Blog Renée Cohen: het hotel is open

19 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Het is 4 augustus en het is gelukt. Het Hilton Garden Inn Brussels Louise is open en heeft haar eerste gasten ontvangen. Een week voor de geplande opening kwamen de Hilton-mensen voor de finale inspectie. Pas na een definitief akkoord mogen de deuren open. En het harde werken werd beloond. Met een opleveringslijst van slechts 16 kleine verbeterpunten, mocht het hotel haar deuren openen.

Uitstel terecht?
In april hebben wij, de eigenaar, Centriq hotel management en Hilton, besloten om de opening uit te stellen van 1 juni tot 4 augustus. Hoewel de beslissing op financiële gronden is genomen, heeft het ook de druk van een te vroege opening van de ketel gehaald. Druk voor de werklui, die tot het laatste moment niets van het uitstel wisten. Op 1 juni stond er echter nog een 'to do – list'van vele pagina’s open en eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik best wel opgelucht was dat de opening 2 maanden later zou plaats vinden.

Of het uitstel financieel gezien ook de juiste beslissing was, zullen we nooit met 100 procent zekerheid weten. Wel weten we dat de aanslag in Nice van 14 juli opnieuw een negatieve impact op het West-Europese toerisme heeft.

Reputatieschade?
Wanneer we het hotel toch op 1 juni hadden geopend, had dit zeker tot veel klachten geleid. Uiteraard leidt dit tot negatieve reviews op de review- en boekingssites, met als gevolg dat je al met 1-0 achter staat. De opgelopen reputatieschade zal dan zeker impact hebben op zowel het aantal boekingen en de kamerprijs. Want hoe belangrijk goede reviews zijn, hoef ik aan niemand uit te leggen, toch?

Foto’s
Naast reviews moeten we ook het belang van goede foto’s niet onderschatten.
Vandaar dat we in de eerste week van de opening meteen aan de slag zijn gegaan om samen met een professionele fotograaf de  foto’s voor brochures en websites van het nieuwe hotel te maken.
Met name voor gasten die online boeken, zijn naast de reviews de foto’s het allerbelangrijkste. Belangrijker dan teksten, waar veel aandacht - in diverse talen - aan wordt besteed.

Dus toch maar een klein advies: dames en heren hoteliers, blijf op alle reviews reageren en zorg ervoor dat u regelmatig, op alle distributiewebsites de foto’s vernieuwt. Maar dat wist u wel, toch?

Renée Cohen heeft een eigen Strategisch Hotel Adviesbureau (SHARC) voor commerciële projecten, interim management en functionele coaching. Voor meer informatie www.sharc.nu, volg het LinkedIn of Facebook profiel van SHARC.

 


 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: