerisme Den Haag
Den Haag is een perfecte Staycation bestemming

In maart en april vlogen de annuleringen binnen bij de hotels. Het leek een dramatisch jaar te worden. Ondertussen zitten hotels aan de kust weer helemaal vol en profiteren ze van het feit dat veel Nederlanders dit jaar voor een vakantie in eigen land gaan. – Aankomend weekend nog last minu...

Amsterdam Coronacrisis
Zakelijke markt start weer op: Mercure Amsterdam City heropent op 17 juli

Het viersterrenhotel Mercure Amsterdam City heropent haar deuren op 17 juli. Door de versoepelde maatregelen kan het hotel de veiligheid voor gasten en het personeel weer garanderen. Alle 386 moderne kamers worden weer beschikbaar gesteld voor zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen. Het Mer...

Opening Internationaal
NoMad Londen opent in december

Het in New York gevestigde horecabedrijf Sydell Group is opgericht door hotelier Andrew Zobler, en in Londen opende Zobler The Ned in samenwerking met Ron Burkle en Soho House. Deze keer heeft hij samengewerkt met de in Doha gevestigde investeringsmaatschappij BTC om NoMad London te lanceren. Het ho...

Interview Longread
Hotelier Gijs Hendrikx: ''Ik betaal huur op basis van bezetting''

“Hee, met Gijs!” Ik moet even nadenken, maar dan valt het kwartje. Het is Gijs Hendrikx, de veelbelovende en succesvolle hotelier uit Venlo die mij belt. “Ik bel je even om te vertellen hoe het hier in Venlo allemaal is gegaan tijdens de coronacrisis. Volgens mij mag ik van geluk s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: