Booking heeft nu 600.000 accommodaties

18 februari 2015 |
Booking heeft nu 600.000 accommodaties<

Booking.com, wereldleider in online reserveringen van accommodaties en dochteronderneming van de Priceline Group (Nasdaq: PCLN), heeft gisteren zijn
600.000ste verblijf aan het aanbod toegevoegd: boerderij La Croix in het Franse Bouteilles-Saint-Sébastien. Daarmee hebben klanten - of het nu soloreizigers met een klein budget, stellen, families of zakelijke reizigers zijn - meer keuzemogelijkheden dan ooit. De mijlpaal markeert de groeiende diversiteit aan accommodaties die Booking.com verspreid over de hele wereld aanbiedt.
Niet alleen hotels
Op een gemiddelde dag genieten meer dan een miljoen mensen van een verblijf dat ze via Booking.com hebben geboekt. Vijf jaar geleden waren de meeste van de 100.000 accommodaties op de website nog hotels. Twee jaar later, in 2012, was het aantal accommodaties om uit te kiezen verdubbeld en in juli 2014 stond de teller al op 500.000. Op dit moment bestaat het aanbod van 600.000 accommodaties uit 28 verschillende types in landen verspreid over de hele wereld, inclusief de eerste accommodaties in Burundi, Rwanda, Oeganda en Mayotte, die onlangs zijn toegevoegd.

Maar 30 procent is 'alleen een hotel'
70 Procent van de accommodaties die op Booking.com worden aangeboden gaat verder dan een hotelkamer; het betreffen dan zowel vakantievilla's, appartementen in grote steden alsook meer avontuurlijke accommodaties zoals boomhutten, kastelen en vuurtorens. De Booking.com website biedt keuzemogelijkheden voor elk type reiziger en voldoet aan de groeiende vraag naar unieke belevingen met een . groeiend aantal alternatieven naast het traditionele verblijf in een hotel. Zo is de groeiende trend om in appartementen en villa's te verblijven ingegeven door de wens van reizigers om meer privacy te hebben, inclusief bijvoorbeeld een eigen keuken.

Mijlpaal
"Het bereiken van deze mijlpaal bewijst dat we ons ten volle inzetten om ervoor te zorgen dat onze klanten de accommodatie kunnen vinden en boeken die bij hun wensen en behoeftes past, waar ter wereld ze ook willen verblijven," zegt Chief Operating Officer Gillian Tans van Booking.com. ,,Door onze wereldwijde aanwezigheid uit te breiden, door gasten naar nieuwe plekken te brengen en door vanuit de basis van ons hotelaanbod zowel zakelijke- als vakantiereizigers een ongeëvenaarde selectie aan accommodatietypes te bieden - van de traditionele tot de onverwachte - garanderen we hen de vrijheid en flexibiliteit om de accommodatie te vinden die het best aan hun behoeftes voldoet."

42 miljoen online beoordelingen
Tans vervolgt: ,,Terwijl we doorgaan ons accommodatieaanbod uit te breiden en ook ons bestand van 42 miljoen on-line beoordelingen door gasten - het grootste aantal ter wereld - blijft groeien, zien we er naar uit meer reizigers te kunnen verwelkomen die op ontdekking gaan en genieten van de perfecte accommodatie, waar ook ter wereld."

Bron: Booking.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Economie Amsterdam Interview
Hoe komt Amsterdam uit de crisis? Reinier van Dantzig (D66) zoekt kwaliteitstoerist

Het contrast kán niet groter. Van een overvolle stad in 2019 naar een angstvallig stil Amsterdam in de zomer van 2020. Het massatoerisme verdween en de hotels in de hoofdstad blijven leeg. Terwijl het COVID-19 virus de hotellerie in zijn greep houdt, worden er plannen gesmeed om Amsterdam in ...

Economie Interview
Barbara Baarsma: "Amsterdamse hotels moeten serieus nadenken over transformatie"

Barbara Baarsma is econome en directievoorzitter van Rabobank Amsterdam. Bovendien is zij hoogleraar economie aan de Universiteit van Amsterdam. Naast haar werk bij de Rabobank is Barbara Baarsma hoogleraar toegepaste economie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook is zij voorzitter van de Bankraad ...

Achtergronden
TheaterHotel De Oranjerie start met Dinner Theater Shows

Velen hebben het theater al te lange tijd moeten missen, maar daar komt verandering in! De Oranjerie gaat vanaf 2 oktober elk weekend een Dinner Theater Show organiseren. In een intieme setting op de bühne van de theaterzaal zorgt De Oranjerie voor een uniek en avondvullend programma. Terwij...

Interview Longread
Interview Pieter Elbers (KLM): "De fase direct na het vaccin is cruciaal"

Captain of industry Pieter Elbers (CEO KLM) en éminence grise Roberto Payer (Waldorf Astoria en Hilton Amsterdam) strijden tegen de gevolgen van de coronacrisis. Midden in die crisis ontmoeten ze elkaar in Amsterdam. De luchtvaart en de hotellerie wordt hard geraakt door de wereldwijde pandem...

Amsterdam Culinair
Taiko, in het Conservatorium Hotel, heropent en serveert Hiramasa Kingfish

Taiko, het bekroonde restaurant van Executive Chef Schilo van Coevorden, heropent op 30 september haar deuren voor hotelgasten en bezoekers. Na het succes van de Red King Crab, Wagyu, Wasabi en Soja menu’s, heeft het veelgeprezen modern-Aziatische restaurant van het Conservatorium hotel in Ams...

Internationaal Coronacrisis
Coronacrisis: 5 grootste hotelketens ter wereld verloren 25 miljard aan waarde

De uitbraak van het coronavirus heeft elke sector over de hele wereld getroffen, maar de hotelindustrie behoort tot de zwaarst getroffen sectoren. Hoewel de hotels verhoogde veiligheids- en hygiënemaatregelen hebben genomen, en voorzichtig zijn heropend voor het zomerse reisseizoen, kan het her...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Wat vindt Sander Allegro ervan?
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: