Booking.com biedt loyaltyprogramma voor zakelijke reizigers

10 oktober 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com heeft Booking.com Travel Rewards voor zakenreizigers gelanceerd. Tien procent korting op bepaalde hotels en andere accommodaties en verschillende andere upgrades worden aangeboden aan deze groep reizigers. Wanneer je een boeking doet via Booking.com, dan wordt gevraagd of je een zakelijke of leisure gast bent. Wanneer je aangeeft dat je een zakelijke gast bent, dan krijg je een uitnodiging voor een gratis upgrade voor Booking.com for Business. Vijf boekingen geven je vervolgens toegang tot een rewards-programma.

Booking.com Travel Rewards-leden die op zijn minst vijf boekingen doen via de boekingssite, verdienen het 'Genius label'. Op die manier krijgen zij toegang tot een aparte telefonische klantendienst, maar ook de mogelijkheid om later uit te schecken en bij sommige properties zelfs welkomstdrankjes en gratis shuttle-diensten.

Officials van Priceline Group hebben in het verleden verklaard dat zo'n 20 procent van de hotelreserveringen via Booking.com van zakelijke gasten was. Officieel vraagt Booking.com pas een jaar of een reiziger op reis gaat voor zaken of voor vrijetijdsdoeleinden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Columns Ewout Hoogendoorn
Column Ewout Hoogendoorn: Hoezo teveel?

Ongeveer 15.000 kamers waren er in Amsterdam en Schiphol bij elkaar in 1996. Ook toen al werd er geroepen ‘teveel!’ Nu, 22 jaar later, zijn er bijna 3 keer zoveel kamers in dit gebied, zijn er plannen voor nog duizenden kamers, en roepen we nog steeds ‘teveel!’ En dat terwijl...

Opening Internationaal Marriott
Mariott International opent 7000ste hotel in Hong Kong

Marriott International vierde onlangs de opening van zijn zevenduizendste hotel – het St. Regis Hong Kong. Dit schitterende, 27 verdiepingen tellende luxe hotel met butlerservice en meerdere restaurants staat symbool voor Marriotts wereldwijde expansiestrategie met een buitensporige focus op h...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Hotel Opening
Eerste Leonardo Royal Hotel opent in Nederland

Op maandag 15 april, de geboortedag van Leonardo da Vinci, heeft het Leonardo Royal Hotel Amsterdam, met als afkorting LRHA, haar deuren geopend. Het allereerste Leonardo Royal Hotel in Nederland is gevestigd in een nieuw gebouw van 18 verdiepingen in het Amstelkwartier met maar liefst 490 kamers. ...

Interview Longread
Zo ga je om met bedrijfskleding in je hotel

Binnen de hotellerie is het dragen van bedrijfskleding zeer gebruikelijk. Het verhoogt de herkenbaarheid van de medewerkers en straalt professionalisme uit. Maar dan moeten de kleding en de uiterlijke verzorging wel helemaal in balans zijn. Anne-Marie van Leggelo is etiquette-expert en legt uit waar...

Achtergronden
Download de nieuwe uitgave van Hospitality Management

De aprileditie van Hospitality Management is weer uit. Dit keer aandacht voor de hotelkamer en interieur, waarbij Carlo Slag, eigenaar van Preston Palace hotel, en Debbie Zeeuw van der Laan, designer bij Valk Design, ons bijpraten over recente verbouwingen, hotelkamertrends en investeringen. Tapijt ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: