Booking.com biedt loyaltyprogramma voor zakelijke reizigers

10 oktober 2016 | Thijs Jacobs

Booking.com heeft Booking.com Travel Rewards voor zakenreizigers gelanceerd. Tien procent korting op bepaalde hotels en andere accommodaties en verschillende andere upgrades worden aangeboden aan deze groep reizigers. Wanneer je een boeking doet via Booking.com, dan wordt gevraagd of je een zakelijke of leisure gast bent. Wanneer je aangeeft dat je een zakelijke gast bent, dan krijg je een uitnodiging voor een gratis upgrade voor Booking.com for Business. Vijf boekingen geven je vervolgens toegang tot een rewards-programma.

Booking.com Travel Rewards-leden die op zijn minst vijf boekingen doen via de boekingssite, verdienen het 'Genius label'. Op die manier krijgen zij toegang tot een aparte telefonische klantendienst, maar ook de mogelijkheid om later uit te schecken en bij sommige properties zelfs welkomstdrankjes en gratis shuttle-diensten.

Officials van Priceline Group hebben in het verleden verklaard dat zo'n 20 procent van de hotelreserveringen via Booking.com van zakelijke gasten was. Officieel vraagt Booking.com pas een jaar of een reiziger op reis gaat voor zaken of voor vrijetijdsdoeleinden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Overig nieuws

Interview Coronacrisis
“Forse huurverlaging is nu echt wel mogelijk voor hoteliers"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit achtste hoofdstuk b...

Coronacrisis
Wapenen tegen de crisis: Hoe maak ik mijn hotel meer crisisbestendig?

Hotels sluiten massaal hun deuren vanwege het coronavirus. Een zeer ingrijpend en moeilijk besluit. Hotelketens Van der Valk en Fletcher kondigen aan ruimte beschikbaar te stellen om herstellende coronapatiënten op te vangen. Ziekenhuizen houden zo meer ruimte over voor de zware zorg. Geven hot...

Columns Sander Allegro
Column Sander Allegro: AI!

Of ik het verschil wist tussen artificiële intelligentie en robotisering? Het was een vraag van iemand die mij aansprak nadat ik een verhaal over hoteltrends had gehouden waarin ik weer eens mijn stokpaardje over High Tech en High Touch had bereden. Eerlijk gezegd had ik de begrippen altijd los...

Coronadagboek Bart Reints Bok: "Ik ontving een absurde e-mail van Emesa"

Bart Reints Bok is directeur/eigenaar van Charme Hotels, de hotelgroep die 26 hotels onder haar vleugels heeft. Hij houdt dagelijks de Nederlandse hotellerie op de hoogte van het reilen en zeilen in deze roerige tijden; iedere dag bellen we hem om de situatie te bespreken. In dit zevende hoofdstuk b...

Personalia
Rogier Braakman keert terug in de hotellerie

Rogier Braakman keert terug in de hotellerie. De voormalig Managing Director van IHMG laat het volgende via zijn LinkedIn weten: "Terug in de hotelbusiness... Na anderhalf jaar 'hotelbusiness-sabbatical' (en het opdoen van nieuwe ervaringen in vele IT-gerelateerde bedrijven) voel ik me ...

Hotelketens
Hotelketen onder de loep: InterContinental Hotels Group

In deze rubriek presenteert Hospitality Management de bekendere hotelketens. Een historisch overzicht met actuele cijfers. In deze uitgave behandelen we IHG, een toonaangevend merk met wereldwijd 400.000 werknemers die werkzaam zijn in meer dan 100 landen. De merken IHG telt 16 merken, waarbij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Twee keer per week alle hotelupdates

Lees Nu
Columns Sander Allegro
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: