Blycolin neemt Wasserij Vadotex over 

3 februari 2020 | Redactie

Wasserij Vadotex in Spijkenisse is al sinds 1980 specialist in het wassen van horecatextiel. Sinds lange tijd werken Blycolin en Vadotex samen. Nu eigenaar Ger Spaaij andere toekomstplannen heeft, neemt Blycolin het bedrijf over.

Blycolin, al bijna een halve eeuw partner in horecatextiel, is bijzonder trots op de overname, die per 1 februari jongstleden geëffectueerd is. “De heer Spaaij heeft Vadotex altijd zeer goed en met bezieling geleid”, aldus Marc van Boekholt, CEO van Blycolin. “Het bedrijf heeft onder zijn leiding al die jaren een uitstekende kwaliteit geleverd. Onze klanten waren altijd erg tevreden. Vadotex was bovendien zeer loyaal aan Blycolin en kan met recht een partnerwasserij genoemd worden. Samen hebben we er voor gekozen om Vadotex deel te laten uitmaken van Blycolin nu de heer Spaaij het tijd vindt om te stoppen. Uiteraard komen alle medewerkers bij ons in dienst.”

Overname past binnen groeistrategie 

De overname van Vadotex past in de strategie van Blycolin om een groter aandeel eigen wascapaciteit op te bouwen. Marc van Boekholt: “Het is onze zevende eigen wasserij, met een wascapaciteit van ongeveer 80.000 kilo per week. De wasserij gaat verder onder de naam Blycolin Laundry Spijkenisse. De wasserij is vergelijkbaar met veel van onze andere wasserijen en past uitstekend in onze portfolio.

Over Blycolin

Blycolin verhuurt linnen aan (zorg)hotels, wellnesscentra en restaurants. In de Benelux, Duitsland, Polen en Zwitserland voorziet zij de hospitality branche met haar eigen wasserijen en een groot aantal partnerwasserijen al bijna 50 jaar dagelijks van schoon linnen. Blycolin ontzorgt haar klanten met een unieke servicepropositie en het linnen van Blycolin biedt maximaal comfort voor gasten. Kwaliteit en duurzaamheid hebben hierin altijd grote aandacht.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Amsterdam
Hoofdkantoor The Student Hotel naar Amsterdam

Vanwege de exponentiële groei van The Student Hotel, heeft het internationale hoofdkantoor zich in januari 2020 in Amsterdam Noord gevestigd. Het culturele, eclectische en industriële bedrijventerrein in Noord sluit naadloos aan bij de kernwaarden van TSH. Het nieuwe hoofdkantoor is gev...

Amsterdam Verbouwen
De L'Europe Amsterdam brengt Amsterdamse iconen samen in 't Huys

Hotel De L'Europe Amsterdam opent in maart de deuren van 't Huys. Een vernieuwde vleugel van het hotel, met een eigen ingang aan de Nieuwe Doelenstraat, waar zowel de Amsterdammer als de hotelgast 'Original Amsterdam Luxury' vindt. 't Huys biedt onderdak aan drie Amsterdamse toon...

Awards Amsterdam
Park Inn by Radisson Amsterdam City West is hotel van het jaar

Het nieuwe Park Inn by Radisson Amsterdam City West hotel is verkozen tot ‘Hotel van het Jaar 2019’ in de regio Midden- en Zuid-Europa van de Radisson Hotel Group (RHG). Het designhotel behaalde op het gebied van bezettingsgraad, kwaliteit, omzet, gast-reviews, duurzaamheid en veiligheid...

Van der Valk
Van der Valk gaat hotelgasten helpen om te stoppen met roken

Waar Van der Valk Hotels de afgelopen jaren met haar Vitaal-concept al grote stappen zette in de gezondheidsmarkt, gaat ze nu ook haar gasten helpen met het stoppen met roken. In een 5-daags intern programma wordt er middels zowel groeps- als individuele coaching een extra stimulans gecreëerd o...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: