Blycolin neemt Wasserij Vadotex over 

3 februari 2020 | Redactie

Wasserij Vadotex in Spijkenisse is al sinds 1980 specialist in het wassen van horecatextiel. Sinds lange tijd werken Blycolin en Vadotex samen. Nu eigenaar Ger Spaaij andere toekomstplannen heeft, neemt Blycolin het bedrijf over.

Blycolin, al bijna een halve eeuw partner in horecatextiel, is bijzonder trots op de overname, die per 1 februari jongstleden geëffectueerd is. “De heer Spaaij heeft Vadotex altijd zeer goed en met bezieling geleid”, aldus Marc van Boekholt, CEO van Blycolin. “Het bedrijf heeft onder zijn leiding al die jaren een uitstekende kwaliteit geleverd. Onze klanten waren altijd erg tevreden. Vadotex was bovendien zeer loyaal aan Blycolin en kan met recht een partnerwasserij genoemd worden. Samen hebben we er voor gekozen om Vadotex deel te laten uitmaken van Blycolin nu de heer Spaaij het tijd vindt om te stoppen. Uiteraard komen alle medewerkers bij ons in dienst.”

Overname past binnen groeistrategie 

De overname van Vadotex past in de strategie van Blycolin om een groter aandeel eigen wascapaciteit op te bouwen. Marc van Boekholt: “Het is onze zevende eigen wasserij, met een wascapaciteit van ongeveer 80.000 kilo per week. De wasserij gaat verder onder de naam Blycolin Laundry Spijkenisse. De wasserij is vergelijkbaar met veel van onze andere wasserijen en past uitstekend in onze portfolio.

Over Blycolin

Blycolin verhuurt linnen aan (zorg)hotels, wellnesscentra en restaurants. In de Benelux, Duitsland, Polen en Zwitserland voorziet zij de hospitality branche met haar eigen wasserijen en een groot aantal partnerwasserijen al bijna 50 jaar dagelijks van schoon linnen. Blycolin ontzorgt haar klanten met een unieke servicepropositie en het linnen van Blycolin biedt maximaal comfort voor gasten. Kwaliteit en duurzaamheid hebben hierin altijd grote aandacht.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Roberto Payer-editie Hospitality Management vaart nieuwe koers

De speciale Roberto Payer-editie die Hospitality Management in september uitgeeft, krijgt een nieuwe redactionele koers. Vanwege de coronacrisis zijn eerder bepaalde onderwerpen en thema's te komen vervallen. Vanochtend besprak Payer in het Waldorf Astoria de actualiteiten, thema's e...

Opening
Hotel De L'Europe Amsterdam heropent in nieuwe stijl

Na een volledige restyling van het interieur van de lobby, privé-eventkamers, restaurants en bar, opende De L'Europe Amsterdam het afgelopen weekend haar deuren voor gasten. Per 1 juni zijn ook alle restaurants van het hotel - Bord'Eau, Brasserie Marie, Freddy's Bar en de in &#...

Internationaal
CBS: passagiers nationale luchthavens 98% gedaald in april

In april 2020 reisden bijna 134 duizend passagiers van en naar de vijf nationale luchthavens, 98 procent minder dan in april 2019. Het vrachtvervoer daalde in deze periode met 25 procent tot 103 duizend ton aan vervoerd gewicht. Dit meldt het CBS op basis van de nieuwste cijfers. Vanweg...

Aannames, plannen en werkelijke reacties. Hoe we onze weg zoeken in de Covid-19 pandemie.

Sinds maart is Hotelschool The Hague een groot aantal onderzoeken gestart naar de Covid-crisis. Op welke termijn is een herstart van het toerisme te verwachten? Gaan we terug naar vroeger of zullen toeristen op dezelfde manier willen reizen? Gaan gasten hotels en andere accommodatie meer op criteria...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Columns Coronacrisis
"Wat in Amsterdam gebeurde, voelt als een steek in de rug"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; we bellen hem geregeld op om met hem de situatie te bespreken. In dit hoofdstuk ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: