Booking.com biedt loyaltyprogramma voor zakelijke reizigers

10 oktober 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com heeft Booking.com Travel Rewards voor zakenreizigers gelanceerd. Tien procent korting op bepaalde hotels en andere accommodaties en verschillende andere upgrades worden aangeboden aan deze groep reizigers. Wanneer je een boeking doet via Booking.com, dan wordt gevraagd of je een zakelijke of leisure gast bent. Wanneer je aangeeft dat je een zakelijke gast bent, dan krijg je een uitnodiging voor een gratis upgrade voor Booking.com for Business. Vijf boekingen geven je vervolgens toegang tot een rewards-programma.

Booking.com Travel Rewards-leden die op zijn minst vijf boekingen doen via de boekingssite, verdienen het 'Genius label'. Op die manier krijgen zij toegang tot een aparte telefonische klantendienst, maar ook de mogelijkheid om later uit te schecken en bij sommige properties zelfs welkomstdrankjes en gratis shuttle-diensten.

Officials van Priceline Group hebben in het verleden verklaard dat zo'n 20 procent van de hotelreserveringen via Booking.com van zakelijke gasten was. Officieel vraagt Booking.com pas een jaar of een reiziger op reis gaat voor zaken of voor vrijetijdsdoeleinden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Duurzaamheid
a&o Hostels biedt gasten gratis drankje aan in plaats van kamerschoonmaak

Hostelgasten kunnen vanaf nu bij alle a&o Hostels vrijwillig afzien van een dagelijkse schoonmaak van hun kamer. In ruil hiervoor krijgen zij een gratis drankje in de bar aangeboden. De hostelketen, met 39 vestigingen in 23 Europese steden, is tot deze beslissing gekomen na een uitgebreide proef...

Economie
Dit zijn de hotelvastgoed transacties van 2018

In 2018 is in Nederland voor ruim € 910 miljoen aan hotelvastgoed verkocht. Dit is een verwachte daling ten opzichte van het recordjaar van 2017, toen ruim € 1,7 miljard aan hotelvastgoed werd verkocht. Gezien het grote aantal unieke transacties in 2017 kon niet worden verwacht dat 2018 di...

Interview Longread
Outsourcing (deel 1): Volledig ontzorgen door outsourcing is een illusie

Hotels kunnen niet zonder outsourcing. Maar waar de één zonder blikken of blozen een externe partij inhuurt voor de F&B, doet de ander uit volle overtuiging zelf de schoonmaak. Of je nu in- of uitbesteedt, in beide gevallen blijft er voor de opdrachtgever een belangrijke rol weggel...

Columns Ewout Hoogendoorn
Go, Dutch Hotel Cities!

De Dutch Hotel City Index heeft dit jaar weer Amsterdam als de verrassende nummer één. Niet spannend? Nee, nu nog niet. Maar voor hoe lang nog? Amsterdam doet z’n stinkende best om van die pole position af te komen. Geen ‘I Amsterdam’, wordt het ‘Hi Lemmermeer&r...

Tech Advertorial
Meer tijd voor gasten met minder leveranciers

Met nieuwe technologie en smart data kun je rechtstreeks boeken bevorderen, doeltreffend upsellen en service op maat bieden. Maar als je al die mogelijkheden wilt benutten, heb je vaak met veel verschillende leveranciers te maken. PMS-aanbieder Guestline breidt het bestaande platform uit met de nieu...

Wet- en regelgeving Hotelbouwplannen
Brandveiligheid in hotels: “Hoteliers hebben vaak geen idee”

Max van Holst Pellekaan is dé expert op het gebied van brandveiligheid in de hotellerie. Hij verbaast zich over de onwetendheid van veel hoteliers. “En dat kan uiteindelijk ontzettend veel geld kosten, dat is zonde.” Hij ziet het steeds vaker om zich heen. Hoteliers die na de v...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: