5 tips om online meer succes te hebben

21 maart 2018 | Thijs Jacobs

Een website bouwen kan iedereen tegenwoordig. gevonden worden is fors moeilijker, mede omdat Google de parameters steeds bijstelt en die niet prijsgeeft. Eén ding is zeker: SEO, en daarmee ook goede content, is van belang!

1. Content 

Google geeft websites met goede content, met waardevolle en unieke content dus, een hogere ranking. Houd er ook rekening mee dat invloeden uit social media en een hoge mate van interactie meewegen!

2. Bouw een community

Eenrichtingsverkeer behoort tot het verleden, zeker online. Tegenwoordig is drierichtingsverkeer eigenlijk het beste: jij plaatst content, een gebruiker reageert en vervolgens reageert een andere gebruiker daar weer op. Bedrijven als Facebook en Zoover zijn er groot mee geworden binnen hun eigen markt, maar ook als horecaondernemer kun je deze interactie een positief effect laten hebben op je bedrijfsvoering. Nothing beats communication!

3. Leg een mooie mailinglijst aan

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zijn trucjes om een mooie mailinglijst aan te leggen. Facebook is hier uitermate voor geschikt; zeker als je een 'opt-in'-actie opzet. Zorg voor een goede landingspagina met een strakke visuele lay-out en een goede actie. Heb je iets weg te geven? dan haal je gegarandeerd veel adressen binnen. 

4. Focus op ondernemer, niet op onderneming

We hebben vaak de neiging om enkel ons bedrijf sterk neer te zetten. Goed idee, maar een onderneming spreekt niet zo aan als een ondernemer en de mensen binnen je bedrijf. Niet voor niets doen mensen het goed op de cover van een blad. Een band opbouwen met je achterban is cruciaal, en dat doe je als ondernemer, niet als onderneming... 

5. Entertain je online gasten!

Entertainment is belangrijk. Ook online. Denk aan een mooie video, een give-away, een kijkje achter de schermen... Daar hebben we weer die achterban, die community. Zonder hen red je het niet. 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: