Blog Renée Cohen: het hotel is open

19 augustus 2016 | Thijs Jacobs

Het is 4 augustus en het is gelukt. Het Hilton Garden Inn Brussels Louise is open en heeft haar eerste gasten ontvangen. Een week voor de geplande opening kwamen de Hilton-mensen voor de finale inspectie. Pas na een definitief akkoord mogen de deuren open. En het harde werken werd beloond. Met een opleveringslijst van slechts 16 kleine verbeterpunten, mocht het hotel haar deuren openen.

Uitstel terecht?
In april hebben wij, de eigenaar, Centriq hotel management en Hilton, besloten om de opening uit te stellen van 1 juni tot 4 augustus. Hoewel de beslissing op financiële gronden is genomen, heeft het ook de druk van een te vroege opening van de ketel gehaald. Druk voor de werklui, die tot het laatste moment niets van het uitstel wisten. Op 1 juni stond er echter nog een 'to do – list'van vele pagina’s open en eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik best wel opgelucht was dat de opening 2 maanden later zou plaats vinden.

Of het uitstel financieel gezien ook de juiste beslissing was, zullen we nooit met 100 procent zekerheid weten. Wel weten we dat de aanslag in Nice van 14 juli opnieuw een negatieve impact op het West-Europese toerisme heeft.

Reputatieschade?
Wanneer we het hotel toch op 1 juni hadden geopend, had dit zeker tot veel klachten geleid. Uiteraard leidt dit tot negatieve reviews op de review- en boekingssites, met als gevolg dat je al met 1-0 achter staat. De opgelopen reputatieschade zal dan zeker impact hebben op zowel het aantal boekingen en de kamerprijs. Want hoe belangrijk goede reviews zijn, hoef ik aan niemand uit te leggen, toch?

Foto’s
Naast reviews moeten we ook het belang van goede foto’s niet onderschatten.
Vandaar dat we in de eerste week van de opening meteen aan de slag zijn gegaan om samen met een professionele fotograaf de  foto’s voor brochures en websites van het nieuwe hotel te maken.
Met name voor gasten die online boeken, zijn naast de reviews de foto’s het allerbelangrijkste. Belangrijker dan teksten, waar veel aandacht - in diverse talen - aan wordt besteed.

Dus toch maar een klein advies: dames en heren hoteliers, blijf op alle reviews reageren en zorg ervoor dat u regelmatig, op alle distributiewebsites de foto’s vernieuwt. Maar dat wist u wel, toch?

Renée Cohen heeft een eigen Strategisch Hotel Adviesbureau (SHARC) voor commerciële projecten, interim management en functionele coaching. Voor meer informatie www.sharc.nu, volg het LinkedIn of Facebook profiel van SHARC.

 


 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Blog
Blog Gijs Hendrikx: opgedroogde tranen

En dan vermindert de sneltreinvaart en staan de voertuigen plots stokstijf stil. Corona heeft toegeslagen en dat heeft tot op de dag van vandaag een enorme impact op de totale horecabranche. We kenden in ons Theaterhotel in Venlo vóór het coronatijdperk alleen maar groei en dat stopt v...

Branded Content Coronacrisis
In jouw hotel voelen gasten en medewerkers zich veilig, toch?

Bij binnenkomst in een hotel bepaalt de gast of hij zich comfortabel en op zijn gemak voelt. Dat gaat allemaal vanzelf en is een gevoelskwestie. Natuurlijk speelt hierbij de receptioniste een belangrijke rol. Een glimlach, een luisterend oor, zakelijk maar toch vriendelijk, het helpt allemaal mee. ...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Toerisme Coronacrisis
Nederlanders willen weer op reis volgens verzekeraars

De Nederlandse reislust komt weer terug. Na de uitbraak van corona liep het aantal afgesloten reisverzekeringen fors terug. Maar juni liet een ommekeer zien. Uit een analyse van Independer blijkt dat er in juni driemaal meer reisverzekeringen werden afgesloten dan in mei. Maar mensen lijken het wel ...

NH Hotels
Sporten in stijl in nhow Amsterdam RAI en nhow Rotterdam

De Nederlandse nhow hotels, onderdeel van het lifestylemerk vanNH Hotel Group, zijn een samenwerking gestart met sportplatform OneFit. Vanaf 7 juli kunnen er in nhow Rotterdam door OneFit members diverse sportlessen gevolgd worden, waaronder yoga en Pilates lessen. Bij nhow Amsterdam RAI zullen de l...

Columns
Column Tanja Seegers: Het C-woord

Obeying the rules… Zo ben ik grootgebracht. En dat ging me de eerste zes weken van de quarantaine erg goed af. Na de persconferentie van 15 maart waarin de ‘slimme lockdown’ van Nederland werd aangekondigd, heb ik me - zij het eerst nog beduusd - volledig geschaard achter de besli...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: