Blog Renée Cohen: het hotel is open

19 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Het is 4 augustus en het is gelukt. Het Hilton Garden Inn Brussels Louise is open en heeft haar eerste gasten ontvangen. Een week voor de geplande opening kwamen de Hilton-mensen voor de finale inspectie. Pas na een definitief akkoord mogen de deuren open. En het harde werken werd beloond. Met een opleveringslijst van slechts 16 kleine verbeterpunten, mocht het hotel haar deuren openen.

Uitstel terecht?
In april hebben wij, de eigenaar, Centriq hotel management en Hilton, besloten om de opening uit te stellen van 1 juni tot 4 augustus. Hoewel de beslissing op financiële gronden is genomen, heeft het ook de druk van een te vroege opening van de ketel gehaald. Druk voor de werklui, die tot het laatste moment niets van het uitstel wisten. Op 1 juni stond er echter nog een 'to do – list'van vele pagina’s open en eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik best wel opgelucht was dat de opening 2 maanden later zou plaats vinden.

Of het uitstel financieel gezien ook de juiste beslissing was, zullen we nooit met 100 procent zekerheid weten. Wel weten we dat de aanslag in Nice van 14 juli opnieuw een negatieve impact op het West-Europese toerisme heeft.

Reputatieschade?
Wanneer we het hotel toch op 1 juni hadden geopend, had dit zeker tot veel klachten geleid. Uiteraard leidt dit tot negatieve reviews op de review- en boekingssites, met als gevolg dat je al met 1-0 achter staat. De opgelopen reputatieschade zal dan zeker impact hebben op zowel het aantal boekingen en de kamerprijs. Want hoe belangrijk goede reviews zijn, hoef ik aan niemand uit te leggen, toch?

Foto’s
Naast reviews moeten we ook het belang van goede foto’s niet onderschatten.
Vandaar dat we in de eerste week van de opening meteen aan de slag zijn gegaan om samen met een professionele fotograaf de  foto’s voor brochures en websites van het nieuwe hotel te maken.
Met name voor gasten die online boeken, zijn naast de reviews de foto’s het allerbelangrijkste. Belangrijker dan teksten, waar veel aandacht - in diverse talen - aan wordt besteed.

Dus toch maar een klein advies: dames en heren hoteliers, blijf op alle reviews reageren en zorg ervoor dat u regelmatig, op alle distributiewebsites de foto’s vernieuwt. Maar dat wist u wel, toch?

Renée Cohen heeft een eigen Strategisch Hotel Adviesbureau (SHARC) voor commerciële projecten, interim management en functionele coaching. Voor meer informatie www.sharc.nu, volg het LinkedIn of Facebook profiel van SHARC.

 


 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Internationaal
Goldman Sachs richt pijlen op overname B&B Hotels

Er zijn exclusieve gesprekken gaande tussen de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs en investeerder PAI. De gesprekken gaan in dit geval over de overname van B&B Hotels. B&B Hotels telt 476 vestigingen en de zakenbank is bereid 1,9 miljard euro neer te tellen voor de overname, zo lezen we in...

Economie Toerisme
Buitenlands toerisme groeit vooral buiten grote steden

Door de welvaartsgroei en de grotere bereikbaarheid van bestemmingen blijft het toerisme ook in de komende jaren stijgen. ABN AMRO geeft wel aan dat het tempo hiervan enigszins afneemt door de economische groeivertraging in herkomstlanden van toeristen. Hierdoor vertraagt bijvoorbeeld ook de groei v...

Personalia Hotel
Nieuwe operations manager Landgoed Huize Bergen

Hubèrt van den Heuvel is de nieuwe operations manager van Landgoed Huize Bergen te Vught. Van den Heuvel heeft in het verleden veel ervaring opgedaan binnen de hospitality. De afgelopen 10 jaar heeft hij gewerkt als (interim)bedrijfsadviseur voor horecabedrijven op het gebied van conceptontwi...

Hotelbouwplannen Culinair
Nieuwe hotelkamers voor sterrenrestaurant Valuas Venlo

Sterrenrestaurant Valuas in Venlo heeft 13 totaal vernieuwde hotelkamers in gebruik genomen. Bij de inrichting is de natuur gebruikt als inspiratiebron en speelt duurzaamheid een grote rol. Het is de derde grote verbouwing in acht jaar voor eigenaar Eric Swaghoven, die eerder het restaurant en de ke...

Tech Advertorial
Best Western City Hotel de Jonge kiest voor PMS van Guestline

Het Best Western City Hotel de Jonge is sinds 1874 een begrip in de hoofdstad van Drenthe en beschikt over 72 hotelkamers, restaurant en 8 vergaderzalen. Het hotel kiest voor een PMS-systeem van Guestline. Rob Riper, algemeen directeur van Best Western City Hotel de Jonge: Met de installatie heb...

Personalia
Transfers binnen Hotel Okura

Met het aantreden van Michiel Roelfsema als general manager van Hotel Okura Amsterdam vinden er verschuivingen binnen het managementteam plaats. Michiel Roelfsema maakt bekend dat Femke Groeneveld-Weller en Jos Pallandt, beiden reeds werkzaam in het hotel, nieuwe verantwoordelijkheden op zich nemen....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: