Bidroom wint de World Tourism Forum Award

4 mei 2017 | Roy Spijker

Op woensdagavond is in Luzern bekent gemaakt dat Nederlandse startup Bidroom.com de World Tourism Start-up Award heeft gewonnen. Tijdens de uitreiking in Hotel Montana werd de prestigieuze award overhandigt aan Bidroom oprichters Michael Ros en Casper Knieriem.

“Met deze prijs krijgen wij erkenning voor onze inspanningen om de hotel industry transparanter te maken en hotels te verlossen van de enorme commissies. Ons platform zorgt ervoor dat hotels direct commissie-vrije boekingen ontvangen,  een deel van de huidige commissie geven ze terug aan de consument. De groei die wij de afgelopen maanden hebben doorgemaakt is enorm en wij zijn erg trots op deze award” zei Michael Ros, CEO van Bidroom.com

Bidroom was een van de 170 geselecteerde startups die voor deze award in aanmerking kwam. Op 16 april is bekendgemaakt dat Bidroom als enige Nederlandse start-up bij de laatste 16 finalisten zat. Op 3 mei hebben de overgebleven 16 finalisten, voor een jury die bestond uit top investeerders uit onder andere Silicon Valley een pitch gegeven, gevolgd door een uitvoerige Q&A sessies.

Tijdens de uitreiking gaf de jury aan dat zij unaniem hadden gekozen voor Bidroom als beste en meest innovatieve startup met een groot potentieel voor snelle wereldwijde expansie. Bidroom ontving naast een cheque van 20.000 Zwitserse franc, ook een 2 jaar durend intensief coachings traject met vooraanstaande ceo's uit de travel industrie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Corona
Swissôtel op Damrak dwingt huurkorting af

Het Swissôtel op het Amsterdamse Damrak dwingt bij rechter 50 procent huurkorting af, zo lezen we op de website van het Parool. Het hotel telt 114 kamers en een restaurant. De huur bedraagt jaarlijks ruim één miljoen euro. Het hotel stelt dat het hard wordt getroffen door de coro ...

Corona
Hier te downloaden: werkgeversverklaring avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok. Dat betekent dat iedereen tussen 21.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends binnen blijft. Hotels mogen gasten blijven ontvangen, maar ook gasten moeten zich aan de avondklok houden. Van en naar het werk reizen is wel ...

10 jaar geleden in Hospitality Management: Digitaal betalen

Hospitality Management blaast dit jaar dertig kaarsjes uit. Dat mag gevierd worden en dat doen we dan ook uitgebreid! Iedere week publiceert de redactie een verhaal uit vervlogen tijden op de website. In de herfst van 2011 publiceerde de redactie van Hospitality Management een artikel voer de toe ...

Wet- en regelgeving Corona
Kabinet breidt steun- en herstelpakketten uit

Door het verlengen van de lockdown en de invoering van de avondklok heeft het demissionair kabinet besloten de steun- en herstelpakketten uit te breiden. Met deze uitbreiding van het pakket is een totaalbedrag gemoeid van 7,6 miljard euro. De verruimingen gelden voor het eerste en tweede kwartaal va ...

OTA's Achtergronden
Personeel belangrijkste aspect bij beoordeling accommodaties

Op 19 januari reikte Booking.com 10.408 Traveller Review Awards voor 2021 in Nederland uit, die op basis van miljoenen klantrecensies zijn toegekend. Met de Awards zet Booking.com partners uit 220 landen en gebieden wereldwijd in het zonnetje, die de reiservaring van reizigers meer gedenkwaardig maa ...

Wet- en regelgeving Corona
Avondklok 23 januari van kracht

Het demissionair kabinet wil de verwachte avondklok in gaan voeren. Dat maakte premier Rutte op de persconferentie van woensdag 20 januari bekend. Donderdag 21 januari debatteerde het kabinet over de invoering met de Tweede Kamer. De Kamer steunde het het besluit, waardoor de avondklok vanaf zaterda ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: