Blog AF&BM Social Event

31 mei 2014 |
Blog AF&BM Social Event<

Vrijdag, 17.30, zon, gezelligheid en een super mooi programma voor de boeg. Ken je dat gevoel? Je komt ergens aan en voelt dat het een mooi weekend gaat worden, al ken je (nog) lang niet
iedereen. Een gevoel van saamhorigheid en gedeelde passie. Passie voor gastvrijheid, eten, drinken en uiteraard het gevoel van een we-hebben-alles-voor-elkaar-organisatie. In vol ornaat verschijnt niet alleen het bestuur in hun love boat outfit, maar ook veel leden en founding partners laten zich niet kennen en binnen no time staat het hele dek vol met een gezellige club matrozen te dansen op de bijpassende muziek van de dj. De sfeer zit er heerlijk in en iedereen heeft inmiddels intrek genomen in een spliksplinter nieuwe vijfsterren kamer. So far so good…

Onvergetelijke doop
De afgelopen weken zo niet maanden is er vanuit alle vaklui echt enorm hard gewerkt om de boot af te krijgen, zodat het social event dé onvergetelijke doop zou worden voor de bemanning van de cruise en uiteraard voor alle aanwezigen. Chapeau, de boot ligt er helemaal op en top bij, nu kan er niets meer mis gaan. Toch?

Zeeuwse aangelegenheden
Een uur voor het hijsen van de vlag van de AF&BM als startschot voor een weekend vol oesters, wijn en Zeeuwse aangelegenheden komt er bericht vanuit de organisatie van de cruise. Vanwege technische redenen mag het schip niet uitvaren.. Het schip mag dus niet varen? Wacht even.. Niet varen dus? Het hele bestuur staat er helemaal ontspannen bij. Dát is dus de kracht van de organisatie. Geen man overboord, we varen gewoon een andere koers. Vol vertrouwen met wat er komen gaat en met een duik in het ondiepe, heft iedereen het glas. Het social event ’14 is een feit.

Dopen
Met het startschot voor het weekend is het ook meteen het startschot voor de kapitein, de bediening en alle werknemers aan boord. Voor alles een eerste keer, de tap wordt gedoopt, het restaurant krijgt haar eerste gasten. Zeg nou zelf, wie kan nu beter de bar en het restaurant dopen dan de AF&BM? De chef-kok en iedereen in de bediening kijken in het begin nog even alsof ze hun weg nog moeten vinden. Maar al tovert Maria met haar collega’s in no-time een zes-gangendiner uit de keuken. Maria lijkt te weten dat de koers richting de bar zal worden gezet, waar de avond vervolgens wordt voortgezet met de voetjes van de vloer. Zo bijzonder, de groep is nog geen drie uur bij elkaar en kijkend vanuit een loungestoel krijg ik een glimlach op mijn gezicht. Inmiddels is duidelijk dat we de volgende dag per bus zullen ‘uitvaren’ richting de Zeeuwse kust, maar daar is op dit moment niemand mee bezig. Genieten van het moment en de sfeer, dát is het enige dat nu telt. De zorgen zijn voor de dag van morgen.

Early bird
Gezien de omgegooide planning viel iedereen in de prijzen voor de early bird ontbijtsessie. Fris en fruitig werd, met een heerlijk versgebakken eitje, het ontbijt genuttigd. Wat een uitzicht.. Een strak blauwe lucht, een heerlijk zonnetje. Wat een perfect weer om te varen! Maar vanuit Rotterdam naar Zeeland met de bus, dat is toch ook heel leuk?

Vanaf het moment dat de chauffeur zijn riem om deed tot het moment van aankomst in Yrseke, heeft niemand zich hoeven vervelen. Als echte reiziger van een cruise mag een potje bingo natuurlijk niet ontbreken. En niet zomaar een potje bingo.. Ontzettende mooie prijzen beschikbaar gesteld door enkele van de founding partners. Je zou ze maar winnen..!De ene prijs na de andere vloog er uit en laten we zeggen; soms zit het mee soms zit het tegen. Terwijl de laatste bal uit het rad rolde, was de eindbestemming bereikt. Eigenlijk wel lekker zo met de bus, time flies.

Bassins
Terwijl we ontzettend gastvrij bij bij Le Petit Pêcheur worden ontvangen (met een heerlijke Zeeuwse bolus) wordt deze opgepeuzeld met uitzicht over zeker 20 bassins. Indrukwekkend.. Oesters, krabben, kreeften en schelpen, alle soorten en maten zijn aanwezig. Zoals de eigenaar zo mooi zegt; ‘een wellness voor schaal-en scheldieren’. Wanneer krabben worden gevangen, kunnen zij heel gestrest raken, daardoor wordt het ‘vlees’ papperig. Bij Le Petit Pêcheur komen de krabben weer tot rust met stevig vlees als resultaat. Na een goede uitleg over het verschil in mannetjes en vrouwtjes kreeften ontzettend veel geleerd. Wisten jullie bijvoorbeeld dat de zomer een slechte periode is om fruits de mer op de kaart te zetten? Na de rondleiding vliegen de oesters ons om de oren. 11.15 uur en de eerste oester en glas witte wijn zijn genuttigd. De Umami oester smaakt naar meer. Aangekomen bij de Oesterij voelt het alsof dat helemaal goed moet komen.

Terrasje
Een terrasje met wat genietende inwoners en toeristen, rustig genietend van al het lekkers dat Zeeland te bieden heeft. Al lopend naar een oude houten schuur blijft het nog even de vraag, kan het nog beter worden dan dit? De jonge eigenaar van de oesterij houdt het nog even spannend, het verhaal dat hij de 4e generatie is die de Oesterij in zijn bezit heeft is wel echt bijzonder. Na een korte film over mosselen en zijn ‘thuis’ zwiept hij de deuren open met uitzicht over een prachtig stuk water, met nóg beter een zonovergoten terras. Het kan dus nóg beter. De witte wijn gaat open en de fruits de mer wordt op grote schalen voor onze neus neergezet. Straks gaan we naar een nieuw expeditie-schip De Plancius, maar voorlopig is het nog heerlijk toeven op het terras. Vanavond naar De Kromme Watergang. Na een dag als deze durf ik niets meer te wensen.. Ook zo benieuwd naar wat vanavond brengen zal?

Auteur: Julia Bos


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: