Ambitieus Leonardo Hotels transformeert hotelruimte naar kantoorruimte

18 februari 2021 | Redactie

Het Leonardo Royal Hotel in Amsterdam heeft drie verdiepingen en circa 2000 vierkante meter omgebouwd tot kantoorruimte. Het project is tot stand gekomen in samenwerking met International Workplace Group (IWG). De verschillende kantoorruimtes worden door kantoorverhuubedrijf Regus aangeboden.

De ambitie van Regus en Leonardo Hotels is om het concept uit te rollen naar nog eens 13 locaties. Een uitrol naar het buitenland wordt overwogen. De hotelkamers zijn getransformeerd tot volwaardige private offices, kantoorgebruikers kunnen gebruik maken van alle faciliteiten die zowel Leonardo Hotels als Regus te bieden hebben.

“Deze samenwerking biedt een oplossing voor de snel veranderende behoefte van de professional waarbij werk niet meer wordt beperkt tot een enkele, vaste locatie. De trend ‘work from anywhere anytime’ heeft een vlucht genomen. Zowel kleine bedrijven als de grote corporates gaan hun huisvesting flexibeler en meer hybride organiseren”, aldus Annelou de Groot, Director Development bij IWG.

Hybride hospitality

Nu flexibel werken steeds meer geldt als de norm zetten Leonardo Hotels en IWG met deze samenwerking in op hybride hospitality. De Groot legt uit: “Al geruime tijd is een trend zichtbaar waarbij de grenzen tussen hotels, kantoorruimte, restaurants en woonruimte steeds verder vervagen. Door de huidige pandemie hebben we deze trend zien accelereren. We leven in een digitaal gedreven wereld waarbij werk niet meer wordt beperkt door hokjes, kantoortuinen of 9-5 denken. De samenwerking tussen IWG en Leonardo Hotels is daarom niets meer dan een logische stap die past bij de huidige tijdsgeest.”

Alexander Kluit, Managing Director Leonardo Hotels Nederland en België reageert verheugd op de samenwerking: “Omdat IWG de kantoorklant beter kent dan wie dan ook, zijn zij in staat deze optimaal te bedienen. IWG brengt als wereldwijde aanbieder van flexkantooroplossingen een enorm netwerk en platform met zich, die wij op onze beurt met hospitality in ons DNA verder kunnen versterken. We voegen onze business modellen samen op een plek waar de kantoorklant op een professionele en functionele manier kan werken, in combinatie met de sfeer, ambiance en hospitality services die een hotel te bieden heeft. Zo wordt een “klant” een “gast” en maken we van een werkplek een aangename omgeving waar werken en ontmoeten samenkomen. Zo kunnen onze gasten interactie opzoeken in onze state-of-the art lounge of juist een uurtje ontspannen in de gym of in de sauna tijdens een pauze van het werk.”

Managagementovereenkomst

De samenwerking tussen Leonardo Hotels en IWG, waarbij Leonardo Hotels op basis van een managementovereenkomst gebruik maakt van het platform en de diensten van IWG, is uniek te noemen in de industrie. 

Foto's: Photo Republic/Bibi Neuray

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Den Haag
Intell Hotel Den Haag Marina Beach is open

Direct aan het Noorderstrand ligt het dertien verdiepingen tellende Inntel Hotels Den Haag Marina Beach. Dit gloednieuwe strandhotel met het thema strand en haven beschikt over 226 luxe hotelkamers, Bar & Brasserie Willem I, Spa Flow en Meetings & Events zalen. Het hotel is een eyecatcher aa ...

Horeca naar de stembus deel vijf: D66

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politiek partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonder ...

Landal GreenParks verliest 35 procent omzet in 2020

Landal GreenParks heeft zich in 2020 – ondanks de coronacrisis – goed staande gehouden en wist haar positie als marktleider te handhaven, mede dankzij een sterke zomer met hoge bezettingscijfers en forse investeringen in marketing en op de parken. De uitstekende zomerprestaties maakte ...

Horeca naar de stembus deel vier: SP

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Hospitality Management wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonde ...

Hotelketens Interview Longread
"De langetermijnverwachtingen zijn onverminderd goed"

Erwin van der Graaf is directeur van Accor Hotels Services Nederland en als Vice President Operations verantwoordelijk voor de door Accor gemanagede hotels in Nederland. In het oog van de orkaan - het jaar 2020 - kreeg hij veel interviewaanvragen. Hij hield ze merendeels af; voelde geen behoeft ...

Interview Corona
Interview: deze hotelier opent zijn terras op 16 maart

Gilles Harthoorn is eigenaar van Hotel Duinzicht op Schiermonnikoog. Gisteren zetten veel horecaondernemers in Friesland de terrassen op de kop als ludieke actie vanwege de sluiting van de horeca, maar op 16 maart wil deze hotelier zijn terras daadwerkelijk openen. “Als er geen stipje op de ho ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: