AF&BM schudt leden waker

18 juni 2014 |
AF&BM schudt leden waker<

Tijdens haar jaarlijkse MVO-bijeenkomst heeft de Association of Food & Beverage Management (AF&BM) de leden en partners wakker geschud over duurzame voeding. Het duurzame restaurant Parkcafé
Groen in Hoofddorp, gelegen op het meest duurzame bedrijvenpark van Europa, was het toneel voor een ware 'Food Shake-up'.

Professional rebel
De bijeenkomst werd begeleid door ‘professional rebel’ Linda Vermaat en Smaackmakers Natascha Kooiman en Aart-Jan van Dijk. Het doel van de bijeenkomst was om de aanwezige Food & Beverage professionals uit hun ‘comfort zone’ te trekken, ze meer kennis bij te brengen over de impact van niet-duurzame voeding en ze kennis te laten maken met creatieve en innovatieve duurzame gerechten voor op de menukaart. En dat is gelukt! Quizelementen, aansprekende filmpjes, facts & figures en confronterende opdrachten hebben de aanwezigen tijdens de Food Shake-up geïnspireerd en uitgedaagd om hun kennis en houding ten opzichte van duurzaamheid, de voedselindustrie en belangrijke trends richting de toekomst te verbeteren.



Duurzame pioniers
Onder het mom van; 'Keep calm, eat plants!' hebben de duurzame pioniers Mark Kulsdom en Sander de Jong van The Dutch Weed Burger tijdens de bijeenkomst laten zien èn proeven dat het goed mogelijk is om met een duurzame insteek een succesvolle business case neer te zetten die inspeelt op de groeiende duurzame behoefte uit de markt.

Ook kregen de aanwezigen ‘de lekkerste soep van de gekste groenten’ geserveerd. Hierbij vertelde Jente de Vries van Kromkommer enthousiast dat krom het nieuwe recht is. Grote hoeveelheden groenten die de winkelschappen niet halen vanwege hun afwijkende vorm worden door de dames van Kromkommer van de afvalberg ‘gered’ en verwerkt in heerlijke soepen.
Tot slot was JointhePipe.org aanwezig om alle aanwezigen te laten zien hoe zij met behulp van donaties van gasten voor het drinken van kraanwater waterprojecten in ontwikkelingsgebieden steunen.

Borrel
Traditiegetrouw werd de bijeenkomst afgesloten met een gezellige netwerkborrel. Hierbij werden duurzame bites zoals bitterballen van oesterzwam (geteeld op koffiedrap), croustade met ‘no-tuna’ salad en risotto van Noorhollandse gort geserveerd.

Thijs Jacobs


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Alles over legionella en dode leidingen

Legionella… Veteranen onder de hoteliers zullen zich herinneren hoe deze ziekteverwekker naam en ‘faam’ kreeg dankzij een congres van het American Legion (Philadelphia, 1976). Dat was nog ver weg, maar in 1999 sloeg de bacterie hard toe in Nederland: 32 mensen overleden door de zi...

Ewout Hoogendoorn spreekt zich uit

Op het Van Hessen relatie event van 6 juni komen een aantal interessante sprekers. Onder wie Ronnie Hinrichs (directeur Van Hessen), Ronald Huiskamp (eigenaar van H-Hospitality en restaurant Arles) en Ewout Hoogendoorn. Ewout is managing eigenaar en managing director van Horwarth HTL Benelux en ...

Interview Utrecht Longread
Interview: BUNK Hotels geeft het Nederlandse hotellandschap extra glans

Robin Hagedoorn (links op de openingsfoto) en Joachim de Looij stralen van oor tot oor. Hun BUNK Hotel in Utrecht opent op 20 juni de deuren voor de allereerste gasten en wij mochten alvast een kijkje nemen in de Westerkerk die omgetoverd wordt tot hotel. Eenmaal binnen, blijken de bouwvakkers nog d...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Hotel
Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam lanceren We are Amsterdam

Gelegen aan de Prins Hendrikkade, direct tegenover het Centraal Station, is een uniek aanbod van twee fantastische hotels: Park Plaza Victoria Amsterdam en art'otel amsterdam, die samen alle voordelen van een complete ervaring bieden. Een schat aan verbonden faciliteiten op één loc...

Advertorial
Walk-In met accessoires: een design met veel toegevoegde waarde

De veelzijdige accessoires van HÜPPE Select+ vullen nu elke moderne Walk-In douche perfect aan. Één design met veel toegevoegde waarde, esthetisch, tijdloos mooi en functioneel. De veelzijdige accessoires zijn niet alleen nuttig voor uw gasten, ze zorgen ook voor veel extra comfor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: