Booking heeft nu 600.000 accommodaties

18 februari 2015 |
Booking heeft nu 600.000 accommodaties<

Booking.com, wereldleider in online reserveringen van accommodaties en dochteronderneming van de Priceline Group (Nasdaq: PCLN), heeft gisteren zijn
600.000ste verblijf aan het aanbod toegevoegd: boerderij La Croix in het Franse Bouteilles-Saint-Sébastien. Daarmee hebben klanten - of het nu soloreizigers met een klein budget, stellen, families of zakelijke reizigers zijn - meer keuzemogelijkheden dan ooit. De mijlpaal markeert de groeiende diversiteit aan accommodaties die Booking.com verspreid over de hele wereld aanbiedt.
Niet alleen hotels
Op een gemiddelde dag genieten meer dan een miljoen mensen van een verblijf dat ze via Booking.com hebben geboekt. Vijf jaar geleden waren de meeste van de 100.000 accommodaties op de website nog hotels. Twee jaar later, in 2012, was het aantal accommodaties om uit te kiezen verdubbeld en in juli 2014 stond de teller al op 500.000. Op dit moment bestaat het aanbod van 600.000 accommodaties uit 28 verschillende types in landen verspreid over de hele wereld, inclusief de eerste accommodaties in Burundi, Rwanda, Oeganda en Mayotte, die onlangs zijn toegevoegd.

Maar 30 procent is 'alleen een hotel'
70 Procent van de accommodaties die op Booking.com worden aangeboden gaat verder dan een hotelkamer; het betreffen dan zowel vakantievilla's, appartementen in grote steden alsook meer avontuurlijke accommodaties zoals boomhutten, kastelen en vuurtorens. De Booking.com website biedt keuzemogelijkheden voor elk type reiziger en voldoet aan de groeiende vraag naar unieke belevingen met een . groeiend aantal alternatieven naast het traditionele verblijf in een hotel. Zo is de groeiende trend om in appartementen en villa's te verblijven ingegeven door de wens van reizigers om meer privacy te hebben, inclusief bijvoorbeeld een eigen keuken.

Mijlpaal
"Het bereiken van deze mijlpaal bewijst dat we ons ten volle inzetten om ervoor te zorgen dat onze klanten de accommodatie kunnen vinden en boeken die bij hun wensen en behoeftes past, waar ter wereld ze ook willen verblijven," zegt Chief Operating Officer Gillian Tans van Booking.com. ,,Door onze wereldwijde aanwezigheid uit te breiden, door gasten naar nieuwe plekken te brengen en door vanuit de basis van ons hotelaanbod zowel zakelijke- als vakantiereizigers een ongeëvenaarde selectie aan accommodatietypes te bieden - van de traditionele tot de onverwachte - garanderen we hen de vrijheid en flexibiliteit om de accommodatie te vinden die het best aan hun behoeftes voldoet."

42 miljoen online beoordelingen
Tans vervolgt: ,,Terwijl we doorgaan ons accommodatieaanbod uit te breiden en ook ons bestand van 42 miljoen on-line beoordelingen door gasten - het grootste aantal ter wereld - blijft groeien, zien we er naar uit meer reizigers te kunnen verwelkomen die op ontdekking gaan en genieten van de perfecte accommodatie, waar ook ter wereld."

Bron: Booking.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Longread
Rick Claus: ''Er is te veel hotelaanbod''

In deze editie van Hospitality Management mogen we best weer eens verzuchten: Wat vliegt de tijd! Het is immers december. Zoals de oude Romeinen zeiden: Nullum est jam dictum, quod non sit dictum prius. (Niets kan gezegd worden dat al niet eerder gezegd is.) Waaronder: Tempus fugit. (De tijd snelt v...

Interview
Camille Oostwegel: "We gaan van beleving naar betekenis"

Jong, energiek en ambitieus, zo ontmoeten wij Camille Oostwegel onder het schip van de voormalige kerk waar sinds 2005 het Kruisherenhotel is gevestigd. Onderwerpen als herformuleren van de hotelfunctie, openstaan voor de nieuwe werkethiek van co-working, anticiperen op nieuwe verwachtingen van gast...

Achtergronden
In memoriam: Michel Geurts

Het droevige bericht van het overlijden van Michel Geurts (1944) heeft de Nederlandse hotellerie geschokt. De hotelier legde in 1982 in Zutphen de basis voor Inntel Hotels. In 1986 werd het tweede hotel geopend in Zaandam: Inntel Hotels Amsterdam Zaandam. Het hotel kent sinds de verbouwing in 2010 e...

Hotelketens Internationaal
Scandic lanceert nieuw hotelmerk 

Scandic GO is een nieuw hotelmerk dat een speelser en slanker concept biedt binnen het groeiende economische hotelsegment. Met Scandic GO streeft het bedrijf naar een sterke aanwezigheid in de stad op alle Scandinavische markten. Scandic zal in eerste instantie vijf hotels lanceren onder het nieuwe ...

Interview Longread
Twee bankiers over de 'herontdekking van de hotellerie'

Op de drempel van een nieuw decennium bespreken twee bankiers de staat van de hotellerie. Lianne Zondervan, Sector directeur Leisure van de ABN AMRO en Jos Klerx, Sectorspecialist Horeca & Recreatie van de Rabobank, blikken terug en kijken vooruit in een uitgebreid dubbelinterview. Dit interv...

Achtergronden
Hoe likable is jouw hotel?

We willen allemaal leuk gevonden worden. Niets menselijks is ons vreemd. Voor ondernemingen geldt hetzelfde. Sterker nog, als consumenten jouw bedrijf leuk vinden, betaalt zich dat altijd terug. Maar hoe pak je dat aan? Hoe zet je dat in gang? En wat betekent dat voor je kernwaarden? Likability. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: