AF&BM schudt leden waker

18 juni 2014 |
AF&BM schudt leden waker<

Tijdens haar jaarlijkse MVO-bijeenkomst heeft de Association of Food & Beverage Management (AF&BM) de leden en partners wakker geschud over duurzame voeding. Het duurzame restaurant Parkcafé
Groen in Hoofddorp, gelegen op het meest duurzame bedrijvenpark van Europa, was het toneel voor een ware 'Food Shake-up'.

Professional rebel
De bijeenkomst werd begeleid door ‘professional rebel’ Linda Vermaat en Smaackmakers Natascha Kooiman en Aart-Jan van Dijk. Het doel van de bijeenkomst was om de aanwezige Food & Beverage professionals uit hun ‘comfort zone’ te trekken, ze meer kennis bij te brengen over de impact van niet-duurzame voeding en ze kennis te laten maken met creatieve en innovatieve duurzame gerechten voor op de menukaart. En dat is gelukt! Quizelementen, aansprekende filmpjes, facts & figures en confronterende opdrachten hebben de aanwezigen tijdens de Food Shake-up geïnspireerd en uitgedaagd om hun kennis en houding ten opzichte van duurzaamheid, de voedselindustrie en belangrijke trends richting de toekomst te verbeteren.



Duurzame pioniers
Onder het mom van; 'Keep calm, eat plants!' hebben de duurzame pioniers Mark Kulsdom en Sander de Jong van The Dutch Weed Burger tijdens de bijeenkomst laten zien èn proeven dat het goed mogelijk is om met een duurzame insteek een succesvolle business case neer te zetten die inspeelt op de groeiende duurzame behoefte uit de markt.

Ook kregen de aanwezigen ‘de lekkerste soep van de gekste groenten’ geserveerd. Hierbij vertelde Jente de Vries van Kromkommer enthousiast dat krom het nieuwe recht is. Grote hoeveelheden groenten die de winkelschappen niet halen vanwege hun afwijkende vorm worden door de dames van Kromkommer van de afvalberg ‘gered’ en verwerkt in heerlijke soepen.
Tot slot was JointhePipe.org aanwezig om alle aanwezigen te laten zien hoe zij met behulp van donaties van gasten voor het drinken van kraanwater waterprojecten in ontwikkelingsgebieden steunen.

Borrel
Traditiegetrouw werd de bijeenkomst afgesloten met een gezellige netwerkborrel. Hierbij werden duurzame bites zoals bitterballen van oesterzwam (geteeld op koffiedrap), croustade met ‘no-tuna’ salad en risotto van Noorhollandse gort geserveerd.

Thijs Jacobs


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: